Logg inn med Facebook eller Google!

Tinos

Started by sandalar, 20. May 08, 15:11:13

Previous topic - Next topic

sandalar

Hallo er det nokon av dykk som har vore på Tinos? Er den å anbefale?? :faroah:

The_Captain

Quote from: \"sandalar\"Hallo er det nokon av dykk som har vore på Tenos? Er den å anbefale?? :faroah:

ΤÎ--ΝΟΣ = Tinos med moderne latinsk bokstavering

Ja, der har jeg vært, og har samlet opp noen inntrykk her: http://www.islandwalking.com/tinos.html

OBS: Ved spesielle religiøse høytider må du sky øya som pesten.

sandalar

Takk for gode tips om Tinos Captain. Flotte sider du har og dei fine reiseskildringane frå alle dine fotturar var svært interessante. Dei vil eg studere nærare når eg dreg til aktuelle øyar. Skal unngå Tinos når det er på det travlaste med pilgrimar. Har eit minne om denne øya, som eg passerte med båt på veg frå Athen til Mykonos for over 20 år sidan. Syntes den såg vakker ut frå sjøen, men har aldri passert den seinare. Har ein draum om ein gong å ha god tid og øyhoppe over fleire veker og oppleve mange nye øyar. \"Problemet\" er at for kvar ny øy eg kjem til, så synest eg den er så vakker, at eg ikkje har lyst til å bevege meg vidare til neste øy!!    :flower:  :cheese:

The_Captain

Ja, Tinos er nok øya mange ser i forbifarten, men få turister faktisk besøker. Og det er jo dumt, for øya er en fin og vakker øy, og vil man ha noe \"ekte gresk\", utenfor den mest vanlige turistløypa, er den vel verdt å besøke. Kombinasjonen av lett tilgjengelighet og relativt lavt nivå på turismen (hvis man da utelukker de greske pilegrimene) burde i så måte være tilnærmet ideell. Det er ihvertfall mitt inntrykk etter et kort lite stopp her.

Gro

Er det noen som kan anbefale steder å bo uten om Tinos by.
Jeg synes denne øya virker utrolig spennende og vakker.
Kunne tenkt meg å bo i Kardiani eller Pirgos tror jeg. Bor man i Pirgos så kan man jo ta buss til stranden  på dagtid slik det ser ut for meg:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tzasiki

:compress:
Hei Gro. Tinos ligger mellom mine to yndlingsøyer i Kykladene:(Syros og Mykonos.!!) :compress:  :compress:
Da vi landet på Mykonos for 3 år siden, tok vi ferge til Syros. Vi la til kai ved Tinos, da flere gikk av der. Jeg er så glad i disse små øyene jeg da, og neste gang jeg er på Syros f.eks. blir det nok et besøk på Tinos og. Frister det også.. Legger ved to bilder fra da vi satt på båten og den legger til ved kaia i Tinos/kjører mot Syros. Øya skal være veldig veldig fin den også!!.
Hilsen wasb

Gro

Flott Wasb :-) Alt for lite om denne øya her på forumet :-)
Grattis med ny sommerlig og fin Avatar :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tzasiki

Takk takk Gro. Jeg bytter Avatar hele tiden.., blir ikke fornøyd med de som er.. Skulle ha vært noe mere greske bilder..   Jeg skulle jo ha gjort som du og lagt ut bilde av meg., får se hva det blir til.... Hvet ikke hvordan jeg får bildene så små., har prøvd. Men sitroner passer da..  :compress:

Tzasiki

:flower:
Hei Gro. Hvist du reiser til Tinos en gang, må du bare ta med to øyer til: Syros og Mykonos!!.De er like i nærheten... Jeg drømmer jeg nå... Er så Hellassyk. Heldige du som snart er der..:cat:  :compress:

Gro

Hei igjen Wasb
Den reiseruten du anbefaler må nok bli et annet år ja, men Tinos frister å prøve å få med seg på årets loffetur :-)

Jeg vurderer faktisk å ta den på min tre ukes loffetur i sommer, men da går det på bekostning av Naxos ( uææ Anders tror nok jeg er gal;-)).

Jeg fant ut ar det går båt fra Rafina 18. juni kl 15.15 som er fremme på Tinos kl 17 :-) Men spørsmålet er jo om jeg kommer meg inn igjen på min planlagte reiserute Småkykladene - Amorgos- Astypalea.

Jeg kommer meg til Mykonos derfra så jeg. Og fra Mykonos er det vel mange båter?
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tzasiki

Hei igjen Gro.
Ja det burde du en gang!.Naxos har jeg vært på to ganger, men jeg liker så godt  Syros!! :cheers:  :cheers:  ..  og Mykonos!!.:cheers:  Vi har alle forskjellige smak om steder - og det er bra det!. :compress:

Båter går nok daglig fra disse øyene.. :flower:

Tips: en annen \"perle\" er Sifnos!. Anbefales også !!. :compress:

Anders

Quote from: \"Gro\"på bekostning av Naxos ( uææ Anders tror nok jeg er gal;-)).  

Tror??? Jeg VET du er gal :-)
Like Hellas-gal som de fleste andre her inne :-)
Nei kjære, vene... veien går hvor Henden vil, ble det en gang sagt fra landets fremste talerstol. Besøk Tinos du, og del din opplevelse med oss andre, så kanskje noen hver vil følge etter?
(men ørlite gal må du jo være :-) :-) :-) )

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...