Logg inn med Facebook eller Google!

Rethymnon i August, har noen erfaring med dette hotellet? :)

Started by iezebel, 16. Jul 08, 18:52:50

Previous topic - Next topic

iezebel

Kjæresten min og jeg har skal en tur til Hellas i August, og etter mye om og men falt valget på Rethymnon. Siden vi bor i Kristiansand, er det lettest for oss å direkte dit.

Vi har booket oss inn på et hotell som ser ganske fint ut, men jeg lurer litt på om noen har erfaring med dette. Hotellet heter Yakinthos, og vi reiser med Apollo.

Vi er unge folk på 26 og 36 år, men ingen av oss er store party-løver. Håper valget av Rethymnon kontra Platanias er et bra valg, da vi forsto at Platanias er et større festested enn Rethymnon. Vi ønsker oss hovedsakelig en rolig ferie med bading, god mat og hyggelige grekere rundt oss. Etter som jeg har forstått er det lett å dra til noen mindre byer med scooter, bil eller buss. Vi er begge glade i flott natur - og drar gjerne ut av turist-kjernen for å finne det vakre :)

Tar gjerne imot tips om området rundt hotellet, eller om andre ting som er \"must\" å få med seg i Rethymnon! Gjerne tips om tavernaer, butikker eller andre ting som er hyggelig :)

På forhånd, tusen takk!   :sunny:

Epicuristen

Hei!

Vi har bodd på Yachintos to ganger for noen år siden. Kort vei til stranda, men vi syns nå at 2,5 km inn til sentrum er for langt. Hotellet er (eller i all fall var) rent og pent og har ingenting å utsette på dette. Irini Music-bar ligger på hjørnet, og like bortenfor ligger det en bra restaurant som heter LaMare. Det kan virke litt tomt den første biten inn mot sentrum, men om dere snur nesen og går ett kvartal eller to lengre bort fra byen finner dere flere restauranter og jeg tror også ouzorier...

Rethymno har så mye å by på at det er umulig å vite hvor man skal begynne! En flott gamleby, venetziansk festning, barer, restauranter og en havnepromenade som begynner ute ved Yachintos (omtrent) og går hele veien inn til sentrum.

Like utenfor byen finnes da også det gamle Mili som kan være vel verdt ett besøk, med sin ene taverna.

Mitt råd er at du leser deg opp på trådene her på Kretatråden som omhandler denne byen, og kanskje også kikker litt hos Git på www.rethymnoguide.com

Uansett; Ha en flott tur! :grin:

MVH
Epi
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

iezebel

Tusen takk for kjempeflotte tips!
Det skal jeg ta med meg, og videreformidle til kjæresten :)

Du sier det er langt til sentrum, men at det er en havnepromenade - er det ok å leie sykkel for å sykle der? Eller vil du kanskje anbefale å leie scooter? Vi liker jo å traske stortsett, vi - så tenker at det kanskje blir det beste alternativet.. Men, denne Mili som du snakket om hadde vært interessant å få med seg - og da er det kanskje greit med scooter?:)

Igjen! Tusen takk for flott tilbakemelding!

Hilsen fra M :)

znuppa

Det er fint å rusle innover til sentrum fra hotellet. Sykkel er kjempefint å ha nede i byen, for det er ganske flatt selvom det kanskje kan være varmt å sykle på dagen. Til Mili er scooter ypperlig. Selv tok vi taxi ditt opp, for en av gangene vi var der gikk vi Mili kløfta ned igjen.
Vi skal også til Rethymnon i august, fra 30. juli til 23. august - så kanskje vi treffes på havnepromenaden ? Dere er ihvertfall garantert en flott ferie.

Vi drar nordover en uke når, før vi setter nesta mot Kreta.

Hilsen znuppa (sambo med Epi)
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser!

iezebel

Hei Znuppa!
Tusen takk for flotte tips! Jeg ser virkelig frem til en uke med deilig Kreta-liv. Kjæresten har allerede kjøpt et par bøker om stedet, så i sammenheng med dette forumet er vi godt rusta ;)
Håper dere får en fantastisk tur!

Hilsen fra M

snoknud

Hei.
Det er så mye å foreta seg i Rethymnon og området, at det er bare å glede seg.  Hotellet er sikkert bra nok, det er jo om dagen en skal oppleve mest mulig, og ja, Mili er flott, har gått den 5 ganger nå, tar turen nedenfra kjører (nesten) til starten, der kunstnerne er, og går opp, tar ca 50 min, så kan man jo spise der på en OK taverna, og gå ned igjen, flott liten tur.
Ellers bør du også se Arkadi klosteret, Maroulas (Kretas eldste landsby), tavernaen til Lefteris i Agia Paraskevi, (men den skulle jeg ikke nevnt, fordi der er det bare to turister og det er kona og jeg, ikke finnes det noe skilt heller, men den ligger 30 m bak kirken), der finnes flott, billig meze.  Men regn ikke med å bruke engelsken.....
Det er også masse flotte jordbruks veier å \"traske\", som du sier i dette området, og det finnes nesten utallige landsbyer, og det er bare å ta med gode sko og vann, og trask i vei.
Vi reiser ned igjen på vår tredje tur i år 13. sept og jeg gleder meg like mye hver gang.

God tur.
snorre

Ninette

Dere får sikkert en flott ferie i Rethymno, spesielt om dere er interessert i å farte litt rundt.

- gamlebyen er allerede nevnt
- frokost eller tidlig lunch på Stella Kitchen http://rethymnoguide.com/souliou/stellas/index.htm
- sen middag på Mesostrati (da kommer de lokale, og da kan det bli liv) http://rethymnoguide.com/souliou/stellas/index.htm
- besøk Sveas konditori når dere får lyst på brødskive med leverpostei eller hveteboller med rosiner http://rethymnoguide.com/souliou/stellas/index.htm
- besøk Kretas vakreste landsby, Argiroupolis, med flotte vannfall, sjarmerende tavernaer og et hyggelig landsbyliv
- Episkopistranden er et godt alternativ når dere er lei av horden av turister
- Fotturer for enhver smak, for eksempel fra Rethymnon til Chromonastiri, og evt videre ned Milikløften, se www.rundtomkring.no
- Chromonastiri er en flott landsby, absolutt verd et besøk selv om man ikke tar beina fatt :-)

Vi reiser også til Kreta i august, og starter ferien i Argiroupolis.

Riktig god ferie! Blir spennende å høre om dere trives!
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

iezebel

For noen fantastiske tips dere har gitt oss, folkens! Vi gleder oss som små barn til å reise. Håper virkelig på flott og varmt vær. Ser frem til å bade i deilig, varmt vann!

Om noen skulle befinne seg i området mellom 23 og 31. august, er det bare å sende en melding! :)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...