Logg inn med Facebook eller Google!

Europas arkitektoniska arv....Axess tv

Started by Mikke, 23. Feb 09, 18:52:17

Previous topic - Next topic

Mikke

...har nyligen \"upptäckt\" en till gratiskanal på teve.  :cheers:
Jag har ju \"bara\" ettan,tvåan,fyran å sexan, samt barnkanalen och kanal 24.Men så zappade jag runt bland kanalerna och fann Axess, som verkar vara en kulturkanal som visst dessutom ger ut en tidning med samma namn. :alien:  Kanalen finns på nr 25 i det fria utbudet, och täcker ca 1.5 miljoner hushåll i Sverige. Om den kan ses i Norge lämnar jag öppet, men sannolikt kan dom i Östfold se.... :clown:

< http://www.axess.se/web/main.nsf/0/0BA59704C9C49663C125754C003932A8 >
Här nedan är lite mer info:
Vad är Axess?
Axess erbjuder aktuell svensk och internationell idédebatt inom samhällsvetenskap och humaniora.

Axess TV sänder program inom kultur, samhälle och vetenskap. Utbudet består dels av egenproducerade program och dels av utvalda internationella produktioner.

Axess magasin ger ett fördjupat perspektiv på kultur, samhälle och vetenskap. Magasinet kommer ut 9 gånger om året.

Axess.se samlar det bästa från TV-kanalen och magasinet, levererar nya artiklar dagligen, tv-tablåer, blogg och diskussioner.

Här är tiderna för det arkitektoniska programmet, som börjar med Grekland:
Längd
30 min, 00 sek
Kommande sändningstider
2009-02-27 kl 20:30
2009-02-28 kl 21:45
2009-03-01 kl 13:00
2009-03-02 kl 09:30
2009-03-03 kl 17:30
2009-03-05 kl 19:30

Det kan bli intressant.... :D :flower:
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Mikke

...får jag påminna alla hellofiler att Axess sänder första avsnittet om Europas arkitektoniska historia ikväll 19.30 och att serien börjar med Grekland... :D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Kollade deras webbsida, o där var ju mycket smått & gott som var intressant i programutbudet, men hur jag än försökte så får jag inte in kanalen i dumburken. I huset har vi Comhem o det ska ju fungera enligt informationen på hemsidan, men ikke fasiken får jag in nåt axess.

Diskriminering mot skåne kanske ????  :clown:

Skämt åsido så fungerar det kanske via webben i alla fulla fall, ska kolla detta också.

Tack för tipset, Mikke :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mikke

....om det nu kan vara nån hjälp så ligger Axess som nr 25 i min kanallista....Men om man söker på Axess på Google, så kommer man in på deras hemsida, kanske finns det mer info där ?? Du har en och en halv timme pårej, Tompan... :D Good luck and let us know hur de går....
jag stannar hemma från fiolspelandet i Ransäter idag just på grund av kvardröjande förkylning samt ävenså programmet om Grekland....
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Quote from: \"Mikke\"....om det nu kan vara nån hjälp så ligger Axess som nr 25 i min kanallista....Men om man söker på Axess på Google, så kommer man in på deras hemsida, kanske finns det mer info där ?? Du har en och en halv timme pårej, Tompan... :D Good luck and let us know hur de går....
jag stannar hemma från fiolspelandet i Ransäter idag just på grund av kvardröjande förkylning samt ävenså programmet om Grekland....

Har kollat deras webbsida o infon där om inställningar av kanaler o så vidare, o kört sökning efter sökning med rätt inställning, men what the f...
Nothing, I see nothing....  :scratch:  

Det är nokk som jag misstänkte, diskriminering av skåningar  :bom:

Näe, jag  får hålla koll o se om dom kör programmet i repris som webb-TeVe framöver nånting :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mikke

....de va lessamt att höra, för programmet var klart sevärt,avec le touche Franchaise... :D
Vare bare ja såm såget på hele Forum ???
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

ROLLE

Tjäna Mikke, ifall du vill ha info från motsatta sidan av denna ideologiska TV kanal som dessutom har en egen web sida med samma budskap, ber jag dej för att skapa balans i dina ställningstaganden titta på FIB Kulturfront istället, eller kanske Norrskensflamman !! Den förstnämnda sajten har iallafall turistinformation från flera högaktuella exotiska resemål, främst länderna omkring Palestina ? Tyvärr har de ej råd med egen TV kanal på samma sätt som A Johnssons stiftelser. Norrskensflamman vet jag ej om den exicterar längre ?
Tommy, fint att de är kloka nog i Skåne för att de lagt in ett filter som sållar bort all onödig propaganda ? Den Grekiska information som vi behöver finns här eller på närmaste bibliotek !! :morons:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...