27. Apr 24, 13:25:03


Logg inn med Facebook eller Google!

Norwegian

Started by Marit, 17. Jul 08, 08:44:12

Previous topic - Next topic

Marit

Fra 10. september starter Norwegian med flyvninger Oslo Gardermoen - Ålesund.

Norwegian med comeback på Ålesund
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Ole

Ikke et sekund for seint at SAS får litt konkurranse......

Marit

De hadde kanskje deg i tankene Ole??  :cheers: Nå blir det kanskje lettere å bli med med forumtreff?  :drunken:
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Tor-Atle

For oss som ikke kommer fra Oslo området, så er ikke min medfølelse for Norwegian særlig stor for øyeblikket etter å ha måtte betale 650 kr i overvekt for å reise fra bergen til Oslo i går... etter slett kundebehandling og arrogant oppførsel av flyplasspersonalet , så vil jeg gjøre mitt ytterst for å ikke fly NORWEGIAN IGJEN.... for å tilfredsstille de, så mener de altså at jeg skal pakke 4 kofferter istedet for to... er nok med to kofferter når du har tre unger å passe på i tillegg....puuuh..godt og få det ut..

Vi er ihvertfall ankommet Kreta  til 28 pluss og sol fra blå himmel... og med ving får du 30 kg i kolliene, ikke 20 som hos de der forb norwegian...
Hva gjør vi i dette landet her ? Skulle ikke vi vært på Karpathos ?

Mixelite

Quote from: \"Tor-Atle\"for å tilfredsstille de, så mener de altså at jeg skal pakke 4 kofferter istedet for to... er nok med to kofferter når du har tre unger å passe på i tillegg....puuuh..godt og få det ut..


Beklager, men der er jeg faktisk ikke enig med deg. JO! Jeg er enig i at med unger og bagasje og x-antall kolli så blir det et himla styr, men tenk på ryggen til stuerne! Jeg vil tro det er av hensyn til dem at de vil at man skal pakke i fire kofferter heller enn i 2?

80 kg bagasje? *dån* Vi er en familie på fire og reiser med rundt 30 ;-)

Tor-Atle

vi hadde ikke 80 kg baggasje, en koffert på 24 kg og en på 26 kg... vi har 1 barn på et år og 2 stk på seks, så det blir en del ting på tre uker som skal pakkes.... og ja jeg tenker på ryggen til stuerne, men hvorfor er det da normalt med 25 kg hos de fleste andre da ?
Hva gjør vi i dette landet her ? Skulle ikke vi vært på Karpathos ?

Camillchen

Jeg tror man bare må innse at man ikke kan få i pose og sekk. Velger man et lavprisselskap så får man ikke samme service som hos et dyrere (dvs. man kan få, men bør ikke forvente å få). Greit nok at ving tillater 30 kg, men da koster jo billetten litt mer også, ikke sant? :wink:

Jeg gratulerer i alle fall ålesundingene!  :flower:
Livet er en bok. Og den som ikke reiser, leser bare en side.

xristina

Ving tillater 30 om man betaler ekstra for det ja... 300 kr t/r for 10 kg ekstra. Ellers er det 20 kilo, hvorav 5 kg skal være håndbagasje. :-) De har blitt mer og mer knipe de også, og mye avhenger av hvem du møter i innsjekkingsskranken!

Norwegian er ganske rause synes jeg. De tillater 15 kg håndbagasje uansett, samt at du betaler 25 kr for 20 kg innsjekket bagasje. Og det står klart på hjemmesiden deres at de ikke godtar kolli som veier mer enn 20 kilo, for da blir det overvekt. Vi var to voksne og to barn (4,5 og 10) som reiste nå, og det gikk greit det med fire kofferter. Gutta kunne ha pakket sammen i en koffert, for det veier jo ikke så voldsomt det de skal ha med, men vi ville ha litt frihet når vi skulle hjem igjen (noe som viste seg å være lurt!). Minstemann syntes det var stor stas med egen koffert!

Anne

Enig med deg Xristina. Det funka kjempefint hos Norwegian med bagasjen. 25 kr pr. person for 20 kg pr. tur. 15 kg håndbagasje uansett. Det hadde blitt dyrt hvis det hadde vært Ving eller Apollo. Der er det som du sier 20 kg pr. pers. innkl. håndbagasje. 15 kg ekstra hadde kostet 450 kr. Vi var veldig fornøyd med Norwegian, men vi viste om bagasjevekten før vi dro. Det vi ikke viste var at vi måtte dra med Hola Airlines hjem og det var ikke det samme som Norwegian. Håper de snart får de nye flyene slik at Hola blir et avsluttet kapittel.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Marit

Quote from: \"Anne\"Håper de snart får de nye flyene slik at Hola blir et avsluttet kapittel.

En artikkel fra Dagsavisen om dette:

Skremt av slitne fly
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Svein~B

Jeg har lest i en senere utgave av Dagsavisen at Norwegian skal avslutte samarbeidet med Hola Airlines så snart som mulig, senest innen utgangen av august. Årsaken er kundereaksjoner. De mener at flyene er i forsvarlig stand selv om de er gamle, men det betyr lite når kundene reagerer negativt. De kommer ikke til å leie inn flere fly fra Hola Airlines. Det ser ikke ut til at denne artikkelen er lagt ut på nettet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tor-Atle

jaja... skjønner at det er jeg som er i ferd med å bli en gammel grinebiter, så tar jeg feil, og får prøve og lese leksen min bedre neste gang. Tro det eller ei, men jeg er ganske bereist, og har aldri før i mitt liv måtte betale overvekt på noen flyreise, så det var kanskje sjokket som utløste frustrasjonen....

men i morgen tidlig flyr vi fra Kreta til Karpathos , med kun en liten koffert som veier under 10 kg...

Skal kun være 2 dager vel og merke da, men bedring å spore vel...
Hva gjør vi i dette landet her ? Skulle ikke vi vært på Karpathos ?

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...