Logg inn med Facebook eller Google!

Rethymnon i oktober

Started by Annlaug, 08. Jan 10, 18:03:57

Previous topic - Next topic

Annlaug

Hadde veldig behov for en uke i Hellas og selv om kalenderen viste oktober og været er ustabilt på den tiden, pakket min venninne og meg ned bikini og ullgenser og dro avgårde. Vi hadde en halv time regn ellers bare sol og varme hele uken.

Annlaug

Det første vi gjorde var å bade:)

Annlaug

Vi bodde ikke langt fra Rethymno sentrum så det ble en del byvandring

Magnolia

Dette var moro. Sommeren blir lang og god med en hellasferie sånn på tampen. :)
Jeg har hatt ei kosestund med bildene dine. Jeg kan tenke dere har mange gode minner å se tilbake på, med både by-og badeferie.
Venter i spenning på mer........
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Så koselig å se bilder fra Rethymnon, Annlaug! Var der på dagstur for maaange år siden og likte meg veldig godt. Jeg ble spesielt betatt av de brune utbyggene i 2. etg (tyrkisk inspirert?)
- og ellers høres det jo veldig deilig ut med en slik venninnetur  i oktober, da!
KariK

Tjorven

Jeg har ikke vært i Rethynomn, så dette var kanskje fra gamlebyen? Koselig så det iallfall ut der. Åh, bading i oktober var sikkert deilig. Det må jeg også prøve en gang ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Annlaug

Vi badet hver dag og hadde lange herlig late dager på stranden. Litt lesing men mest venninneprat:)

kaka

KariK

Anne

Denne tråden har jeg venta på Annlaug. De badebildene så VELDIG deilige ut. Har kost meg med disse bildene, og venter på mere...
Tror jeg burde vært en tur på Kreta...
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Svein~B

Det tror jeg også du burde, Anne. Jeg har vært der og vil absolutt anbefale det.

Min første tur til Rethymnon var i 1996. Etter en veldig stri periode både på jobben og privat, reiste min eks og jeg på \"hoppepåtur\" til Rethymnon. Det var meget vellykket. Det var ikke så veldig varmt, selv om det var i juni. Sommeren kom sent det året, men vi fartet omkring, vi slappet av og vi koste oss. Vi hadde en meget dyktig guide fra Tjæreborg. Vi fikk vite av henne at Tjæreborg skulle legges ned i Norge etter at det var kjøpt opp av Scandinavian Leisure Group som også hadde Saga og Ving i Norge fra før. For min eks var det hennes første sydentur og hun storkoste seg. Jeg har dessverre ingen digitale bilder fra den turen, men å se dine bilder, Annlaug, var nesten som å se mine egne bilder, i hvert fall de jeg har inne i hodet  :-)  Takk!   :cheers:
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

snoknud

Blir helt syk av lengsel i disse kuldetider, var der selv på samme tiden, og mener egentlig at også oktober er en flott måned der nede.  Finnes det egentlig dårlige måneder der nede?
snorre

Svein~B

Quote from: \"snoknud\"Blir helt syk av lengsel i disse kuldetider, var der selv på samme tiden, og mener egentlig at også oktober er en flott måned der nede.  Finnes det egentlig dårlige måneder der nede?

Det kan bli litt for varmt midt på sommeren. Jeg var der igjen i juni 1998 og da var det ubehagelig varmt. Så det kan være veldig forskjell fra år til år også, men generelt vil jeg si at sesongen på Kreta er lang og at det kan lønne seg på mange måter å dra dit enten tidlig eller sent i sesongen. Å dra dit tidlig i sesongen, kan være litt gambling, for det kan være litt vel kjølig etter min oppfatning, men kjølig på Kreta er omtrent som en norsk gjennomsnitts-sommer.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...