Logg inn med Facebook eller Google!

Aktiviteter i Rethymnon

Started by Moie, 05. Apr 09, 12:55:34

Previous topic - Next topic

Tommy

Quote from: \"Epicuristen\"Når skal du dit Tommy? :grin:

Vet inte riktigt hur det blir Epi, men en av mina grabbar ska gå introduktionskurs i grekiska från mitten av augusti till slutet av september i Rethymnon, sen ska han till Athen o studera där, så i mitt huvud finns tankar på att resa ner till Rethymnon några dar i slutet av september o sen göra sällskap med honom till Athen o resa hem igen därifrån.

Har aldrig varit i Rethymnon eller på Kreta heller för den delen, o efter vällustiga beskrivningar i denna tråden o annorstädes på forumet så får jag säja att det lockar med ett besök :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Epicuristen

Quote from: \"Calle\"
Quote from: \"Epicuristen\"Da tror jeg jeg har har en relativt bra ide om hvor det er dere skal bo. I den store rundkjøringen med den ukjente soldats grav og taxi-holdeplassen.

Hej!
Kanonbra beskrivning!! Taxi-holdplatsen med den ukjente soldatens grav är nu färdig! Marmor från Italien (Eu-pengar) är levererad för att snygga till torget! Soldaten är flyttad en bit bort! Det ser förfärligt ut och bussarna kommer inte fram, för snäva kurvor på torget! Men, men...

Lite nytt finns också att berätta, men det tar vi \"Avrio\" (dvs någon annan dag!). Siga,Siga!!

Gjør \"artigt\" oppmerksom på at i dag er det en annen dag allerede! Nytt fra Rethymno vil virkelig være kjærkomment! Sees om noen få uker Calle! Hilse! :biggrin:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Calle

Quote from: \"Epicuristen\"Ellers vil jeg anbefale lammerettene på ... Hva var det nå den het? Ligger på torget ved Rimondifontenen... en av dem som ligger på rekke og rad der...

Hej!
Du menar nog lilla Meze-krogen \"Parastratima\" precis bakom Rimondi!
Suveräna lammerretter! Fråga Git!!

Calle (i ett väldigt hett Rethymno!)
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Calle

Quote from: \"Epicuristen\"
Quote from: \"Calle\"
Quote from: \"Epicuristen\"Da tror jeg jeg har har en relativt bra ide om hvor det er dere skal bo. I den store rundkjøringen med den ukjente soldats grav og taxi-holdeplassen.

Hej!
Kanonbra beskrivning!! Taxi-holdplatsen med den ukjente soldatens grav är nu färdig! Marmor från Italien (Eu-pengar) är levererad för att snygga till torget! Soldaten är flyttad en bit bort! Det ser förfärligt ut och bussarna kommer inte fram, för snäva kurvor på torget! Men, men...

Lite nytt finns också att berätta, men det tar vi \"Avrio\" (dvs någon annan dag!). Siga,Siga!!

Gjør \"artigt\" oppmerksom på at i dag er det en annen dag allerede! Nytt fra Rethymno vil virkelig være kjærkomment! Sees om noen få uker Calle! Hilse! :biggrin:

Siga, Siga!!

Calle!
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Calle

Quote from: \"Tommy\"
Quote from: \"Epicuristen\"Når skal du dit Tommy? :grin:


Har aldrig varit i Rethymnon eller på Kreta heller för den delen, o efter vällustiga beskrivningar i denna tråden o annorstädes på forumet så får jag säja att det lockar med ett besök :D

Hej! Ring oss när du vet vilken dag du kommer! Telefon: 0030 28310 56358
Kreta får man inte missa att besöka!!

Calle!
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Tommy

Quote from: \"Calle\"
Quote from: \"Tommy\"
Quote from: \"Epicuristen\"Når skal du dit Tommy? :grin:


Har aldrig varit i Rethymnon eller på Kreta heller för den delen, o efter vällustiga beskrivningar i denna tråden o annorstädes på forumet så får jag säja att det lockar med ett besök :D

Hej! Ring oss när du vet vilken dag du kommer! Telefon: 0030 28310 56358
Kreta får man inte missa att besöka!!

Calle!

Tack Calle, det ska jag göra :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Epicuristen

Quote from: \"Calle\"
Quote from: \"Epicuristen\"Ellers vil jeg anbefale lammerettene på ... Hva var det nå den het? Ligger på torget ved Rimondifontenen... en av dem som ligger på rekke og rad der...

Hej!
Du menar nog lilla Meze-krogen \"Parastratima\" precis bakom Rimondi!
Suveräna lammerretter! Fråga Git!!

Calle (i ett väldigt hett Rethymno!)

Nei. Er inte den inte! Denne her har en rett hvor dem gjør lammet som det gjeterne rundt Chora Sfakia gjorde. Git har rekalme for den, og den heter Agrimia! :grin:
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Calle

Quote from: \"Epicuristen\"
Quote from: \"Calle\"
Quote from: \"Epicuristen\"Ellers vil jeg anbefale lammerettene på ... Hva var det nå den het? Ligger på torget ved Rimondifontenen... en av dem som ligger på rekke og rad der...

Hej!
Du menar nog lilla Meze-krogen \"Parastratima\" precis bakom Rimondi!
Suveräna lammerretter! Fråga Git!!

Calle (i ett väldigt hett Rethymno!)

Nei. Er inte den inte! Denne her har en rett hvor dem gjør lammet som det gjeterne rundt Chora Sfakia gjorde. Git har rekalme for den, og den heter Agrimia! :grin:

Hej! Och hoppsan! Jag konsulterar Git när hon har vaknat, själv har jag noll koll! Jag känner igen Agrimia till namnet dock!

Nåväl! Repetitioner med bandet i morgon samt söndag. Konsulatet i Iraklio på måndag för nytt pass, nya vänner på besök från Skandinavien tisdag-onsdag. Konsert med bandet nere på torget torsdag-fredag (Konsert mot rasism).
Git är \"föreståndarinna\" på pensionat Nakli och är där varje dag och städar samt fixar till rummen. Samt att hon jobbar stenhårt med våra svenska företagskunder över webben.

Kreta, semester?! Tror inte det!!

Calle!
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

ofriis

Quote from: \"Calle\"... Kreta, semester?! Tror inte det!!
Calle!
Nå, på vinteren kan det vel bli litt roligere dager på Nakli, vil jeg tro.

Men nå er vel Moie tilbake fra ferien sin, og det er vel flere enn meg som lurer på hvor mye penger han fikk å underholde seg med  :clown:  :colors:

Nok om det, en annen kilde til informasjon er http://www.rethymnon.biz/ med oversikt over evenementer m.m. Det er litt av hvert som foregår her, jeg har en kollega som skal hit og spille sjakk i midten av juli og har skrytt hemningsløst over denne fine byen.  :bom:  :blackeye:  :cheers:

http://www.rethymnonnews.com/ er det månedlige nyhetsmagasinet for Rethymno, noe jeg alltid passer på å få med meg i starten av hver måned.
The farther one travels / The less one knows

Calle

Quote from: \"Epicuristen\"
Quote from: \"Calle\"
Quote from: \"Epicuristen\"Ellers vil jeg anbefale lammerettene på ... Hva var det nå den het? Ligger på torget ved Rimondifontenen... en av dem som ligger på rekke og rad der...

Hej!
Du menar nog lilla Meze-krogen \"Parastratima\" precis bakom Rimondi!
Suveräna lammerretter! Fråga Git!!

Calle (i ett väldigt hett Rethymno!)

Nei. Er inte den inte! Denne her har en rett hvor dem gjør lammet som det gjeterne rundt Chora Sfakia gjorde. Git har rekalme for den, og den heter Agrimia! :grin:

Hej! Här sitter jag som en idiot! Framför mig ligger hela Agrimias meny som Git har översatt från grekiska till svenska medan hon och Louisa åkte bussen från Iraklio till Rethymno!

Lammrätten med ursprung från Sfakia heter \"Tsigariasto\"!

Calle!!
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Calle

Quote from: \"ofriis\"
Quote from: \"Calle\"... Kreta, semester?! Tror inte det!!
Calle!
Nå, på vinteren kan det vel bli litt roligere dager på Nakli, vil jeg tro.

Men nå er vel Moie tilbake fra ferien sin, og det er vel flere enn meg som lurer på hvor mye penger han fikk å underholde seg med  :clown:  :colors:

Nok om det, en annen kilde til informasjon er http://www.rethymnon.biz/ med oversikt over evenementer m.m. Det er litt av hvert som foregår her, jeg har en kollega som skal hit og spille sjakk i midten av juli og har skrytt hemningsløst over denne fine byen.  :bom:  :blackeye:  :cheers:

http://www.rethymnonnews.com/ er det månedlige nyhetsmagasinet for Rethymno, noe jeg alltid passer på å få med meg i starten av hver måned.

Hej!

Vem är Moie?!

Vi är goda vänner till Luc och Katy som driver bägge sajterna som du nämner, samt tidningen. Dom gör ett kanonbra arbete som gynnar alla som vill komma hit för att turista eller bosätta sig.

Schack.. Turneringarna är redan i full gång nere på lilla stranden bredvid Venetianska hamnen, så din kollega får nog skynda sig hit ner för att ha en chans!! Annars blir han Matt!

Calle!!
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

ofriis

Quote from: \"Calle\"
Quote from: \"ofriis\"
Quote from: \"Calle\"... Kreta, semester?! Tror inte det!!
Calle!
Nå, på vinteren kan det vel bli litt roligere dager på Nakli, vil jeg tro.

Men nå er vel Moie tilbake fra ferien sin, og det er vel flere enn meg som lurer på hvor mye penger han fikk å underholde seg med  :clown:  :colors:

Nok om det, en annen kilde til informasjon er http://www.rethymnon.biz/ med oversikt over evenementer m.m. Det er litt av hvert som foregår her, jeg har en kollega som skal hit og spille sjakk i midten av juli og har skrytt hemningsløst over denne fine byen.  :bom:  :blackeye:  :cheers:

http://www.rethymnonnews.com/ er det månedlige nyhetsmagasinet for Rethymno, noe jeg alltid passer på å få med meg i starten av hver måned.

Hej!

Vem är Moie?!

Vi är goda vänner till Luc och Katy som driver bägge sajterna som du nämner, samt tidningen. Dom gör ett kanonbra arbete som gynnar alla som vill komma hit för att turista eller bosätta sig.

Schack.. Turneringarna är redan i full gång nere på lilla stranden bredvid Venetianska hamnen, så din kollega får nog skynda sig hit ner för att ha en chans!! Annars blir han Matt!

Calle!!
Hvem er Moie? Keine ahnung, men det var hun som startet denne tråden...

Aktiviteter i Rethymno: Veldig bra jobb dere og de andre gjør. Tenk på det at vi sitter i andre enden av Europa og vet ikke noe om hva som skjer her, uten den fantastiske kilden til informasjon som dere bidrar med.
Vi traff Kate og Luc forrige gang vi var her, det var den gangen jeg smakte Mageritsa for første (og kanskje siste) gang.

Sjakk: Min kollega skal delta på Open Tournament i \"House of Culture\" som starter den 12. juli. Han ble nylig nord-norsk mester i sjakk for 4. gang, så jeg tror han kan et og annet trick.

I dag har vi vært i huset i Chereti 15 og diskutert mange detaljer med herr Panagiotis fra Hestia (entreprenørfirma). Så setter vi i gang med renoveringen, og når vi kommer tilbake den 25. juli så kan vi kanskje treffes ? Jeg har en Burns Cobra i stativet hjemme. Kinesisk produkt nå, men TriSonic pickups som Brian May bruker i sin Red Special.

Synd vi ikke kan komme på konsertene........

Men nå er vel snart Moies tråd død, og vi vet fortsatt ikke hvor mye penger han fikk.
The farther one travels / The less one knows

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...