Logg inn med Facebook eller Google!

Rethymnon

Started by bengalow, 01. Mar 10, 22:47:37

Previous topic - Next topic

bengalow

Så är vi på väga att boka vår Greklands-tur. Det blev Rethymno, eftersom bl.a. Epi & Znuppa skrivit så väl om staden.
Vi åker i mitten/slutet av juni, och kommer att bo på Atlantis, vilket ligger ca 2 km från stadens centrum längs med badstranden. Promenaden hem gör kanske, att man nyktrar till...?
Det lustiga är, att Apollo har resor dit, till en kostnad av 2300€ - dubbelrum med frukost för 2 personer. Om man bokar hotellet direkt, så kostar det under 1000€ för 14 dagar, och flygresan från Köpenhamn ca 250€/person, turoch retur. Totalt alltså 1500€. Sparat ca 800€ ! Tänk så mycket ouzo man får för det! Visserligen kostar det att ta taxi till och från flygplatsen, men va tusan...
Vet ni om man kan förbeställa taxi från flygplatsen i Chania? Vi är 5 personer, så det behövs en bil modell större....
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anders

Herlig, bengan! Spesielt fordi du regnet om euro til ouzo :-)
Har bare vært på Kreta en gang så jeg kan ikke svare på spørsmålet, men som du vet så venter man sjelden lenge på svar her inne...
Ønsker dere en god og fin tur.

Tommy

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

bengalow

Tack, Tommy! Det var ju en fin länk!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Liv

Gratulerer med tur til Kreta :-)

Det var prisforskjell!


Ang. taxi fra flyplassen, så tenker jeg på om du kanskje skulle kontakte hotellet. Kanskje de \'\'samler opp\'\' flere gjester og henter selv, eller har kontakt med taxier de bruker. Eller kommer å henter dere.
Har ingen erfaring med å forhåndsbestille taxi på flyplassen i Chania, da vi bestiller som regel taxi på forhånd fra den landsbyen vi skal til. Men det er ingen problem å få taxi på flyplassen,det kryr av dem. Jeg har ikke sett store taxier som jeg kan huske på flyplassen.De fleste er 5 passasjerers, når vi har vært flere,har vi måttet bestille to taxier.
Ett alternativ er å leie bil fra flyplassen inn til Rethymnon, evt. levere den på hotellet der. Er dere 5 får dere alle plass i den.
Blir antagelig billigere også. Vegen fra flyplassen i Chania til Rethymnon er grei å kjøre.

Liv

PS.
Jeg hadde ikke sett Tommys link sa jeg skrev svaret mitt. Ser ut som du kan finne noe der. Lykke til ! :-)

Epicuristen

Liv er nok inne på noe her. Med så mange og bagasje må dere nesten ha to (två) taxier, og da er det betydelig billigere å ta en mail eller to (två) til Irini hos Auto-Force. Da finner du bilen på flyplassen, og nøkkelen får du utlevert i bua på parkeringen! Dem har fine og rett så nye biler, og du får vel leid en så pass stor bil som en Trajet til prisen for den ene taxien.

Men om dere går for taxi fra Chania, så er flyplassen ALLTID full av taxier, så det er ingen grunn til å mase med forhåndsbestilling! :grin:

P.S. Bengalow, om du vil kan godt jeg ta kontakt med Irini for deg! :grin:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

ofriis

I fjor kostet det 60 Euro med taxi mellom Rethymno og flyplassen.
For den prisen (240) kan dere leie en 7-seters  minibuss i mange dager, så det er absolutt verd å tenke på. Kanskje sjekke med utleieren hvor det finnes parkering i nærheten av hotellet. Ikke for det at grekerne er så nøye med hvor og hvordan de parkerer, men det er jo greit å ha tingene i orden.

Så vil jeg minne om det utmerkede månedmagasinet \"The Rethymnon Coffee Morning Bugle\"  http://rethymnonnews.com/
Her kan man lese om mangt og meget som rører seg i byen.

http://www.rethymnon.biz/  har også oversikt over kulturarrangementer m.m.

 :flower:
The farther one travels / The less one knows

bengalow

Epi! Det låter snällt, det du föreslår. Jag skall prata med våra vänner, så återkommer jag med specifika dato. För tillfället är det omkring den 17/6 som gäller, med det förbehållet att Cimber Air fortfarande existerar. De, som övertog Sterling, är på randen till konkurs, enligt avisen....men det finns andra flygbolag, och vi kollar dem också....
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Annlaug

Hei og gratulerer med tur begalow:)) Har lagt inn litt flere bilder fra Rethymno i dag. Til ære for deg

Kalimera

Om du ikke har hatt en slik før bengalow, vil jeg bare konfirmere hva EPI sier om selve Trajet\'en med et par kommentarer. Den er virkelig fin med mye baggasjeplass (vel og merke hvis du tar ut et sete eller to). Langt bedre alternativ enn mange andre større biler; etter min smak gode seter!!!

Bruker ofte akkurat en slik bil selv til lange turer fra Athen; og er prisen god, så...................

Epicuristen

Om Cimber skulle gå åt skogen kan du ha ett alternativ i www.norwegian.se :grin:

Man kan glatt spare noen Euro på å fly til Heraklion i stedet for Chania (Norwegian flyr på begge). Jeg tror det var 5000NOK vi sparte tre stykker i fjor på å fly til Heralion i fjor, og da kan godt bilturen ta 30min ekstra.
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...