Logg inn med Facebook eller Google!

Hva er din største/beste opplevelse i Hellas i 2008

Started by Bjørg, 17. Oct 08, 20:48:59

Previous topic - Next topic

Bjørg

Jeg vil gjerne høre om opplevelser
og ikke kommentarer til disse.
La hver opplevelse få stå for seg!
 :cheers:

Bente

Vasilis som sang Kokino Garifalo for oss på Pelagos i høstferien. Vakker sang og flott sanger!!!!

Torill

Å dette blir vanskelig,siden jeg har vært på tre forskjellige steder i år,og alle turene var kjempeopplevelser :flower: Men likevel,da jeg landet på Skiathos igjen i år,kjente igjen den lille trivelige flyplassen,kjente varmen og sola i ansiktet,da kom faktisk tårene :blackeye: Likedan at mennesker vi møtte ifjor kjente oss igjen,og ga oss gode klemmer. Det varmet nesten like mye som sola. Og sola skinte nån stopp i 2 uker!!! Besøket på Tsougria og Mamma Mia filmen på utendørs kino er også opplevelser jeg vil leve lenge på!!! Jeg har hatt et HERLIG Hellasår,med både vår,sommer og høstopplevelser.
Veldig moro var det også å møte flere forumvenner i greske omgivelser!
En vidunderlig sommer :love7:  :love7:  :love7:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Ole

Å se min 4-årige sønn stikke hodet ut av Flying Dolphin på Lipsi etter å ha vært borte fra han i to uker! Uten tvil!

Tjorven

Det må være varmen og omsorgen jeg ble møtt med på Leros, samt de idylliske omgivelsene jeg bodde i der, på Studio Angelika.
Dessuten vil jeg alltid huske det spennende tradisjonelle huset vi bodde i på Astypalea, og maten på Babarossa :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Barbro

Enig med Tjorven,samt at jeg alltid vil huske min første kveld på Notos Bar :colors: ...Og nå snakker jeg om Astypalea..Leros var en fantastisk opplevelse,hver gang,men det hører ikke hjemme under 2008 :colors:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Liv

Største opplevelsen var å være på ferie i mai sammen med mitt lille barnebarn,da 9 mnd gammel.

Tommy

Största ?? Det må vara när jag äntligen, dyngsur som en dränkt bäver fann fram till mitt boende på Mango rooms i Rhodos stad i slutet av april, det var en lycka  :cheers:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anders

Husker Mikaelis fra Amorgos... og da vi møttes igjen på Naxos... og husker spesielt det øyeblikket på undergrunnen fra Pireus, da lommetyven prøvde åpne ryggsekken min... husker den rare følelsen det var å sitte på Asty og vente på noen man aldri hadde møtt men likevel kjente... husker det vidunderlige øyeblikket da jeg ble kvitt en innpåsliten romselger ved å gå bak ryggen hans og hilse på Dimitri og si at det var DER vi skulle bo... husker hvor vanskelig det var å holde tårene tilbake da Lori kom med DET bildet... husker at det er nøyaktig en mnd siden vi hadde den trivellige kvelden :-)

Mixelite

Å komme inn på flyplassen i Athen, høre gresk alle veier og bestille frappe. Da kom feriefølelsen.

Å se Chios i mars mens tulipaner og orkideer står i full blomst, grønt og fint og ikke bare sol og blå himmel.

Anne

Min største Hellas opplevelse i 2008 var aprilturen til Skiathos. Oppleve øya uten alle turistene. Hele øya våknet til liv med våren. Påsken og ny sesong var like rundt hjørne, så det ble malt og fikset opp overalt. Hammere og sementblandere sang omkapp fra morgen til kveld. Øya levde, men det var hverdagsliv. Alle blomstene og luktene og fuglene som lovpriste livet og våren. Tusle barbent i vannkanten på Megali Ammos stranden som lå der tom for solstoler, parasoller og folk. Gå til OBatis om kvelden for å spise litt og sitte i varmen fra menneskene og parafinovnen.  Sitte der med god mat og vin og med utsikt over en stille gamlehavn og Bourtzi. Det eneste som brøt stillheten var \"melkeruta\" (les Olympic) som kom dansende inn fra Athen i 10 tiden om kvelden. Hvis det var mulig å bli mere glad i øya enn jeg allerede var så ble jeg det da. Av alle turene jeg har hatt til Skiathos ble nok denne den mest spesielle. Et stevnemøte med våren i Hellas kan anbefales, det kan gi varige men. :love4:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Anita

Morgenkaffien på balkongen på Sea Horse Hotel - Lesvos/Molyvos. Det var som å leve i en drøm  :flower: Lesvos er en øy som vi skal tilbake til.

Vennlig hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....