Logg inn med Facebook eller Google!

Bekymringsmelding

Started by Tjorven, 13. Feb 10, 01:37:36

Previous topic - Next topic

polyanna

Ole, fint at du grep inn. Selv om du i samme slengen fjernet noen vettuge innlegg.

Ole

Det var da ikke meningen å slette vettuge innlegg. Hvis de var vettuge da! :smile:

filhellener

Siden jeg ikke har vært med i bar/\"pludre\"gjengen, og ellers også kun deltar sporadisk i Forumet, trengte jeg vel ikke skrive noe i denne tråden  :icon_smile:
- men jeg følte for å si at årsaken i k k e  er Facebook  :wink:

Jeg er ikke på Facebook og har i n g e n planer om å registrere meg :idea:

Hellasforum er et godt, hyggelig og nyttig forum  :iconbiggrin:
- jeg kikker innom daglig, leser i tråder som interesserer meg, ber om et råd i blant og ser på bilder  :love10: - men skriver ikke så ofte....

For meg strekker ikke T I D E N  til, med full jobb, en jobb der arbeidstiden ikke er ment for å surfe på nettet, utover lunsjpausen da.

Selvsagt har jeg registrert hvor mye mindre aktivitet det er  her, medlemmer som var aktive tidligere.  som knapt  synes/deltar lenger, men j e g  har ingen rett til å k l a g e  på det   :icon_smile:
Kari

Pjokken

Quote from: \"IngeS\"Jeg synes dere skal holde opp med denne førdømte sutringen, og heller komme med konstruktive forslag til hvordan forumet kan gjøres mer attraktivt.

Å kalle forummedlemmers innlegg for suttring, syns jeg du skal holde deg for god til.
Tjorven legger frem sine bekymringer, å det skal hun få lov til uten at det skal bli kallt suttring.

Pjokken

Min mening om dette finner dere i tråden \"facebook-aksjonen\"
skrevet 3. februar

Sitat :

Ole ønsker seg etter hva han skriver \"aktive\" medlemmer, og på FB finnes jo faktisk mange gamle aktive medlemmer fra forumet, som i sin tid ble kritisert for at de var for aktive.....
Disse medlemmene innehar mye erfaring fra hellas, og selv om det var mye pluddring i baren, så tilførte disse medlemene også mye god kunnskap til forumet.

Jeg tror at hellasforum vil bli ett mye mer levende forum om disse medlemene igjen følte seg mer hjemme på hellasforum.
Jeg tror de som absolutt vil ha ett forum som bare er \"fag\" ikke forstår at ett forum må være ett aktivt forum, for å være ett godt forum for alle.

Kanskje skulle Ole invitere til en helgefest i baren, servere litt god stemning, så skal da vel jeg sørge for å ta med meg noen gamle venner, og kanskje vil de bli sittende også etter at festen er over, og skape aktivitet i andre tråder enn bare baren også.

Kalimera

Sutring? Hvor er den tonen som var her før?

Kjenner ikke \"den melodien\" som var her før......
Kan det tenkes at \"verden\" er litt forskjellig de siste par årene?

Jeg synes jeg føler det;

her hjemme, mine venner i Hellas, den store arbeidsløsheten, \"hele\" nord europa som ikke reiser til Hellas lenger i det antall som er vanlig (untatt nordmenn). Hva skjer generelt med svenskene, danskene og engelskmennene? og eventuelt andre turister? Er det vi nordmenn som ganske enkelt har \"kommet gjennom\" finanskrisen uten at dette har influert noe på vår lyst og evne til å farte utenlands?

Mye er psykologi, noe er penger og.................

Som nylig medlem kan jeg ikke uttale meg om det, men...........

Personlig føler jeg mye \"ups and downs\"i hverdagen relatert til akkurat Hellas og min profesjon i forhold til landet, men utfordringer er fint, skjerper hjernen liksom  :compress:

Er på Twitter og FB. Forstår ikke som mann å utnytte disse sosiale mediene slik jeg ser andre kan og forstår, men.............  følger med på hvordan andre og yngre mennesker bruker media..... interessant!!!

Ole

Til Pjokken: Mannen som kritiserte aktiviteten i baren har vært borte fra forumet i ca. ett år, så det kan vel ikke være noen grunn til å holde seg borte fra baren? I farten kan jeg ikke komme på andre som har kritisert denne aktiviteten.

Nå vet jeg ikke hvilke medlemmer du sikter til, men det hadde jo vært interessant å høre hva de mener er grunnen til at de er borte.

Stor aktivitet i baren fører til større aktivitet i andre tråder, det er det ingen tvil om. Baren ble jo i sin tid opprettet for å skape aktivitet. Gode forslag til hvordan man kan få opp denne aktiviteten tas imot med takk! (For vi er jo enig om at aktiviteten i baren er lav). Jeg syns muligens det blir litt for oppkonstruert at jeg \"skal invitere til helgefest i baren, og du skal ta med deg noen gamle venner\". Hvis det er så enkelt, så gjør jeg det gjerne! :smile: Det hadde kanskje funket noen helger, men er vel ikke noen varig løsning?

Til Tjorven: Har du prøvd å kontakte de du savner? Hva mener de? Hvorfor er de borte?

Å ta opp kampen med Facebook, verdens største nettsamfunn, er litt av en jobb! :smile: Facebook er genial på den måten at det er så enkelt å oppnå kontakt med andre. Jeg har i lang tid tenkt på at det hadde vært fantastisk med en funksjon der man kunne trykke på en bruker, og så spratt en chat opp. Akkurat slik som det er på Facebook. Dette også med tanke på muligheten til å stille spørsmål til admin og moderator. Dette er dessverre ikke mulig nå.

Kalimera

Kort kommentar Ole.

Det er å VILLE NOK!

\"Alt\" sitter vel i hodet????

Spennende å se hvordan dette sosiale medium vil bevege seg? For de som er glad i Hellas vil ikke FB slik mange medlemmer bruker dette nå bli en fullgod erstatning for forumet tror jeg. Er selv medlem av FB og forsøker å bruke dette som yngre mennesker bruker det, men.................. er ikke særlig fortrolig.

Her i forumet tror jeg litt kreativitet fra eldre og yngre medlemmer fort kan \"kvikke\" opp det noen savner her.

marjana

Igjen folkens: Det handler om å diskutere Hellas her på forumet, og hvis folk heller vil være på andre fora, så la dem være glade der!

Man kan jo få både og? Atså surfe rundt i mange fora og dele kunnskap og erfaring, som bør være det vi alle vil ha?
Glika i zoi

Pjokken

Quote from: \"Ole\"Til Pjokken: Mannen som kritiserte aktiviteten i baren har vært borte fra forumet i ca. ett år, så det kan vel ikke være noen grunn til å holde seg borte fra baren? I farten kan jeg ikke komme på andre som har kritisert denne aktiviteten.

Nå vet jeg ikke hvilke medlemmer du sikter til, men det hadde jo vært interessant å høre hva de mener er grunnen til at de er borte.

Stor aktivitet i baren fører til større aktivitet i andre tråder, det er det ingen tvil om. Baren ble jo i sin tid opprettet for å skape aktivitet. Gode forslag til hvordan man kan få opp denne aktiviteten tas imot med takk! (For vi er jo enig om at aktiviteten i baren er lav). Jeg syns muligens det blir litt for oppkonstruert at jeg \"skal invitere til helgefest i baren, og du skal ta med deg noen gamle venner\". Hvis det er så enkelt, så gjør jeg det gjerne! :smile: Det hadde kanskje funket noen helger, men er vel ikke noen varig løsning?


Nå tror ikke jeg at det er fornuftig for forumet å fortsette diskusjonen med \"hvem\" jeg tenker på når det gjelder kritikk av
\"pludringen\" i forumet, så de navnene får du ihvertfall ikke fra meg.

Konstaterer med glede at du er enig med meg når det gjelder at
det er ønskelig med mer aktivitet i baren, så da bør diskusjonen rette seg mot hva man kan gjøre for å få OPP denne aktiviteten.

Du syns åpenbart at mitt forslag er for oppkonstruert som du
sier, så da syns jeg du skal stille spørsmålet til forumets
medlemmer om hva hver enkelt har av ideer.

Tjorven

Pjokken: Takk for støtten på forrige side :)

Ole: Joda, jeg har sagt til dem det gjelder (for min del) at jeg savner dem her på forumet, men får bare unnvikende svar og motspørsmål om jeg ikke kan melde meg inn på Facebook heller   :scratch:  Vage unnskyldninger om at de ikke har tid lenger biter jeg ikke på, for de sier selv at de har fått FB-dilla  :cyclopsani:

Det er klart at folk må få velge selv hvor de ønsker å være og hva de ønsker å gjøre, men jeg håper at vi som faktisk ER her vil gjøre det vi kan for å høyne aktiviteten, og at flere deltar. Som du sier, Ole; dess mindre aktivitet i baren, jo mindre aktivitet i andre tråder.
Jeg tror det kanskje gir en sterkere \"trygghets- og tilhørighetsfølelse\" at man har tråder der man kan \"pludre\" litt og bli bedre kjent med hverandre.

Jeg husker iallfall da jeg selv var ny på Hellasforum, at her følte jeg meg virkelig velkommen, mye takket være bartråden og den hyggelige tonen medlemmene imellom  :flower:  Det førte igjen til at jeg torde å hive meg utpå i andre tråder.
Så pludringen kan ha sin misjon, selv om ikke alle har behov for det ;) Det er likevel et Hellasforum (og det beste sådan), og det er jo Hellasinteressen som vi først og fremst har felles  :bom:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Barbro

Sladder er dumt, og hvis man vil være medlem i et forum, som er et offentlig rom, faktisk! så er det kun konstruktive meldinger og bilder til nytte og kommentar som er interssante...Sitat Marjana..
Nå har jeg lest gjennom denne tråden..og stusser på ordet sladder?
Enten har jeg oversett noe,eller så må jeg ha gått glipp av ordet..muligens fordi noe er slettet??
Stiller meg undrende til hvor sladder dukker opp?Var det det som ble praktisert i baren..på hysterisk morsomme kvelder?

Her blir en bedt om å komme med meninger..og jeg skal ta en kort en her..nå på tampen av natta:med all respekt for deg,Marjana..Forumet består i hovedsak av tråder som gir gode opplysninger,erfaringer,spørsmål mm om Hellas.
Nå har det seg nå sånn at endel mennesker også liker å ha det morro,den skarpe replikken,latter,\"smalltalk\"...mellom de mer seriøse trådene..
Det er mulig et forum som det du skisserer her passer mange perfekt.
For min egen del må jeg si at et forum uten mulighet for,gjennom latter og humor,å bli kjent med andre Hellaselskere...å avtale møter under sommerens Hellastur(er)..å bli bedt hjem til forummedlemmer...
et forum uten denne muligheten blir et sted der jeg ville gå for å hente opplysninger om konkrete ting..lese,kanskje kommentere...ta med meg lærdommen..og gå!
Et levende forum består,for meg,først og fremst i kontakten med..og gleden ved..å bli kjent med andre mennesker med levende interresse for det jeg søker..her Hellas:
Jeg ville aldri fått lyst til å reise til Hellas med et menneske som gjennomførte den policy som du Marjana..legger til grunn for et forum,heller ikke hatt lyst til å besøke noen som ikke ser det som konstruktivt og helsebringende å le..for meg er det noe av det viktigste i livet.
Og jeg har ledd utrolig mye i dette flotte Forumet!Og fått venner for livet.
De aller beste!
Hellas er glede..glede oppstår ikke av kun tørre fakta og konstruktive ,nyttige kommentarer...men av en helhet der humor bør ha stor plass(subjektiv overbevisning).

Og..minner om at en må være innlogget for å delta i baren.
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...