Logg inn med Facebook eller Google!

Kalymnos

Started by Hellasfrelst, 19. Nov 08, 07:50:24

Previous topic - Next topic

Hellasfrelst

Noen her som kjenner til bostedene Eleni og Plaza som Apollo har i Massouri på Kalymnos? Og hvordan er øya og strendene?
Vi driver fortsatt og roter rundt på Hellaskartet for å finne nye reisemål for neste sommer. Gudene vet hvor vi havner til slutt.
 :flower:
i zoi ine tora - livet er nå

Sjøløve

Vi bodde på Eleni i august.  
Fin og rolig beliggenhet med utsikt ut over havet og mot Telendos.  BRATT bakke fra hovedveien opp mot hotellet.  Hotellet lå rett ovenfor stranda i Massouri, først ned den bratte bakken og deretter trapper videre ned.  Ikke langt, men kanskje litt slitsomt i varmen.
Enkel standard og lite med plass innendørs, badet var heller trangt og dårlig med kjøkkenfasiliteter.  Men siden vi tilbragte all vår tid i våken tilstand utendørs på terrassene, gjorde det ikke så mye.  Vi bodde 5 jenter i 2 leiligheter ved siden av hverandre på bakkeplan med rommelige terrasser.
Plaza kjenner jeg ikke, bortsett fra at vi spiste lunsj 2-3 ganger i bassengbaren der.  Flott beliggenhet rett ovenfor stranda i Massouri med kun noen trapper ned til stranda.  Stort fint bassengområde med nydelig havutsikt - det så ut som om de fleste rommene iallefall i etasjene oppover hadde utsikt ut over havet.  
Plaza ligger på nedsiden av hovedveien som går gjennom Massouri, mens Eleni ligger på oversiden, men vi hørte ingenting til trafikken.
Stranda i Massouri bestod av sand og litt grus og hadde rikelig med solsenger.  Utpå ettermiddagen ble det veldig folksomt der, mye grekere - men nå var jo vi der i midten av august.
Stranda i Myrties bestod mer av små rullestein, den virket på en måte renere og var ikke så tett befolket.
Resten av øya tror jeg nok andre må fortelle om, Riitta f.eks. kjenner jo Kalymnos godt.
Vi likte oss veldig godt, driver faktisk og planlegger en ny tur dit neste år - gjerne i kombinasjon med Leros.  Men tror nok vi velger et annet bosted enn Eleni, helst ett på nedsiden av hovedveien.
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Hellasfrelst

Takk for utfyllende svar, Sjøløve. Da fikk jeg vite det meste av det jeg ønsket om bostedene. Det er så greit å få høre ting direkte av de som har bodd der.
 :sunny:
i zoi ine tora - livet er nå

Sjøløve

Quote from: \"Hellasfrelst\"Takk for utfyllende svar, Sjøløve. Da fikk jeg vite det meste av det jeg ønsket om bostedene. Det er så greit å få høre ting direkte av de som har bodd der.
 :sunny:

Bare hyggelig  :flower:
Det er jo det som er så fint med dette forumet.  
Alltid noen som vet noe om øyer, steder, strender, bosteder etc. :cheers:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Riitta

Jag blir så glad att du också vill åka till Kalymnos :bom:  Ser att du har fått tips om hotellen i Massouri :bom:  Det var ju bra, för att jag hade inte kunnat svara på den frågan för vi brukar bo i Myrties (Nefeli) :bom:

Tycker bäst och bada på stranden i Melitsaha. En liten strand med många Grekiska familjer som badar där. En liten taverna finns där också med god mat. Där kan man sitta och titta på strandlivet under lunchen :drunken:
En bild därifrån kommer här:



Det tar ca 20 minuter och gå från Massouri hit. Värt ett besök i allafall :bom:

Sedan finns ju bra stränder på andra ställen på ön.Tex. Emborios, Vlyhadia och Kantouni :bom:

Det finns ju en del och läsa på här Kalymnostråden, men fråga gärna vad du vill veta mer :bom:

Riitta

Hellasfrelst

Herlig bilde. Synes jeg kjenner varmen og stemningen når jeg ser stranda og den glitrende sjøen. det. Ligger den sør eller nord for Massouri?
i zoi ine tora - livet er nå

-POE-

Vi bodde tre veckor på Eleni 2004 , enkelt men rent och snyggt.
Vi hade översta rummet på havssidan, egen trappa och en
fantastisk solnedgång över Telendos. Tyst och lugnt, en kort
men mördande backe upp till hotellet. Rekommenderas!

//PO
//PO

Riitta

Melitsahastranden ligger ca 1,5 km söder om Massouri :bom:

Riiitta

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...