Logg inn med Facebook eller Google!

Rethymno

Started by Calle, 01. Dec 07, 01:38:40

Previous topic - Next topic

bengalow

Jag tittade lite på Google Earth, för at se ungefär var ni bor. Med den koordinaten som du anger, så hamnar man borta vid simbassängen.
Har du fler sekunder och tiondelar?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Calle

Quote from: \"bengalow\"Jag tittade lite på Google Earth, för at se ungefär var ni bor. Med den koordinaten som du anger, så hamnar man borta vid simbassängen.
Har du fler sekunder och tiondelar?

Hej!
Man hamnar precis där vi bor (eller ja, nästan)! Se bifogad G-Earth bild!!
Vårt hus är inringat med rött!

Calle!!

Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Calle

Quote from: \"Ninette\"Hei til Calle og Git!

Så flotte katter dere deler med oss! Hvordan går det forresten med det lille nøstet vi hilste på i våres, på Sveas Konditori?

Hej.
Här kommer en liten film med \"Kalle-Maja\".
Det är min fru (liten Git!) och Sveas katt \"Lisa\" som tar hand om henne i filmklippet.
Notera att lilla Kalle-Maja ger katten Lisa en örfil!!

Nåväl. Kalle-Maja, jag hittade dig den där kalla vinter-kvällen, bortkastad som du var bakom stängslet till katolska kyrkan.
Du fick ett hem på Sveas Konditori och fick katten Lisa som surrogat-mamma! Du fick ett bra men alltför kort liv.
Alla här nere i Rethymno som fick förmånen att lära känna dig saknar dig så att det gör ont.



Calle.
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Heidrun

Hei Calle.
Fant stedet deres omgående. Sikkert bare Googleflaks, men allikevel. Skal ikke nedover før i Juni nå, men tar sikte på en liten dagstur til Rethymnon når jeg først er der nede. Kommer til å prøve å finne dere da
Yamas til livet og til

Ninette

Quote from: \"Calle\"Hej.
Här kommer en liten film med \"Kalle-Maja\".
Det är min fru (liten Git!) och Sveas katt \"Lisa\" som tar hand om henne i filmklippet.
Notera att lilla Kalle-Maja ger katten Lisa en örfil!!

Calle.

Ja, der var hun, nydelige lille nøstet, Kalle-Maja :-)

Jeg spiller forresten cd\'en din nå, Calle. Liker spesielt låten der du har vokalen :flower:
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Calle

Quote from: \"Ninette\"
Quote from: \"Calle\"Hej.
Här kommer en liten film med \"Kalle-Maja\".
Det är min fru (liten Git!) och Sveas katt \"Lisa\" som tar hand om henne i filmklippet.
Notera att lilla Kalle-Maja ger katten Lisa en örfil!!

Calle.

Ja, der var hun, nydelige lille nøstet, Kalle-Maja :-)

Jeg spiller forresten cd\'en din nå, Calle. Liker spesielt låten der du har vokalen :flower:

Hej så här en månad senare!

Jisses! \"Brown eyed girl\" sjöng(?!) jag bara på skoj! Hemsk version! Men det finns numera även en dvd där jag sjunger låten live när vi spelade på \"Dimitrios Village\" under sommaren! Jag lägger inte ut den på You-Tube!! Men om någon har vägarna förbi vårt hem här i Rethymno, så finns eländet att beskåda!!

Calle!!
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

Epicuristen

Well!!! Intet er nå som å oppleve Calle live!!!!!

Hilsen fan-cluben i Vestre-Bærum!

p.s. Minner du Git på å få oss skrevet inn hos George?
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

Calle

Quote from: \"Epicuristen\"Well!!! Intet er nå som å oppleve Calle live!!!!!

Hilsen fan-cluben i Vestre-Bærum!

p.s. Minner du Git på å få oss skrevet inn hos George?

Hej!!
Uppdatera oss om datum för vilka dagar ni är här! Vi har redan en låååång lista på kylskåpsdörren med alla kommande besök under det kommande året! Ibland glömmer vi att checka av listan, men \"don´t worry\"!
Git fixar med bokning hos George!

Calle (förkyld liksom Git och en av katterna!)
Vår takaltans position: 35.22°  N 24.28°  E

tonetamara

Hej hopp!!!
Ja har pratat med dej en gång Git, på tlf vid jule tider ang bröllopp...om du minns.
Nu har ja en annan fråga...Har du något bra tips på en frisör i rethymnon? Ska inte klippa o så utan bara göra en \"fest\" uppsättning, alltså fixa till de snyggt??
Va e de för priser??
Tacksam för svar. Dumt att knalla in på en frisör som inte alls kan vad den ska..?

tonetamara

Vill bara tillägga att den 22 maj kommer vi ned!!! Jihu!!

Ja fastnade lite vid resturang georios (el liknande) samt Dome...har ni några tips på bra mat ställen?

Epicuristen

Nå ligger det ett sted med ypperlig meze like ved Calle & Git, ΠαρασÏ,,ραÏ,,ιμο (Parastratimå) mener jeg å huske at det het. Erke-gresk og åpner derfor sent på kvelden. Ikke før ved ellevetiden tror jeg det var. Her kan sikkert Calle korrigere meg om jeg tar feil. Videre, på torget like før Rimondifontenen ligger det noen restauranter tett i tett. Hver gang vi er nede passer vi på å i alle fall besøke restauranten Agrimia og spise deres lam med oppskrift fra gjeterne ved Chora Sfakia. En rent ut sagt kullinarisk opplevelse vil jeg påstå. Ikke så veldig gresk er Castello som også ligger inne i smågatene i gamlebyen. Maten er som sagt ikke typisk gresk, men derimot relativt dyr (Det er rett og slett en finere restaurant). Atmosfæren derimot er det ingenting å si på. Eldgammelt hus uten tak, så man sitter gjerne under stjernene og spiser i alle fall om man beveger seg litt oppover i etasjene. Nydelig sjømat får man blant annet på Erotokritikos innerst i den venetsianske havnen. Kjempekoselig mellom fiskebåter og flotte gamle bygninger!

Beveger man seg så litt ut av gamlebyen finner man Toscana like ved taxi-holdeplassen. Her er det, som navnet tilsier, italiensk mat man får. Men HVILKEN italiensk mat!

Enda lengre utover havnepromenaden (max en kilometer fra sentrum)finner man Thalassa (Θαλασσα) hvor Andonis med fru huserer. Skikkelig gresk husmannskost med suverene (store) keftedes og en like suveren stifado.

For mer tips så får vi nesten sette vår lit til at Calle kommer på banen. Han har definitivt mer kunnskap enn meg om byen, men dette var nå i alle fall våre favoritter så langt (Etter 8 turer til byen).

Og da gjenstår det bare å ønske Καλό Ï,,αξίδι!!!!!!!
Μόνο ο μέτριος αντρόπος είναι πάντα στα υψη!

tonetamara


Hei hei, Epicuristen!!
Tusen takk for aille svar!! Den förste resturangen du skrev om virka ju kjämpe bra men blir i seneste laget for oss...vi hi me oss onga på 7 og 12 år. Litt sent med mat men et tips om vi reise sjöl en gang!! (eller vi får barnvakt..mormor e med..hihi). Castello virka jukjempetrivelig, atmosfären gjör jo väldig mye faktisk. Arti å gå på en \"finere plass\" av o til ! Toscana har ä hört flere prata om så dit blir de en tur. Den siste du nämde må väre i närheten av vårat hotell. Vi ska bo på Ibiscos garden (startour). Arti me tips av folk som har personlig erfarenhet!!
Når reise du ned da?
Såg at du har värt där mange gang!! For mej blir de bare den andre (inom et år, va där i augusti o no fer vi i mai).
Likte Rethymnon kjämpe bra!!!
Ha de godt!!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...