Logg inn med Facebook eller Google!

Chios - sommeren 2008

Started by hakon, 03. Feb 08, 09:29:47

Previous topic - Next topic

hakon

Vi har tenkt å reise til Chios (Megas Limnionas) til sommeren med Lilleput-reiser. Er det noen som har erfaringer med Sun Village ?

Mixelite

Jeg har bodd der mange ganger :) Fyr løs med spørsmål!

Eureka

Jeg har også bodd der flere ganger - så hvis det er noe du lurer på så bare spør  :iconbiggrin:

Mixelite

Quote from: \"Eureka\"Jeg har også bodd der flere ganger - så hvis det er noe du lurer på så bare spør  :iconbiggrin:

Næh, har du Eureka! Vi har ikke vært der samtidig vel?

Eureka

Quote from: \"Mixelite\"
Quote from: \"Eureka\"Jeg har også bodd der flere ganger - så hvis det er noe du lurer på så bare spør  :iconbiggrin:

Næh, har du Eureka! Vi har ikke vært der samtidig vel?
Tror ikke det - har som regel vært der i slutten av august.

Mixelite

Quote from: \"Eureka\"Næh, har du Eureka! Vi har ikke vært der samtidig vel?
Tror ikke det - har som regel vært der i slutten av august.[/quote]

Da har vi nok ikke det. Vi _har_ vært der i august, men tidligere. Vi har bodd på Sun Village i påsken i april, i juni, juli, august og september. Nå har vi byttet bosteder siden, men vi er alltid oppe på besøk der og Pluto danner førsterekke i velkomstkommiteen :)

Eureka

Quote from: \"Mixelite\"
Quote from: \"Eureka\"Næh, har du Eureka! Vi har ikke vært der samtidig vel?
Tror ikke det - har som regel vært der i slutten av august.

Da har vi nok ikke det. Vi _har_ vært der i august, men tidligere. Vi har bodd på Sun Village i påsken i april, i juni, juli, august og september. Nå har vi byttet bosteder siden, men vi er alltid oppe på besøk der og Pluto danner førsterekke i velkomstkommiteen :)[/quote]

Pluto ja :love7: - får opplyse for hakon da at Pluto det er \"hotellhunden\" på Sun Village :lol:

Mixelite

mmm. Pluto er hotellhunden på Chios, yngstebarnet i familien og vi har kjent ham siden han var valp. Det artige er at han skiller mellom gjester og besøkende. Kommer det folk som bor på hotellet, sier han ikke noe, kommer det folk utenfra gir han lyd! Jeg er ganske stolt av at han fortsatt behandler oss som gjester etter noen års fravær ;-)

Badevakt er han også! Hvis ungene dukker og svømmer under vann, følger han etter rundt bassengkanten og passer på :) Han hopper aldri uti, men en heller ufyselig gjest _kastet_ ham uti en gang som liten. Det kan ikke ha vært mye moro å være liten hund å ikke kunne komme seg ut av vannet igjen.

Svigersønn i huset fortalte at Pluto hadde vært med ham ned til stranden der han går for å snorkle mens Pluto pleier å sitte på stranden og følge med. Svigersønnen svømte ned på flere meters dyp og trodde han skulle avgå da noe plutselig bet ham i ankelen. Det var Pluto som hadde hoppet uti for å hente ham! :-D

I år hadde han forresten selskap av en søt liten Pekingneser. Hvis Pluto er yngstebarnet i familen, blir vel pekingneseren niesen hans da ;-)


hakon

Takk for svar.

Det ser ut som om Sun Village er et fint sted å bo. Det vi spesielt lurte på er om det er barnevennlig - og det ser det ut til å være !  Regner med at det er god service der ?

Hvordan er forøvrig mulighetene til å gå til Thymiana og Agia Fotini  - uten å måtte gå langs den veien som går gjennom Megas Liminionas. Den er jo relativt trafikkert.

Mixelite

Sun Village er barnevennlig ja. Det var derfor vi falt for det den gang vi havnet der fordi Lilleput ikke hadde noe annet ledig. Det er kjempefint å kunne legge ungene og gå ut og treffe andre voksne uten å gå fra dem. Vi har somregel hatt rom på bassengplan og har derfor kunnet se døren vår fra uteplassen :)

Servicen er bra. De har en liten bar, man kan få servering ved bassenget, de har enkle lunsjretter som omelett(namnam) og pizza og et par dager i uken serverer de middag. Ikke noe ala carte, men maten til Despina er god!

Det er ikke noe problem å gå til Thymiana uten å gå langs veien, da går man gjennom olivenlundene og kommer opp hvor landsbyen begynner, men det er ikke noe problem å gå langs veien heller, den er ikke så trafikkert! Da jeg gikk der i September passerte det _en_ bil før jeg kom opp til hovedveien og selv der var det ikke mange bilene jeg så.

Til Agia Fotini går man enten langs sjøen. Det er litt kronglete sier de som har gått der, altså ikke noen plass man går med barnevogn. Eller man kan gå gjennom olivenlundene over toppen og ned på den andre siden og komme ut midt i Agia Fotini :) Man kan også spasere opp til klosteret Agias Minas. Eller til Karfas. Til Karfas kan man gå utenom hovedveien fra Agia Ermioni og nesten til man kommer til fortauet som går gjennom Karfas.

Når skal dere reise?

hakon

Takk for nyttig informasjon. Vi har ikke helt bestemt oss for når vi skal reise, men det blir jo i løpet av skoleferien.

operafantomet

Åååh, deres trofaste venn Pluto ser jo helt bedårende ut!

Νομιζω ειναι τα φαρμακα μου παιρνω...

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...