Logg inn med Facebook eller Google!

GoPro?

Started by Anders, 16. Mar 17, 21:18:38

Previous topic - Next topic

Anders

Noen som har peiling på sånne GoPro cameraer? Er de små/store? Noe som kan festes til et håndledd/overarm/sykkelhjelm? Innebygget lagring, eller noe annet? Jeg har ikke peiling selv, men hvis man fyker rundt alene på en firhjuling så kunne det jo gjort seg? Hvordan er det med lydopptak/mikrofon?

Ole

Utrolig! Jeg har gått rundt og tenkt på GoPro de siste dagene! :) Takk for at du startet tråden (og håper noen svarer)! :)

Anders

Nå har jeg lest meg litt opp, og det er visst ikke noe man bruker ti minutter på å bestemme seg for :-) Et must for meg (og andre?) må jo være en skjerm/display som viser hva det er man egentlig filmer. TomTom har visstnok et som er bra. Så jeg ser for meg noen timer i butikken(e)..... men det hadde vært jysla gøy å hatt noe slikt "handsfree" cam tilgjengelig.

fila

Se også på Canon Legria Mini X. Det et mitt kamera nr 2.

Anders

Interessant. Takk fila

fila

Filmsnutten min fra Lothiarika er tatt opp med Mini X (unntatt kveldsscenene fra Lardos). Nå har jo GoPro kommet med versjon 5 som sikkert er et knallgodt kamera (stemmestyrt, vanntett m.m.). Jeg valgte Mini X pga det også har god lyd og mulighet til å kople til ekstern mikrofon. På filmsnutten er all lyd fra kameraets innebygde mikrofoner.

Solgry

Jeg har et GoPro Hero+, som jeg gjerne bruker under vann. Kjempeartig!
Det er ikke stort større enn en fyrstikkeske, men jeg har montert på en "håndtak" m/snor, som jeg fester rundt armen når jeg bader.
Lodotter er englenes tøfler.....

Anders

Spennende. Noe sånt man kunne stroppet til skulderen :-)  Har det noe display, eller bare peker du "blindt" i et lønnlig håp om å få med det du vil?

Gooner

17. Mar 17, 10:35:50 #8 Last Edit: 17. Mar 17, 13:59:03 by Gooner
Har mitt andre GoPro nå, først Hero 3 Black, nå Hero 4 Silver. Dette har skjerm. Bruker det mest til undervannsfilm/foto. Har mye tilbehør (festeanorninger, lykt mm.). Synes det er veldig kjekt til mitt bruk.
En fordel med actionkamera er at du får så enormt med tilbehør til dem (originalt og fake). Alle mulige festeanorninger finnes (til arm, bryst, hode, hjelm osv.) F.eks. på https://www.aliexpress.com/ eller http://www.dx.com/no/ får man "alt mulig" til en minimal penge, og gratis frakt (som tar opptil 3-4 uker). Hvis dui ikke er opptatt av kvalitet får du også veldig billige actionkamera her, f.eks. dette som likner veldig på GoPro, til 400 kr. :http://www.dx.com/no/p/eoscn-h9-wi-fi-2-12mp-uhd-4k-action-camera-30m-waterproof-w-170-ultra-wide-fish-eye-lens-blue-408845
Hvis du ikke skal bruke kameraet i "røft" miljø (vann, snø o.l.), og vil ha god bildekvalitet, er jeg usikker på om jeg ville gått for actionkamera. Du får nok bedre bildekvalitet med et lite/kompakt vanlig vidokamera, eksempelvis Canon Legria (eller sågar fotoapparat), og til mange av disse får man vel også festeanordninger, evnt kan man alltids kjøpe noe og mekke et selv. Tror dessuten ikke det finnes actionkamera med gode/store skjermer (må jo bli små siden kameraet er så lite).

Merk at actionkamera har fokus på vidvinkel, og noen har sågar kun (ekstrem-)vidvinkel. Tror ikke noen av dem kan zoome inn mer enn til ca normal brennvidde. Jeg savner i hvert fall litt zoom mulighet på GoPro; de har bare to faste brennvidder på video, og tre på foto (normal, vidvinkel, ekstrem vidvinkel).

Eksempel på video fra Hero3/4 (har vel linket til den før):



fila

Her er en liten omtale av Vixia (Legria) Mini X.
Jeg synes personlig at vidvinkelfunksjonen er nyttig, f.eks når en filmer i trange gater og smug (se bildene fra Lindos i filmen over). Tradisjonell zoom har selvfølgelig vært enda bedre.
Den store fordelen med dette kameraet er, som sagt, lyden. Den er virkelig god.


Anders

Jeg har tenkt og fundert litt rundt akkurat det der med action-cam kontra "vanlig" kamera. Jeg har jo et Sony Handycam som jeg er godt fornøyd med kvaliteten på (bortsett fra refleksen i skjermen), og har vel kommet til at med litt oppfinnsomhet så skal jeg kunne ha det "sitting on my shoulder" i de fleste situasjoner. Har ikke tenkt meg verken i sjø eller snø med det :-)

Ole

Da er GoPro Hero 5 Black på vei i posten. Så spørs det om det blir brukt mest av meg eller guttungen! :) Ser for meg at det blir mest filming av ungene når de bader, men man vet aldri.... Kanskje noe finner veien til Hellasforum også? :)

GoPro Hero 5 Black er nå på tilbud hos Elkjøp og Power til 2995,-

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...