Logg inn med Facebook eller Google!

Oversikt over overnattingssteder i Kykladene

Started by Ole, 03. Feb 08, 12:10:41

Previous topic - Next topic

Ole

Her kan dere poste linker til overnattingssteder i Kykladene, så setter jeg dem inn i starten av tråden for å gjøre det hele oversiktlig. Hjelp til å gjøre denne listen så god som mulig!



Kykladene

Amorgos
Amorgos, Katapola
Eleni Rooms ligger helt ytterst til høyre fra der hvor fergen legger til. Vi bodde på to helt greie enkle rom hos en særdeles hyggelig vertinne. Selv tidlig i Juni når vi var der var hun faktisk fullbooket etter at vi fikk rommet vårt. Veldig rolig sted da det er lite trafikk som går forbi. Fin utsikt over innseglingen til Katapola og \"den andre\" siden av byen.

Her er en link til et tilsynelatende bra sted på Amorgos
www.titika-pension.gr/
Tror at det blir overnatting der nå i månedsskiftet juni/juli og skal prøve å huske å gi en tilbakemelding. Ser i alle fall koselig ut!!



Anafi

Andros

Anti-Paros
Hotel/studio Paris i havna, her finner jeg ikke noe web side. Enkle billige rom med herlige terasser med utsikt over havna. 20- 30 euro pr natt.

http://www.antiparos-isl.com/accomHOTELS.htm
Her er en bra link til hoteller på Antiparos, Støste fordelen er jo at man ser hvor de ligger i forhold til havnen og hovedgaten:-)


http://www.beachvillagreece.gr/
Ett av Antiparos\' beste steder
Vår venninne Irene Siotis har ett av de beste stedene på Antiparos, og da snakker jeg ikke om glatt luksus, men barnevennlighet, trivsel, beliggenhet og ekte gresk atmosfære:
Hun leier ut to hus når de ikke brukes av familien (hun bor i det tredje selv). Det ene består av to etasjer med ett studio i hver (2-3 personer i hver etasje - med separat inngang). Fantastisk terrasse under et stort eukalyptustre i første etg. Det andre huset består av et stort allrom/kjøkken (med soveplasser) samt eget soverom (med køyesenger), og sval terrasse utenfor. En flott og velpleid inngjerdet hage med oliven- og fikentrær, på 6 mål med utgang direkte til stranden, og bare 50 m fra vindmøllen over fergestedet.
Irene leier gjerne ut til norske barnefamilier, og gjerne utenom skoleferien. Hun har bodd mange år i USA og snakker meget bra engelsk, og kan kontaktes via nettsiden. Evt. går kontakten via en av hennes voksne døtre, som begge er tospråklige gresk/engelsk.
PS Katteelskere er velkomne, også.

Folegandros

Ios
http://www.kolitsaniview.gr/
En herlig plass og Elisabeth som driver dette flotte stedet, er bare unik. Rolig sted fem minutts gange fra chora, og det er en kjempeflott utsikt. Om kvelden ser vi lysene på Santorini glitre langt borte. Lett å ta seg ned til havnen eller ut på den nærmeste flotte strand. Buss går i begge retninger, og det billig å ta bussen.



Kea

Kimolos

Koufonissa
Hotel Posidonion
email: posidonion@altec.gr
Dette er et flunka nytt hotell, åpnet i slutten av mai-06. Det er vel det beste som er å oppdrive vil jeg tro på det paradisiske sted Koufonissa. Denne øya er bare et av paradisene på jord. Nydelige rom, nydelig beliggenhet, og til en rimelig penge. Store rom, enkelte kan ta 6 personer med en ekstraseng. Nydelig havsutsikt rett i fra balkongen, og en kafe rett utenfor med fotball på STOR flatskjerm. I reklamepausen flytter du blikket 30 cm, og drømmer deg bort med utsikt ut over havet. Prisen vi betalte for 4 personer var 50 euro pr. natt. Vi planla opprinnelig å være på Koufonissa i 2 dager, men ble der en hel uke! De er ikke helt oppegående på internett eller mail, det går mest på gamlemåten med faks, telefon og ordrebok og blyant. Det lønner seg å ringe på forhånd, ettersom dette hotellet allerede begynner å få et godt rykte på seg og er populært. Telefon til resepsjon: 2285071898 eller 2285071675. Faks 6945357731. Eller ennå bedre; telefon direkte til eier: Cristoforos 6942783887. Alle telefonnr. selvsagt med gresk prefix først.

Kythnos

Milos
Katerina Rooms, Nikolas House og Aphrodite of Milos er drevet av Nikos. Rom i forskjellige kategorier til en rimelig penge.
http://www.aphroditemilos.com/



Mykonos
http://www.greek-hotels.com/greece-clients/cyclades/mykonos/mykonos-town-hotels/myconian-inn-hotel/index.php
Da jeg var på Mykonos i mai i år bodde jeg på Myconian Inn og likte stedet godt.

http://www.zorzishotel.com/
Hotell Zorzis er et av de fineste hoteller jeg noensinne har bodd på! Meget sentralt i Kalogera 30. Meget hjelpsom eier. Sørg for å få ham i tale!



KAVAKI rooms and studios:
Jeg trengte å overnatte på Mykonos en natt på hjemvei fra Syros.
Jeg hadde et navn å vise til på Mykonos, men der var det fullt. Kjappe som de er i havna, snakke litt sammen, så fikk jeg et tilbud om et rom som viste seg å være veldig sjarmerende. Et lite pensjonat, der mange bor lenge, men også reddet meg kun over natten, for 30 euro. (Det er stort sett fra 50-80 euro på Mykonos pr natt.)
På Kavakis rooms var de så søte og jeg kan anbefale stedet. Det ligger mellom byen og den nye havna, og jeg gikk et par hundre meter til en taverna i den nye havna, og fikk veldig god mat der.
På kortet som jeg har, er det også dyrere rom med AC og TV og telefon, men jeg likte godt den \"bestemor\"-stilen med heklede gardiner og nydelig, gammel mosaikk på gulvet. Og ikke minst, frokost med en deilig samtale med fruen som driver pensjonatet, som \"made my day!\"
Uformelt, gresk og trivelig:
KAVAKI rooms and studios.
PO. box 431
84600 Mykonos
tel. 0030- 2289022575, mob. 6973026025

Naxos
www.birikos-studios-naxos.gr/
Naxos: Birikos Studios. Fantastisk koselig hotell, med verdens hyggeligste vertinne, familie som driver det. 40 euro pr natt. Baseng

http://www.prokopis.com
Flott hotell med forholdsvis høy standard beliggende i Agios Prokopios. Basseng og barnebasseng. Ca 300 meter til flott laaaaaang sandstrand, ca 10 km til Naxos by, hyppig bussforbindelse. Ligger i et rolig område.

www.hotel-spiros-naxos.gr/
Må anbefale Spiros hotell! Veldig fint og rent, og kjempekoselig eier. Apollo bruker dette hotellet, så her gjelder det å bestille i forveien. De ble nedringt av greske turister da vi var der i slutten av juli 07, og da var de for lengst full booket. Vi betalte 80 euro pr natt for en stor leilighet til to pers. Da fikk vi frokost inkludert. Ligger 5 min gåavstand til stranden, og rundt 10 min til havneområdet. Beste hotellet vi hadde på vår tre ukers øyhopping:)


http://www.aquarious.gr
Ligger 5 steg fra alt, og har et meget hyggelig vertskap. Har bodd der en uke de to siste årene og trives meget godt. Rolig strøk, og godt utstyrte rom. Nye håndkle nesten hver dag, og alltid god rengjøring hver dag. Dette er altså i Naxos by !!!

http://hotel-despina.com/
Vi har vært svært fonøyde gjester på Hotel- Studios- Apartments Despina i Agia Anna, Naxos. Enkel standard, men rent og en veldig trivelig vertinne m/familie. Ligger på øversida av veien, ca 200-300 m til stranda.
info@hotel-despina.com

http://www.princessofnaxos.com/
epost: info@princessofnaxos.com
Jeg vil anbefale Princess of Naxos, med leiligheter for 3-4 personer. Det er en fantastisk plass, spesielt for barnefamilier med små barn som ikke kan ha eget rom ennå. Det består av en ny og en gammel del + at de har planer om å utvide med ennå et bygg nå i løpet av vinteren. Samtidig med denne utbyggingen, planlegger de å bygge basseng. Det ligger litt utenfor selve Naxos by, men allikevel i gangavstand også for små barn. Bussen går rett forbi mot flyplassen, Agia Anna og Plaka. Vi bodde der i slutten av juni 2006. Hovedgrunnen til at jeg vil anbefale stedet, er stedets eier og familie. Vaggelis Katsaras er også \" International Hotel & Tourism Manager\" i foreningen, og på vinterstid reiser han rundt i verden for å holde foredrag om de greske øyene og hotelldrift. Gjestfriheten, vennligheten og hjelpsomheten Deres er faktisk mye mer enn du forventer selv i fra Grekere. Uansett hva du måtte ha behov for eller hjelp til, så fikser de det. Uansett er dette veldig bra kvalitet for pengene, rent og fint, med AirConditon og mulighet for frokost mot et lite tillegg. Vi betalte 40 euro pr. natt etter litt kreativ pruting for alle oss 4.

Paros
www.manisinn.gr/
Naoussa på Paros: Manis Inn Flotteste jeg har bodd på når jeg er på øy loffing, men så har jeg bare bodd her to netter. Tror vi betalte 80 euro pr natt. Basseng

www.albatross.gr/EN/Ho...n_home.asp
Piso Livadi på Paros: Hotel Albatross: 60-70 euro pr natt. Basseng

Drios på Paros:
www.to-kyma.gr
Studios \"To Kyma\" Ligger helt nede med en nydelig rullesteinsstrand:
40 euro pr natt
E-mail: info @ to-kyma.gr

www.kontaratos-paros.gr
e-post: George & Irene Kontaratos (info@kontaratos-paros.gr)
\"Kontaratos Houses\": Går på folkemunne blandt øyhoppere bare under navnet George og Irene, etter navnet til de som driver leilighetene. Fantastisk flotte leiligheter. Vi bodde i gamlebyen i en leilighet over to plan, med kombinert soverom for 2 personer og kjøkken i 1. planet, og dobbelt soverom og bad i det andre planet. Det var 2 TV sett, ett for hver etasje, samt Air-Condition i begge etasjer. I første plan (2. etg.) var det utgang til en liten balkong. Irene selv står for rengjøring og skifte av håndklær og sengetøy, og setter sin stolthet og ære på å gjøre en skikkelig jobb. Samtidig driver de et lite mini-marked med alt mellom himmel og jord tilsalgs. Et fantastisk ektepar, vennlige som få, selv om de ofte er travle og slitne. De driver 3 hus med flere leiligheter. Og så, VELDIG VIKTIG: De står IKKE på kaien for å praie kunder!! De baserer seg på sitt gode rykte, bestillinger på nett, telefon og faks, samt den gode hjelp de har fått i form av anbefaling i Willma-guiden!
De simpelt hen elsker unger, og trives best med nordiske gjester! Velger du dette stedet, blir du som en av familien på godt og vondt.
Telefon: 22840 23562. Faks: 22840 28420. Husk å hilse i fra Per-Arne.

Santorini

Serifos

Sifnos
http://www.vacation-greece.com/hotels/cyclades/sifnos/tzanis-aglaia/
Bodde en vecka på Pension Tzannis Aglaia i Kamares/Sifnos, där trivdes vi gott, det låg bra med fin utsikt över stranden och hamnen. Och alldeles nedanför, vid huvudgatan, låg taverna Camaron med god mat och bra service.
Rummet var rymligt, och uteplatsen hade gott och väl räckt till för fler än två. En nackdel var att det saknades kokmöjligheter.

Sikinos

Syros
Så litt tilfeldig på gtp.gr og under accommodation på Syros.
Der fant jeg dette lekre hotellet i Ermoupolis.
www.guesthouse.gr/roomsgal.htm

www.amfitrion.com
Vårt lille drømmested på Syros ligger på Vari. Vari er det koseligste stedet på hele Syros og anbefales for de som vil nyte stillheten og det vakre.
Amfitrion heter leilighetshotellet, 200 meter ca fra stranden. Eieren heter Errikos Voutsinos og er veldig hyggelig. Vår familie lengter tilbake dit. Kanskje til juli 2009... Når vi skal til Syros, blir det kun å bo på Amfitrion. www.amfitrion.com. Passer meget godt for familier med litt større barn, eller godt voksne. Passer ikke for partyungdom!. Behagelig sted hvor en kan slappe av. Roligt og avslappende sted. Et annet sted på Syros som er bare vakkert er: Agathopas. Tok lokalbussen dit (ikke mot Ermoupoli).
Agathopas er sikkert å anbefale også når det gjelder bosted!. Vi tok ofte bussen dit og var på den vakre stranda der. Vekslet mellom Vari og Agathopas.

www.galissas-studios.gr
Galissas studios.
Et veldig godt sted å bo i Galissas, Syros.
Alle mine venner sier det er et av de beste stedene i Galissas.
Ikke så dyrt i lavsesongen, men vanlig pris, 30-50 i høysesongen.
Litt vekk fra trafikken, så ikke så mye støy, god standard og kjøkkenkrok og pool.
Yiannis og Alexsandra snakker godt engelsk og tar veldig godt vare på sine gjester.
Mr. Yiannis Kazantzakis
Telefon: +30 22810-42801
Fax: +30 22810-42802
E-post: info@galissas-studios.gr eller galtours@syr.forthnet.gr
Internet: www.galissas-studios.gr

Tinos

adoniz

Ios;
Hermes er et perfekt hotell på ios. Nydelig utsikt og gåavstand til alt!
Anbefales på det sterkeste!
http://www.hermesios.gr/

toralfsan

Ett av Antiparos\' beste steder

Vår venninne Irene Siotis  har ett av de beste stedene på Antiparos, og da snakker jeg ikke om glatt luksus, men barnevennlighet, trivsel, beliggenhet og ekte gresk atmosfære:

http://www.beachvillagreece.gr/

Hun leier ut to hus når de ikke brukes av familien (hun bor i det tredje selv). Det ene består av to etasjer med ett studio i hver (2-3 personer i hver etasje - med separat inngang). Fantastisk terrasse under et stort eukalyptustre i første etg. Det andre huset består av et stort allrom/kjøkken (med soveplasser) samt eget soverom (med køyesenger), og sval terrasse utenfor. En flott og velpleid inngjerdet hage med oliven- og fikentrær, på 6 mål med utgang direkte til stranden, og bare 50 m fra vindmøllen over fergestedet.

Irene leier gjerne ut til norske barnefamilier, og gjerne utenom skoleferien. Hun har bodd mange år i USA og snakker meget bra engelsk, og kan kontaktes via nettsiden. Evt. går kontakten via en av hennes voksne døtre, som begge er tospråklige gresk/engelsk.

PS Katteelskere er velkomne, også.

Gro

Da bidrar jeg med mine anbefalinger fra Kykladene:


Drios på Paros:

Studios \"To Kyma\" Ligger helt nede med en nydelig rullesteinsstrand:

www.to-kyma.gr  

40 euro pr natt

E-mail: info@to-kyma.gr

************************************************************

Piso Livadi på Paros:  Hotel Albatross: 60-70 euro pr natt. Basseng

http://www.albatross.gr/EN/Home/al_en_home.asp

*************************************************************

Naoussa på Paros: Manis Inn Flotteste jeg har bodd på når jeg er på øy loffing, men så har jeg bare bodd her to netter. Tror vi betalte 80 euro pr natt. Basseng

http://www.manisinn.gr/
*************************************************************
Naxos: Birikos Studios. Fantastisk koselig hotell, med verdens hyggeligste vertinne, familie som driver det. 40 euro pr natt. Baseng

http://www.birikos-studios-naxos.gr/

************************************************************\'
Antiparos:http://www.antiparos-isl.gr/
Hotel/studio Paris i havna, her finner jeg ikke noe web side. Enkle billige rom med herlige terasser med utsikt over havna. 20- 30 euro pr natt

De litt dyrere hotellene jeg har anbefalt er med basseng. Dette er normalt ikke noe jeg er opptatt av. Vil mye heller ha et hotell nær en strand. grunnen til jeg har bodd på disse er reisefølge som er avhengig av å ha basseng. Og det er jo greit å ha noen anbefalinger til dem også:)  Selv foretrekker små pitoreske familie studios/ hoteller. For meg er sjarm og sjel viktigere en komfort:)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tzasiki

Mykonos er en av mine favoritter i  kykladene.

Et meget bra beliggende bosted er: :flower:  :flower:

AGIA ANNA BEACH STUDIOS.  Ligger i Platios Yialis, Paranga.
5 km in til Mykonos by.  tlf (+302289)  25762/25623

Ligger nydelig til!. Meget stille og rolig område ..  Passer ikke for partyungdom.

 Bedre beliggenhet finnes knapt når det gjelder studioene. Enkle, men bra.  Vakker utsikt. Når jeg og min familie skal tilbake til Mykonos skal vi bo der.  :flower:  :flower:

Skriv Agia Anna Beach studios Mykonos Greece (på PC) så kommer
du direkte dit. :flower:

Drømmer

Ellis studio på Agia Anna var for oss en utrolig flott opplevelse :-) Det er drevet av en familie og vertinnen (Fiona) var bare så hjertelig, oppmerksom, inkluderende at jeg ikke ville dra..... Det ligger helt nede på stranden, er utrolig rent, ryddig, stille og sjarmerende. Anbefales på det varmeste!!!

Neste overnatting var på Enosis Studio apartement, det kostet 120 euro natten og ingenting fungerte, det var skittent, dårlig service ++ Anbefales IKKE :-(
Drømmer fortsatt :D

Atle

Fikk tips av Anders når jeg møtte han på Naxos om overnatting på Santorini. Helt grei plass for ei natt.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

imagine

Er det noen som vet om noen ok hoteller på Paros som ikke er altfor dyre?


Nå har jeg reist mye charter gjennom årene, så nå har jeg lyst til å prøve noe annet. Er litt usikker på hvordan bestilling av hoteller mm gjøres.
Noen som har tips her?

Svein~B

Quote from: \"imagine\"Er det noen som vet om noen ok hoteller på Paros som ikke er altfor dyre?


Nå har jeg reist mye charter gjennom årene, så nå har jeg lyst til å prøve noe annet. Er litt usikker på hvordan bestilling av hoteller mm gjøres.
Noen som har tips her?

Hvis du ikke skal reise i august, vil jeg si at det er totalt bortkastet å bestille. Det er mye bedre å se seg om når du kommer dit og velge bosted på stedet. Da får du også bedre pris enn om du bestiller på forhånd, men du må ta til takke med det som tilfeldigvis er ledig. Noen ganger kan du velge på øverste hylle til en hyggelig pris, mens andre ganger må du ta til takke med et rom som ikke er helt opp til forventningene. Det fineste med å gjøre det på denne måten, er at hvis du ikke liker deg et sted, er det bare å dra videre. Har du bestilt, er du på en måte bundet.

Det er forresten ett tilfelle til, bortsett altså fra august, der jeg vil anbefale å bestille. Hvis jeg skal ankomme om kvelden, vil jeg bestille, men da på telefon kvelden før eller tidlig samme dag. Jeg prøver å unngå det så mye jeg kan og heller ankomme så tidlig som mulig, for da er det mest å velge i.

Jeg bodde på Eleni Studios i Alyki sist sommer for 30 euro pr. natt. Jeg vil absolutt anbefale stedet. Mitt rom hadde ikke utsikt, det var på bakkeplan på baksiden, men det var stille og fredelig, rent og hyggelig.

http://www.hotelageliki.com/eleni_facilities_uk.htm
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Og nå ser jeg i en annen tråd at det er i august du har tenkt å reise. Hvis du er opptatt av pris, bør du ikke reise i august. Da er prisene høyest. Et studio som kostet 30 euro i juli, som i eksemplet ovenfor, må du regne med å betale 50 for i august. Det er eneste i august du kan risikere at det er fullt overalt. Alternativet til å bestille på forhånd er å være forberedt på at det kan bli en og annen natt på stranda, fordi du ikke fant rom. Sannsynligheten er liten, men det kan skje.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

ASSA

Milos i Adamas
Vi bodde på Giannis Apartments,
trivelig betjening rolig plass.

Naxos i byen nedenfor Kastro
Rooms Maria
Vi bor bestandig oppe på terrassen
Mob:  +30 6946 657673
Tfn:   + 30 2285 023451

kari

Naxos- Agios Prokopios:

Three Lakes Hotel
Trivelig lite hotell med totalt 6 rom. Store fine rom, stort bad og fine terrasser utenfor alle rommene. Havutsikt fra alle rom. Veldig godt utstyrt kjøkkenkrok på rommene. I utgangspunktet er det dobbeltseng på rommet, men også sofa som kan brukes av 2 stk, så det går 4 stk på rommet.

Alt er veldig i orden, rent og ordentlig. Trivelig vertinne. Kanskje ikke så veldig god i engelsk, men det holder.

Kontaktinformasjon:
Tlf: 02850 42799
Mob: 0937 487568
Tlf vinter: 0285025592

Hotellet ligger rett bak bensinstasjonen på vei ned mot Agios Prokopios. Gå ned ved siden av hotell Pearl så ser du hotellet med en gang. Stille og rolig område, men samtidig veldig sentralt. Snarvei ned til stranda og promenaden med spisesteder og kafeer. Supermarked ved hovedveien, der også bussen stopper. Ellers er Agios Prokopios sine tilbud med butikker, bilutleie og annet rett nedi gata. Da vi bodde der, hadde vi selskap av 4 kattunger og 4 høner i hagen. De gikk om hverandre. Koselig selskap.

Anbefales.
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...