Logg inn med Facebook eller Google!

Athen

Started by Svein~B, 16. Aug 09, 17:20:17

Previous topic - Next topic

Svein~B

Her er Hotel Kimon sett fra gata. Jeg står med ryggen til katedralen når jeg tar bildet. Det er sånn du får se det hvis du går den veien jeg forklarte.

Hotellet ligger mellom sentrum og Plaka, gamlebyen i Athen. Det er gangavstand til alt av shopping og severdigheter. Hotellet er ikke egnet for bevegelseshemmede. Det er mange trapper og ingen heis.

Da jeg bodde der, hadde jeg balkongen med EU-flagget. Hadde du balkongen med det greske flagget, Epi?
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Epicuristen

Balkong og balkong. Usikker på om jeg hadde balkong skal jeg si deg. Var mye mer spennende å finne på på gateplan! :lol:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Svein~B

Quote from: \"Epicuristen\"Balkong og balkong. Usikker på om jeg hadde balkong skal jeg si deg. Var mye mer spennende å finne på på gateplan! :lol:

Jeg tror du ville visst det hvis du hadde balkong. Da er det jeg som husker feil når det gjelder beliggenheten til rommet ditt. Det var mye mer interessant på gateplan, det skal jeg være helt enig i  :-)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Anne

Gøy å bli med deg til Athen Svein. Jeg blir mer og mer glad i den byen. Gleder meg til mere.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Svein~B

Quote from: \"Anne\"Gøy å bli med deg til Athen Svein. Jeg blir mer og mer glad i den byen. Gleder meg til mere.

Takk, Anne  :-)

Jeg nevnte Plaka som gjerne kalles gamlebyen i Athen. Det var i dette området de bodde, de få som bodde i Athen da byen igjen ble gjort til hovedstad i 1833. Det ligger mellom sentrum og Akropolis. Her er det veldig koselig å gå tur om kvelden. Det er forholdsvis stille gater, mange små butikker og mange hyggelige serveringssteder. Det fins også hoteller her, så det går an å bo midt i smørøyet. Jeg vil si at Hotel Kimon er litt i utkanten av smørøyet eller mellom to smørøyer.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Annlaug

Har enda ikke vært i Athen ( men skal dit en dag) så dette er en herlig tur jeg sniker meg med på Svein.

Svein~B

Quote from: \"Annlaug\"Har enda ikke vært i Athen ( men skal dit en dag) så dette er en herlig tur jeg sniker meg med på Svein.

Hyggelig å ha deg med, Annlaug  :-)

På det forrige bildet var vi omtrent nederst i Plaka, nærmest sentrum. På dette bildet er vi veldig sentralt i Plaka. I denne gata ligger spisestedene tett og her er det veldig koselig å sitte om kvelden og se på livet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Annlaug

Her kunne jeg nok ha sittet lenge og sett på folkelivet en lun kveld:)

Svein~B

Quote from: \"Annlaug\"Her kunne jeg nok ha sittet lenge og sett på folkelivet en lun kveld:)

Det var litt kjølig den første kvelden vi var der, men de andre kveldene var det lunt og behagelig.

Dette bildet er tatt fra omtrent samme sted som det forrige, men i en annen retning. Går du videre denne veien kommer du til den brede brolagte veien som fører deg til oppstigningen til Akropolis og de andre berømte høydene. Du kommer også til Akropoli metrostasjon som er den nærmeste metrostasjonen når du er her.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Hvis du går videre oppover her, blir det brattere og brattere opp mot Akropolis. Du kan ikke komme opp på selve Akropolis denne veien, da må du går rundt og opp på baksida. På framsida, denne sida, er det stupbratt.

Oppunder stupet er det veldig idyllisk. Det er tett i tett med småhus og det bor folk her, men det er veldig stille. Det er nærmest som en småby midt i storbyen. Da jeg var her første gangen, gikk vi så langt opp som det er mulig å komme, men jeg har ingen digitale bilder fra den turen, så jeg kan ikke vise dere det.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Annlaug

Koser meg:) Har søkt i diverse kart for å inne ut hvor du er. Har funnet området nå.

Svein~B

Jeg står i krysset Adrianou/Kydathinon på alle de tre siste bildene. Jeg tok bilde i tre retninger. Jeg burde selvsagt ha tatt bilde nedover den veien vi kom fra også. Det er mulig jeg gjorde det, men at bildet ikke var bra nok, så jeg har slettet det. Kanskje det kommer et senere i tråden.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...