Logg inn med Facebook eller Google!

ekte tzatziki

Started by eva, 06. Jul 08, 11:13:05

Previous topic - Next topic

Maritza

Pleier lage min egen tzatziki på samme måten som Eva, men i går ble det bare \"hurtig-tzatziki\".
Kjøpte et beger meierienes tzatziki, rev 1/3 slangeagurk som jeg klemte vannet ut av og blandet i, og med litt ekstra hvitløk ble den ganske bra.
Spist opp ble den ihvertfall.

xristina

Jeg kjøpte en sånn Tines tzatziki her for noen uker siden, og ble litt lang i trynet... Jeg har tre minstekrav til en tzatziki, og det er:
- yoghurt
- hvitløk og
- agurk

Men det siste var mer eller mindre fraværende. Det lå et par små firkanta grønne biter oppi der som kanskje kunne minne om agurk, men den var langt i fra klar til servering. Gjorde som deg, Maritza; men jeg rev en hel agurk da, presset ut vannet og rørte sammen - og litt ekstra hvitløk. Da ble den grei. Men kunne vel like gjerne kjøpt en matyoghurt og lagd den selv? :-)

Maritza

Jada, men de hadde ikke mere matyoghurt i butikken og med greske kjøttboller og salat måtte jeg jo gjøre noe. Synes egentlig den ble grei etterhvert.

xristina

Da skjønner jeg godt at du gjorde som du gjorde! :-) Det hadde nok jeg også gjort da. Synes bare Tine i utgangspunktet kunne ha gjort en bedre jobb...

brit

Quote from: \"xristina\"Jeg kjøpte en sånn Tines tzatziki her for noen uker siden, og ble litt lang i trynet... Jeg har tre minstekrav til en tzatziki, og det er:
- yoghurt
- hvitløk og
- agurk

Men det siste var mer eller mindre fraværende. Det lå et par små firkanta grønne biter oppi der som kanskje kunne minne om agurk, men den var langt i fra klar til servering. Gjorde som deg, Maritza; men jeg rev en hel agurk da, presset ut vannet og rørte sammen - og litt ekstra hvitløk. Da ble den grei. Men kunne vel like gjerne kjøpt en matyoghurt og lagd den selv? :-)

Hadde samme erfaring som deg xristina...ble skuffet.
Hadde ikke tid til å gjøre noe med den så vi spiste den...men den ligna ikke mye på tzatziki.
Får jeg ikke tak i mat yoghurt bruker jeg kesam original,det blir veldig godt.

xristina

Nettopp, det har jeg aldri testet. Da tar jeg det på den gamle måten jeg; naturell yoghurt og kaffefilter...

Har sendt en mail til Tine jeg nå og spurt om det var en produksjonsfeil jeg? :-)

Mixelite

Quote from: \"xristina\"Nettopp, det har jeg aldri testet. Da tar jeg det på den gamle måten jeg; naturell yoghurt og kaffefilter...

Har sendt en mail til Tine jeg nå og spurt om det var en produksjonsfeil jeg? :-)

hihihi  :cheers:

Vi kjøpte ferdig tzatziki i disken på meny en gang for noen år siden og hadde samme triste opplevelsen. Jeg ringte opp og spurte om de hadde puttet feil merkelapp på salaten jeg, og hadde solgt meg noe annet enn tzatziki. Damen i butikken skjønte ikke hva jeg mente. Tzatziki skal smake hvitløk og agurk, sa jeg. \"jaa, det er hvitløk i tzatzikien\", svarte hun. Det kunne jeg ikke smake, svarte jeg, og derfor lurte jeg på om det var feil salat jeg hadde fått. Hahaha, hun henviste meg til sjefen som ikke var på jobb akkurat da.

Anne

Så snålt Xristina, det gjorde jeg også i formiddag. Jeg ble også kjempeskuffa over den Tzatzikien. Det manglet jo agurk i den. Da blir det billigere og bedere og lage den selv, for vi må jo ha i agurk her også. :flower:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

xristina

:-) Da bør de jo forstå at det er en alvorlig sak dette!!!

xristina

Raske til å svare er de jo:

TINE Matyoghurt Tzatziki - lite agurk

Vi takker for din henvendelse på internett.

Vi setter stor pris på at forbrukerne engasjerer seg og gir oss
tilbakemeldinger. Tusen takk for ros til TINE Matyoghurt. Vi beklager at
vår TINE Matyoghurt Tzatziki ikke svarte til dine forventninger. Du skriver
i din e-post at det var omtrent totalt mangel på agurk. Slik skal det ikke
være. Det benyttes 15 % tzatzikitilsetning og det skal være synlig agurk og
krydderpartikler. Det blir vanskelig for oss å gi en forklaring, da vi ikke
har opplysninger som påstemplet dato og produksjonskode som gir oss
muligheten til å spore tilbake til den aktuelle produksjonen. Dersom du
opplever dette igjen, setter vi pris på å høre fra deg med nevnte
opplysninger. Takk for at du kontaktet oss med nyttig informasjon. God helg til deg også!


Hjelper jo ikke stort, og antagelig kommer jeg ikke til å kjøpe den igjen - for \"det skal være synlig agurk\" holder ikke for mine krav! ;-)

Anne

Jeg har fått samme mail Xristina. Jeg har boksen så jeg sendte noen tall tilbake så får vi se. Det stemmer nok med 3 agurkbiter, for alt som skulle \"lage\" Tzatzikien var jo 15% av innholdet. Jeg lager selv jeg...
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Mixelite

Quote from: \"xristina\"Hjelper jo ikke stort, og antagelig kommer jeg ikke til å kjøpe den igjen - for \"det skal være synlig agurk\" holder ikke for mine krav! ;-)

Kjære Xristina, du ser jo denne saken på helt feil måte! Det er jo helt klart sosialt fremmende og underholdende! Tenk hvor mye glede vi kan ha av å leke \"finn agurken\". Med en liten premie på lur, kan det jo bli like stas som grøten på julaften!

Synlig agurk! Det skal være masse synlig agurk! Og masse hvitløk. Man skal ikke være i tvil om hva man spiser iallfall! Agurkpulver og hvitløkspulver gjør ikke samme nytten, smak eller ikke smak. Noen ganger blir jeg litt glad for at jeg ikke tåler melkeprodukter ellers hadde jeg sikkert kjøpt denne tzatzikien jeg også. ;-)

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....