Logg inn med Facebook eller Google!

Ha ha ha (eller Xa xa xa som grekerne ville sagt)

Started by KyriaT, 29. Oct 07, 21:12:28

Previous topic - Next topic

KyriaT

For alle oss som nesten daglig bruker Wikipedia, er dette et must!
Jeg skal vedde på at du ikke ante dette om Hellas...

Uncyclopedia

 :laughing5:
Livet har ingen generalprøve, det er premiere hver dag!

Liv

Morsom...  

har bare skumlest den nå....
skal lese den bedre når jeg ikke er så trøtt....

Barbro

Jeg leser også,men må ta det litt etter litt :lol: ,mye morsomt her..
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Måne

\"In Greece you must adapt to GMT but in this case GMT stands (or often sits) for \"Greek Malaka Time\".

The Greek people have a very different attitude to time. When the bus is scheduled to come 10.30 it will come between 10 and 11, depending on the traffic, how many people the driver has met and felt he should talk with, and many other small things. Or a local might tell you that the bus will arrive AFTER 4 pm! Then he hasn\'t promised too much. The Greek people don\'t live by the clock. The Greeks also have a different opinion about when it\'s morning, afternoon and evening. You say Good Morning until 12. If you have agreed to meet in the \'afternoon\', the earliest meant by this will be 6.00pm! In Greece, the evening meal begins no earlier than 9.00pm. Also no one will think anything of it if you phone at 10.00pm in the evening. However, \'siesta\' time, between 3pm and 5pm is held to be sacred. During a siesta, though, it is very unpopular (often bordering to dangerous and suicidal) to disturb someone. \'S the Greek way, baby!\"

DEN skal jeg bruke! Neste gang jeg har en avtale med noen i Hellas skal jeg spørre dem om tidspunktet er GMT (greek malaka time ja) hihi

xristina

Veldig bra, Måne! :-D
Takk for en morsom start på dagen!

Mixelite

*knegg* måne. Fortell oss resultatet ;-)

Jeg skummet såvidt gjennom siden i går, men skal inn og lese den skikkelig nå. Det ser ut til at de som har skrevet det har mer enn litt kjennskap til Hellas :)

Jeg ser at det er en tilsvarende side om Norge. Tro om vi vil synes det er like morsomt å lese den? ;-)

xristina


Mixelite

Jeg hadde sansen for denne:

\"Greece\'s other national sport is sitting and drinking coffee for hours, preferably outdoors (weather permitting and more often than not it is) in squares or (ideally) by the beach. The average duration of a coffee-drinking session is around 3 hours, but the same group of people can be seen occupying a table for as much as 7-8 hours. During that time, members of the group come and go, others leave to run some errands and then return, by the 4th hour none of the original members is on the table, but don\'t be fooled, it is the same group of people! In popular places it is so hard to get a table, that you just have to hold on to it no matter what. This phenomenon explains the outrageous prices of coffee in Greece, as it\'s actually the space you re paying for (it\'s essentially real estate business, not catering). To compare equal things, an espresso costs 3 euros in Athens and 0.70-1 euro in \"expensive, cosmopolitan\" Milan. For other types of coffee, such as Freddo (based on espresso, inspired by the Italians but only known in Greece) you can pay as much as 7 euros. On a sunny spring day, one can notice the number of 30-year-old people who slothfully sip their coffee in outdoor cafes at 11:30 am on a Wednesday, and surprisingly can afford a 6-euro Freddo, when they\'re apparently unemployed... What the fuck\'s up with that???\"

Mixelite

Takkskaldufillernmegha KiriaT! Jeg kommer meg ikke ut av siden igjen! :-D Nå har jeg lest om ADD, ADHD nordmenn, grekere... begynte på julenissen, men måtte gi opp. Øynene går i kryss ;-)

Måne

National sport

See also: Greek League

Joint champions with the Turks in the friendly sports competitions organized by their beloved neighbours. These include such events as \"rock climbing\", \"flag hoisting\", \"flag lowering\", \"who\'s fucking flag is that anyway?\", \"I can\'t see, it\'s too dark\", \"get that fucking goat off the rock, it\'s eating the flag\", \"it\'s okay, it\'s not our flag\" and \"fuck the flag, let´s go for the goat\"\". These games are usually organized on tiny, utterly useless islands, inhabited by goats, to promote local tourism.

Another important sport is arguing. Greeks do it non-stop, the ferocity with which they argue is directly proportional to the amount of frappé/ouzo in their blood at the time, however, even if sober and sleep deprived, they are the stubbornest ass fucks this world has yet to spawn. They will get together and talk about any number of topics, not to make conversation, but to, by trial and error, find a topic that is disagreed upon, and then spend the next 5 hours (minus any possible interference with Siesta) arguing over it, usually to find that they have the same basic ideas, just with slightly different details. But now!, They\'re satisfied!

Den første paragrafen var bare morsom karikatur, men den siste der er *så* riktig! Det er *alltid* sånn! Jeg har gang på gang sittet og sett på grekere diskutere (\"krangle\" på norsk) noe de i bunn og grunn er enige om, men de er uenige om detaljene, og etter masse bråk og styr så er det klemming og latter og \"haha, vi var jo egentlig enige\". Og de trekker gjerne diskusjonene sine over timer eller dager, for da finner de flere og flere mennesker de kan dra med inn i diskusjonen. Når jeg kom ned hit så unnvek jeg enhver diskusjon fordi jeg alltid følte meg overkjørt og trampet på, og var ikke helt sikker på om de var sinte på meg eller ikke (diskusjonen kunne slutte like kjapt som den var begynt, og så plutselig 2 timer etterpå så ble den dratt opp igjen med like mye ild som første gangen). Nå setter jeg meg bare tilbake i stolen og flirer og lar dem holde på. Er tilogmed koslig, for det er \"typisk\" gresk for meg at de gjør det  :wink: En greker jeg kjenner sa at grekerne er \"antitheser\" i alle diskusjoner. Tror han var inne på noe der  :compress:

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...