Logg inn med Facebook eller Google!

En rundtur på Peloponnes høsten 2017

Started by Ole, 08. Nov 17, 20:06:40

Previous topic - Next topic

Ole

Vi forlater Leonidio og kjører bort fra kysten og beveger oss opp i høyden. Filmen under er på 10 min. og muligens mest for spesielt interesserte.


Katherina

 :) artig å fortsette turen sammen med deg, Ole. Jeg har jo kjørt denne veien mange ganger, men alltid som sjåfør, så det er gøy å sitte ved siden av. Kjenner nesten hver eneste sving. Husker godt da vi kjørte her første gangen. Det var en av de første fjellveiene vi kjørte på Peloponnes og jeg bestemte meg for at jeg aldri skulle kjøre der mer. Året etter ble det ny tur her og etter det er det blitt mange turer over diverse fjell.
Var du innom klosteret?

Ole

Klosteret var jeg innom! Jeg kjørte oppover dalen og flere steder stod det biler parkert langs veien og flere gikk med ryggsekker. Trolig var det folk som var på fjelltur. Da jeg nærmet meg toppen stoppet jeg opp ved en parkeringsplass der det stod en del biler parkert. Det var tydelig at her var ett eller annet, så jeg fant fram telefonen og sjekket opp. Jeg visste ikke at det var et kloster her, så dette bare et lykketreff! Jeg kjørte opp til klosteret, parkerte og tok meg en runde. Her var det virkelig flott og velstelt, og utsikten var også veldig bra.

Her er noen bilder og litt film:


dagstaalesen@hotmail.com

Utrulig vakkert og for en beliggenhet med en utrulig vakker utsikt.
Dag.

Ole

Tusen takk for kommentarer og likes! :)

Neste stopp ble Kosmas. Det var på tide med lunch, så det ble et litt lengre stopp her. Temperaturen hadde falt fra godt over 20 grader i lavlandet til 12 grader her oppe. Likevel gikk det fint å sitte ute i sola.

Kosmas var et utrolig fint sted og det var godt med folk på den åpne plassen midt i byen.


Heidrun

Slike Tavernaer liker jeg. Keep on the good tavernastuff
Yamas til livet og til

Ole

Litt video fra Kosmas må vi vel ha? Flere bilder kommer etterhvert.


Diddi

Å ja, der stoppet vi også :) Tenk deg en varm sommerdag her med liv og røre. Litt pussig for det var 12 grader når vi  stoppet der også. Vi var kledd i shorts og liten topp, og det var utrolig kaldt. Fant kun en åpen cafe, der satt "hele" byen rundt en svartovn og drakk kaffe :) ...men lunsj hadde de ikke  ;D Tror den ligger ca 1200 moh, hvis jeg ikke husker feil.
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Ole

De fleste kafeene (alle?) var åpne da jeg var der midt på dagen en søndag. Det var ganske mye folk da jeg kom med bilden, men det minket, og etter lunch var det lite folk der. Det lå mye løv på bakken, så det var tydelig at høsten hadde kommet mye lenger her enn i lavlandet.

Diddi

Vi var der på tirsdag og kanskje litt sent for lunsj. Nesten ingen mennesker å se ute,kun et par eldre damer som satt utenfor butikkene sine og vinket til oss. Men et veldig sjarmerende sted syntes jeg.
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Admirala

Skikkelig kjekt å se alle bildene fra det som for meg nesten er som hjemme å regne!

Ang Kosmas så er det sjelden mye folk der, bortsett fra lunsjgjester sånn dann og vann. Få mennesker bor der, og det ligger jo temmelig langt unna andre steder. Kosmas er helt klart en av de aller vakreste fjellandsbyene på Peloponnes, og jeg kan sitte i timevis under de trærne.
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

kaka

Det er inspirerende å se bilder og filmsnutter fra turen din, Ole. Det er så fristende å komme seg litt rundt der også, men uten mulighet for bil tenker jeg det begrenser seg.
Siden du, Admirala, kjenner godt området, spør jeg deg: kjenner du til bussforbindelser i området?
Det hender jo det går busser noen ganger i uka til landsbyer utenfor "allfarvei".
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...