Logg inn med Facebook eller Google!

Rethymnon i oktober

Started by Annlaug, 08. Jan 10, 18:03:57

Previous topic - Next topic

Annlaug

Er det den restauranten med de blå stolene ofriis? Og rutede duker?
Det var en restaurant alle snakket om.
marjana: Jeg hadde ikke med meg kamera da vi gikk i området ved parken. Langs bryggekanten i havnen er det tett med stoler og akkurat så mye press på svinedyre fiskeretter som ofriis sier. Eller du vet ikke at det er svinedyrt før regningen kommer da det er kun kilopris som de opplyser. Nabobordet betalte 190 Euro for to. Da var en flaske husets vin inklusiv:) Veldig dumt for de ødelegger denne sjarmerende havna. Jeg fant mine favoritt tavernaer inne i de trange smugene

ofriis

Quote from: \"Annlaug\"Er det den restauranten med de blå stolene ofriis? Og rutede duker?
Det var en restaurant alle snakket om.
marjana: Jeg hadde ikke med meg kamera da vi gikk i området ved parken. Langs bryggekanten i havnen er det tett med stoler og akkurat så mye press på svinedyre fiskeretter som ofriis sier. Eller du vet ikke at det er svinedyrt før regningen kommer da det er kun kilopris som de opplyser. Nabobordet betalte 190 Euro for to. Da var en flaske husets vin inklusiv:) Veldig dumt for de ødelegger denne sjarmerende havna. Jeg fant mine favoritt tavernaer inne i de trange smugene
husker ikke hvordan stolene er, men jeg har sett et innslag fra Vassilis på Travel Channel. Da var det brune trestoler med stoffseter inne. Stolene ute var brune med flettet sete.

190 Euro for to ?? Kanskje de spiste hummer, for da bærer det fort i vei, selv med husets vin. Jeg har ikke hørt at noen driver med bondefangeri der, slik som på en beryktet restaurant i Chania, men når folk er i feriemodus så følger man ikke alltid så nøye med.
 :flower:
Men at de er innpåslitne på restaurantene i gamlehavna, ja det er sikkert. En albaner vi kjenner fortalte at han ikke hadde fast lønn på restauranten der han jobbet, men kun prosent av det han klarte å selge. På den bakgrunnen kan man kanskje forstå at mange gjør alt de kan for å få deg som gjest.
 :blackeye:
The farther one travels / The less one knows

Annlaug

Det yrer av liv i havna om kvelden og mye god mat. Det er bare å lese skikkelig på menyen så går det fint. Alle innkasterne bare smiler jeg fint til og rister på hodet. Lar meg ikke irritere av dem.Som du sier så har de en jobb de skal gjøre for å tjene penger. At vi ikke liker metoden er vårt problem. Sitter man og ser etter så kaprer de fatisk masse gjester på denne måten. En kveld eller to i havna er nesten et \"must\"

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...