Logg inn med Facebook eller Google!

SAS

Started by Marit, 28. Nov 08, 10:47:44

Previous topic - Next topic

Marit

Så legger da SAS ned bl.a. direkteruten Oslo - Athen:

SAS kutter 10 direkteruter (Aftenposten)

Direkteruten Oslo - Chania er også én av rutene som legges ned.

Veldig synd synes nå jeg.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Anne

Det var jo trist da. Vi får håpe at Norwegian fortsetter å fly direkte til Athen fra Rygge. Skulle ønske at det ble utvidet til å gjelde hele året, men vi får vel være fornøyd med Mars til ut i Oktober. Juleshopping i Athen høres ikke ille ut i mine ører, men jeg synes det blir masete med flybytte.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Sjøløve

Synd  :banghead:
Har jo benyttet meg av både Kristiansand - Oslo - Athen og Kristiansand - Oslo - Chania tidligere med SAS.

Heldigvis har vi KLM som absolutt kan konkurrere med SAS på pris både til Athen og andre reisemål.  
Vurderer å bestille med dette flyselskapet fra Kjevik via Amsterdam til Athen neste år.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Marit

SAS kutter sommerruter (Dagbladet)

Jeg foretrekker nå direkteruter så langt det er mulig, spesielt om en skal videre fra Athen til et annet sted i Hellas så hadde det vært kjekt å slippe flere bytter før en kommer til Athen.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Sjøløve

Quote from: \"Marit\"SAS kutter sommerruter (Dagbladet)

Jeg foretrekker nå direkteruter så langt det er mulig, spesielt om en skal videre fra Athen til et annet sted i Hellas så hadde det vært kjekt å slippe flere bytter før en kommer til Athen.

Jeg er så enig med deg, Marit, selvsagt er direkteruter det enkleste.
Men fra Kjevik flyplass her ved Kristiansand er det heller magert med denslags.  
Tror den eneste direkteruten til Hellas herfra er Apollos charterfly til Chania.
Ellers må vi til Sola, Torp, Gardermoen eller Rygge.
Da det det noen ganger like enkelt å starte ferien med å gå ombord i flyet på Kjevik og heller ta en mellomlanding på kjøpet.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

operafantomet

Quote from: \"Sjøløve\"Jeg er så enig med deg, Marit, selvsagt er direkteruter det enkleste.
Men fra Kjevik flyplass her ved Kristiansand er det heller magert med denslags.  
Tror den eneste direkteruten til Hellas herfra er Apollos charterfly til Chania.
Ellers må vi til Sola, Torp, Gardermoen eller Rygge.
Da det det noen ganger like enkelt å starte ferien med å gå ombord i flyet på Kjevik og heller ta en mellomlanding på kjøpet.

For en sørlending som bor/bodde hakket mer østover har Torp lenge vært førstevalget. Tilbudet på Kjevik er skralt og dyrt, og når man da kan dra til Torp og fly direkte for halve prisen... da er det ikke så mye å lure på. Nå skal det jo nevnes at \"flybussen\" fra Arendal til Kjevik er det tåpeligste opplegget på denne jord - det hjelper jo ikke akkurat på lysten til å velge Kjevik.

(Om Arendals håpløse \"flybuss\": Det går en skyttelbuss mellom flyplassen og nærmeste motorvei. Her må passasjerer gå av og vente på første rutebuss. Rutebussen stopper jo selvfølgelig på \"alle\" stopp mellom Kristiansand og Arendal, og er ofte full, forsinket og tar nesten en time mer enn å kjøre bil. For dette betaler man heftig flybuss-pris, selv om det er vanlig rutebuss. HELT tragisk
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.4178600 )

Men bor man i Kristiansand eller omegn, så er jo tilbudet straks mye mer interessant. Det er, som du sier, noe med å ikke starte turen med en lang/kronglete reise til flyplassen.

Synes det er synd at direkteruten til Hellas\' hovedstad kuttes, ihvertfall i vinterhalvåret. Skjønner jo det er økonomi som spiller inn her, og at ikke mange nok tar flyet, men mellomlandinger er aldri gøy. Ofte forskjellige regler på om man skal plukke opp bagasje eller ikke (det forvirrer meg alltid), og så blir det noen timer ekstra på et intetsigende sted. Direktefly er en drøm!

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Sjøløve

Quote from: \"operafantomet\"Men bor man i Kristiansand eller omegn, så er jo tilbudet straks mye mer interessant. Det er, som du sier, noe med å ikke starte turen med en lang/kronglete reise til flyplassen.

Vi har mer enn en gang kjørt avsted til Sola eller Gardermoen i nattens mulm og mørke og tatt et tidlig fly (direkte !!) til Hellas.  Alternativt har vi reist kvelden før og overnattet, men det fordyrer jo reisen noe.
Fra Kjevik går det jo også an å fly med SAS til København og videre til Athen derfra, det har vi også gjort - men da blir det mellomlanding.  Men disse billettene har en tendens til å koste ganske mye, tror vi kommer mye rimeligere ut med å velge KLM neste år.  Mellomlande må vi uansett når vi flyr fra Kjevik.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Katta

Quote from: \"Marit\"Så legger da SAS ned bl.a. direkteruten Oslo - Athen:

SAS kutter 10 direkteruter (Aftenposten)

Direkteruten Oslo - Chania er også én av rutene som legges ned.

Veldig synd synes nå jeg.

Kjempe synd! Men....går det fly fra Oslo (Gardermoen) til Athen via f.eks Amsterdam? Isåfall med hvilket flyselskap? Noen som kan anbefale noe?

marjana

KLM er vel det som gjelder stort sett over hele Norge til Aten, med flybytte i Amsterdam.
Ellers er det jo mange flyselskaper som flyr fra Gardermoen via en hovedstad, og så til Aten. Se på Gardermoen og flyselskaper på nettet.

Jeg fløy med Polish Airlines et år - Aten, Warsawa, Oslo, med et langt stopp i Warsawa. En bitteliten flyplass, og prøvde å få tiden til å gå med litt shopping, og fant noen gode spekepølser, og endte opp i en kafeteria og drikke vin. Traff noen andre single norske som også gjorde det samme, så det ble faktisk veldig hyggelig.
Flyet fra Warsawa til Oslo var lite, men helt splitter nytt! Så det ble en drømmetur med full oppvartning og masse prat med en polsk flyvertinne som hadde skikkelig knallblå øyenskygge. Det var en artig tur, faktisk!
Glika i zoi

Tjorven

Skjønner ikke hva dere klager over ;) :) ;)  For en trønder (som ikke har tenkt seg til Kreta) har jeg alltid vært nødt til å reise via hovedstaden, som dessverre ligger i utkant-Norge, enten det dreier seg om charter eller på egen hånd.... Det innebærer alltid minst en overnatting i Oslo, til eller fra fordi flyene går/ankommer såpass tidlig/sent at forbindelse samme dag er umulig.

Men man venner seg til at det tar flere døgn før man er på bestemmelsesstedet, gjerne uten søvn som må tas igjen når målet er nådd! Dette er ikke noe sutreinnlegg. Bare fakta f...
Til dere som kan reise direkte, og være både uthvilt og framme samme dag ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Heidrun

Quote from: \"Tjorven\"Skjønner ikke hva dere klager over ;) :) ;)  For en trønder (som ikke har tenkt seg til Kreta) har jeg alltid vært nødt til å reise via hovedstaden, som dessverre ligger i utkant-Norge, enten det dreier seg om charter eller på egen hånd.... Det innebærer alltid minst en overnatting i Oslo, til eller fra fordi flyene går/ankommer såpass tidlig/sent at forbindelse samme dag er umulig.

Men man venner seg til at det tar flere døgn før man er på bestemmelsesstedet, gjerne uten søvn som må tas igjen når målet er nådd! Dette er ikke noe sutreinnlegg. Bare fakta f...
Til dere som kan reise direkte, og være både uthvilt og framme samme dag ;)

Holder du med Rosenborg må du tåle slikt
Yamas til livet og til

marjana

Quote from: \"Tjorven\"Skjønner ikke hva dere klager over ;) :) ;)  For en trønder (som ikke har tenkt seg til Kreta) har jeg alltid vært nødt til å reise via hovedstaden, som dessverre ligger i utkant-Norge, enten det dreier seg om charter eller på egen hånd.... Det innebærer alltid minst en overnatting i Oslo, til eller fra fordi flyene går/ankommer såpass tidlig/sent at forbindelse samme dag er umulig.

Men man venner seg til at det tar flere døgn før man er på bestemmelsesstedet, gjerne uten søvn som må tas igjen når målet er nådd! Dette er ikke noe sutreinnlegg. Bare fakta f...
Til dere som kan reise direkte, og være både uthvilt og framme samme dag ;)

Du kan komme frem samme dag fra Værnes til Aten. Hvis du er fleksibel på datoer kan du faktisk sy sammen en helt fin reiserute uten overnatting.
http://www.kelkoo.no/ctl/do/checkFlight?selectedBox=&catId=172201&catPath=no%2FflightTickets&from=Trondheim+%28TRD%29&type=Round%2FTrip&departureDate=25%2F06%2F2009&departureTimeOutbounds=&returnDate=25%2F08%2F2009&departureTimeReturn=&nbadults=1&nbchilds=0&nbbabies=0&ticketclass=economy&first=no&level=2&departure=Trondheim&departureTEXT=Trondheim&arrival=ATH&arrivalTEXT=ATH&arrivalSelected=1
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...