Logg inn med Facebook eller Google!

Ny \"kretaelsker\" trenger hjelp :)

Started by Havfrue, 28. Jul 08, 20:28:41

Previous topic - Next topic

Havfrue

Kan dere anbefale meg noen restauranter/tavernaer etc som ligger i/rundt Rethymnon? Kan godt ligge litt utenfor :) Vil gjerne spise godt ukene vi er der :)

Takk for svar!

lenamarie

Gå in på Gits och Calles hemsida www.rethymnoguide.com där finns många förslag på tavernor och restauranger./Lena
En Mytos då och då förlänger livet

Liv

Anbefaler Taverna Kastro i fiskelandsbyen Panormos, som ligger ca 2 mil øst for Rethymnon. Stedet har veldig god mat og god service.  Veldig reint og pent overalt. Gjester er både kretensere og turister. (Stedet er stengt på ettermiddagen.)

http://www.kastroapartments.gr/restaurant_nor.htm

snoknud

En billig fin en som ligger på pynten utenfor borgen er Fanari, også anbefalt av Lonely Planet.  Ute i Platanes ligger også Taverna Garden som er ok, og på veien utover ligger det en på sørsiden (høyre) side av veien, som jeg aldri husker navnet på, ca 4 km fra byen.
snorre

Ninette

Quote from: \"snoknud\"En billig fin en som ligger på pynten utenfor borgen er Fanari, også anbefalt av Lonely Planet.  Ute i Platanes ligger også Taverna Garden som er ok, og på veien utover ligger det en på sørsiden (høyre) side av veien, som jeg aldri husker navnet på, ca 4 km fra byen.

Tenker du på ζήση, eller Sisi, som det uttales på norsk? Tavernaen ligger rett etter Missiria, på høyre side av veien. Herlig mat, og stor gresk stemning om kveldene :-)

Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

snoknud

Quote from: \"Ninette\"
Quote from: \"snoknud\"En billig fin en som ligger på pynten utenfor borgen er Fanari, også anbefalt av Lonely Planet.  Ute i Platanes ligger også Taverna Garden som er ok, og på veien utover ligger det en på sørsiden (høyre) side av veien, som jeg aldri husker navnet på, ca 4 km fra byen.

Tener du på ζήση, eller Sisi, som det uttales på norsk? Tavernaen ligger rett etter Missiria, på høyre side av veien. Herlig mat, og stor gresk stemning om kveldene :-)

Ja det gjør jeg jo....
snorre

Ninette

Quote from: \"snoknud\"
Quote from: \"Ninette\"Tenker du på ζήση, eller Sisi, som det uttales på norsk? Tavernaen ligger rett etter Missiria, på høyre side av veien. Herlig mat, og stor gresk stemning om kveldene :-)

Ja det gjør jeg jo....

Verden er ikke stor, gitt :-)

Men etter mange ferier på jakt etter stadig nye skatter, blir man godt kjent både her og der :-)
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

znuppa

En reataurant som merkelig nok ikke er nevnt er Stellina. Stellina er visst nok den eneste restauranten i Rethymno som er rated B. Altså nest høyeste bokstav i den greske måten å rate på. Dem hadde i alle fall en fantastisk meze der, samt spennende lokaler. Den ligger på venstre side like før, eller like etter at man har kommet til Adele. zthhhhhht
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...