Logg inn med Facebook eller Google!

Στην υγειά μασ (Stin igia mas)

Started by Frappe, 23. Dec 07, 10:57:51

Previous topic - Next topic

Frappe

I morgon kväll julafton, efter man njutit av julbord med alla godsaker, öppnat lite julklappar kanske.. kan det bli en toppen avslutning på kvällen, att i bakgrunden ha tvn på och ΣÏ,,ην Ï...γειά μασ (Stin igia mas) med start ca 21.00 kan inte bli fel!

GOD JUL Camilla

bengalow

ja det låter bra, med Glykeria som \"topp\"-nummer!!!
Redan klockan 18 kommer \"Exei gousto\" med Giorgos Margaritis, som förrätt! Men då har vi gäster så det missar vi, attans!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

bengalow

Nu blev det inte som programtablån visade....I programmet \"Exei gousto\" skulle Giorgos Margaritis ha uppträtt från kl 18 CET, men en gammal stöt, Stamatis Kokotas, fick fortsätta i flera timmar. Han t.o.m. tog mikrofonen från sin son, Dimitris, och fortsatte själv. Jag har aldrig uppskattat hans \"sång\" varken bredd eller djup, bara rätt ut. Tråkig typ, men han var populär i sin tid, för 20 år sedan. Utrustad med världens fulste polisonger, som går nästan fram över hakan och runt öronen, ner på halsen. Jaja, det är tur att han gillar sig själv ialla fall.
MEN, sedan kom GLYKERIA, i toppform verkade det, så bra har jag aldrig sett henne. Hon sjöng i ett, med små avbrott, ända till kl 1 på natten. Jag spelade in programmet, det vet jag. Nu skall jag bara hitta knappen som gör att jag kan se det igen!!! Det var en mycket bra \"Stin Ygeis Mas\", kenske det bästa vi sett!!
Nu rullar hennes hennes senaste skiva, från vilket hon hade hämtat de flesta numren i natt. Den bara går, CD:n!!!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

bengalow

Nu på lördag (kl 21 CET) blir det en \"sammanställning\" av program som visats förr, med tema \"Kazantzidis/Tsitsanis/Papadopoulos\"\"...med bl.a. Mario Frangkoulis, Pasxalis Terzis, Glykeria och andra gäster!
Det blir att spänna fast säkerhetsbältet, och bara tuta köra !!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

bengalow

...och ikväll på \"Stin ygeia mas\" så kommer följande toppartister:
Μαζί Ï,,οÏ... οι: Î"ιώργοÏ, ΝÏ,,αλάραÏ,, ΛαÏ...ρένÏ,,ηÏ, ΜαχαιρίÏ,,σαÏ,, ΘανάσηÏ, ΠολÏ...κανδριώÏ,,ηÏ,, ΣÏ,,έλιοÏ, Î'αμβακάρηÏ,, Σοφία ΠαπάζογλοÏ..., ΜίλÏ,,οÏ, ΠασχαλίδηÏ, και ΤζώρÏ,,ζια  (Giorgos Dalaras, Lavrentis Maxaititsas, Thanasis Polykandriotis(mästare på bouzouki), Stelios Vamvakaris (son till d.ä. rempetikomästaren), Sofia Papazoglou, Miltos Pasxalidis och Georgia).
Om dessa kan man skriva mycket, men överskriften lovar musik från Zampetas och Hadjidakis till Pyx Lax och Bob Dylan. Ett ganska varierat utbud alltså. För mig blir det alltså ERT - INTE Melodifestival!!! Det var så länge sedan vi såg och framför allt, hörde Dalaras! Han har pillat ut ärtorna ur näsan nu, xristina!
Väl mött framför TV:n!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Frappe

Tack för tipset, hade tänkt kolla en film är lite lagom seg idag... MEN den planen lägger jag genast ner!

Camilla

bengalow

Det har varit en underbar musikalisk upplevelse med Babis Stokas som huvudperson ikväll. Han är låtskrivare och huvudperson i det grekiska bandet Pyx Lax. Gästartistena går inte heller av för hackor - Giorgos Dalaras, Thanassis Polykandriotis, Lavrentis Maxairitsas, Sofia Papazoglou...ja, vad mer kan man önska av en helkväll med grekisk musik!!!
Som en avslutning - riktig rempetiko med Stelios Vamvakaris, och skönsång av Sofia Papazoglou - en av mina favvisar. Det är bara gråtfärdigt här!!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Frappe

Quote from: \"bengalow\".  Lavrentis Maxairitsas, . Det är bara gråtfärdigt här

Då är vi 2.. snacka om bra och ovan är ju så underbar, pratar om Lavrentis han har ju varit med flera gånger men ju mer jag lyssnar på honom mera såld blir jag... Helt underbar röst och vilka texter!!?? helt grym. Måste kolla efter nån skiva av honom i påsk. jag är såld!

Camilla

bengalow

Ikväll, 7/3, kommerå Filippos Nikolaous, en stjärna från 70 -talet, men som är still going strong, Giannis Dounias, som jag tycker sjunger MYCKET bra laika, Konstantina (AHHHHHH!!!!!), Joulia Tsirou (?), Stella Xronaiou (?), Akis Deiksimos, som vi såg i Stockholm som försångare till Notis Sfakianakis, Giorgos Armeniakis och Maria Stafylopati. F-n vet om jag inte skall spela in detta, för att ha i framtiden, eftersom det säkert bjuds på mycket god musik
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

bengalow

Med anledning av Nationaldagen, så bjuds på ett extra \"Stin Ygeia Mas\" ikväll kl 22.00 CET. Akis Deiksimos, Panagiotis Lalelas m.fl kommer att underhålla...bl.a. mig och Anita!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Frappe


bengalow

Jaha, det missade vi förstås, Camilla! Vi hade 12 fillipinare som sjöng alla möjliga kärlekssånger och skojade emellanåt vid borden den lördagen. Men ikväll du!! Då kommer Dimitris Mitropanos på Stin Ygeia mas!! Tillsammans med Xristos Dantis, Eleni Dimou, Margarita Zorbala, Giannis Giokarinis, Adriana Babali, Eleonora Zouganeli, Giorgos Gakis, Giannis Logothetis, Renos Xaralampidis och några som kallar sig Onirama.
Kan bli en riktig höjarkväll, så nu gäller det att ladda DVD:n och spela in. Mitropanos kanske inte finns med oss så länge till...!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...