Logg inn med Facebook eller Google!

Våger å bestille igjen......

Started by JanBe, 23. Jun 21, 13:05:43

Previous topic - Next topic

kaka

Da håper jeg vi får "rapporter" fra dere som nesten er reiseklare, -
og da, helst om hvor fint det er å være tilbake igjen :) :hjerte34:
God reise og godt opphold :)
KariK

sannemor1

Jeg har bestilt tur til meg og datteren min på 7 til Kreta nå på Lørdag 17.07.21. Noen andre som skal? Bestilte da Kreta ble grønt. Nå er det gult! Jeg angrer meg og lurer på om det et forsvarlig å reise?


Ole

14. Jul 21, 22:40:43 #14 Last Edit: 14. Jul 21, 22:42:20 by Ole
Quote from: sannemor1 on 14. Jul 21, 18:47:26Jeg har bestilt tur til meg og datteren min på 7 til Kreta nå på Lørdag 17.07.21. Noen andre som skal? Bestilte da Kreta ble grønt. Nå er det gult! Jeg angrer meg og lurer på om det et forsvarlig å reise?



Kanskje det kan være en ide å høre med forsikringsselskapet hva de mener?

Hvis du ikke har lyst til å reise, ville jeg også sjekket om det er mulig å avbestille og få pengene tilbake.

sannemor1

Quote from: Ole on 14. Jul 21, 22:40:43
Quote from: sannemor1 on 14. Jul 21, 18:47:26Jeg har bestilt tur til meg og datteren min på 7 til Kreta nå på Lørdag 17.07.21. Noen andre som skal? Bestilte da Kreta ble grønt. Nå er det gult! Jeg angrer meg og lurer på om det et forsvarlig å reise?



Kanskje det kan være en ide å høre med forsikringsselskapet hva de mener?


Takk for svar!
Jeg har sjekket med forsikring. De dekkers alt som ikke har med å bli igjen pga corona.
Det har jeg tatt med i beregningene.
Er bare så redd at hvis min datter blir smittet at jeg har latt min egen glede gå for langt...
Selv om hun har drømt om dette hun også!
Men ja... pengene får jeg ikke tilbake da det er så nærme avreise... men er villig til å ta tapet. Ønsker bare ikke å gjøre noe jeg kommer til å angre på...


Hvis du ikke har lyst til å reise, ville jeg også sjekket om det er mulig å avbestille og få pengene tilbake.
[/quote]

Ole

Utrolig vanskelig spørsmål dette. Det er vel omtrent 99,99% sjanse for at det går bra. Man trenger jo ikke menge seg med så mange der nede, og på flyet er det bare nordmenn. Smitten i Norge er jo lav.

Du får tenke så det knaker frem til avreise. Kanskje noen andre har noen gode råd?


telma

Hvilket utbytte får du av ferien, hvis du hele tiden går rundt og er engstelig for å bli smittet?
Et vanskelig valg - lykke til!
Har selv flybilletter til Chania om 8 uker, men er usikker om vi reiser.

mouche

Quote from: sannemor1 on 14. Jul 21, 18:47:26Jeg har bestilt tur til meg og datteren min på 7 til Kreta nå på Lørdag 17.07.21. Noen andre som skal? Bestilte da Kreta ble grønt. Nå er det gult! Jeg angrer meg og lurer på om det et forsvarlig å reise?

Jeg kjenner flere familier som drar nedover i disse dager. De skal riktignok bo i egne hus (eid i familien), men du må jo selv føle på om det er riktig for deg å reise, eller ikke. Har nettopp vært nedover i to uker, og positivt overrasket over hvor seriøst folk tok smittevernet hvilket trolig mest av alt skyltes de økonomiske konsekvensene, bøter, av å ikke gjøre det. Som jeg forstår det er det ungdommen som nå er problemet så følger man de "vanlige" reglene og er nøye så bør dette gå bra.

marjana

15. Jul 21, 17:16:03 #19 Last Edit: 15. Jul 21, 19:33:04 by marjana
Nå ble Kreta nettopp rødt i EU, så da må du vel sjekke med forsikringsselskapet om du kan reise? Dekker forsikringen din reise til røde land?
Hvis dere drar så må du i hvert fall testes og i karantene når dere kommer hjem, hvis du ikke er fullvaksinert da.
Glika i zoi

JanBe

En liten rapport skrevet på mobilen.

Det er KJEMPEKJEKT å være tilbake i Hellas igjen. Det eneste "problemet" vi har er at det er i varmeste laget for oss, selv her oppe i fjellene. Rundt 32 varmegrader på det varmeste, men heldigvis under 20 om nettene. Det har ikke blitt så mange gåturer, heller turer med bil for å se oss omkring. Noe bedre i dag.

Grekerne er veldig flinke med munnbind. Innendørs i alle butikker bruker alle munnbind og i større butikker står vakter og teller hvor mange som er inne på en gang. Ja selv utendørs ved litt flere folk på et begrenset område bruker de munnbind. Vi var mitt inne i sentrum av Ioannina, på en fotoutstilling til en god Facebookvenn, utendørs ved en kirke og stort sett alle brukte maske, unntatt presten.

Det er noen andre turister her oppe i fjellene, men ikke mange. Helst grekere og hollendere, noe som er vanlig i dette området. Vi angrer absolutt ikke på at vi har reist, vi smitter ingen og det er svært få som eventuelt kunne smitte oss.

Vi har ny tur på gang i september, men den er nok langt i det blå, nå som smitten nærmest har eksplodert i Hellas de 2 siste ukene. Her frykter/forventer de 5000 smittede hver dag i august. Håper selvsagt at det ikke blir så ille.

Kanskje blir disse 7 dagene alt vi får i Hellas i år. Derfor er vi veldig glade for å være her akkurat nå, storkoser oss.....

anemos

Som "beskyttet" er det kanskje lett å si, men for en følelse å være her nede igjen. Føles som en evighet siden. Vi er stort sett ute på strender og menger oss ikke med andre. Føles veldig trygt.

Agia Anna er en flott plass med alt på et sted og et godt utvalg av tavernaer og transportforbindelser. Det eneste som jeg ble litt skuffet av er sanden. Har jeg blitt bortskjemt på Paros?

De neste kveldene blir det å oppdage innlandsbyene. Det ser jeg frem til!

anemos

Naxos leverer det, altså. Deilige landsbyer, men likte også Chora. Alt utenom promenaden. Alt for mye folk dessverre. Også i disse tider. Eieren av sportsbutikken Tsakonitis nevnte "crazy" om mengden de siste ukene.
Veldig sjarmerende gamleby, men  spesielt gata som runder opp mot sykehuset traff meg. Et par ekte kafenoier og ikke minst den greskeste av alle butikker (som nevnt her før) med krydder, oljer og utstyr. Det ble storhandel av ulike krydder.

Mine neste øyer er Sifnos og Syros, men Naxos har levert nok til et gjenbesøk.

kaka

Quote from: anemos on 26. Jul 21, 17:28:45Naxos leverer det, altså. Deilige landsbyer, men likte også Chora. Alt utenom promenaden. Alt for mye folk dessverre. Også i disse tider. Eieren av sportsbutikken Tsakonitis nevnte "crazy" om mengden de siste ukene.
Veldig sjarmerende gamleby, men  spesielt gata som runder opp mot sykehuset traff meg. Et par ekte kafenoier og ikke minst den greskeste av alle butikker (som nevnt her før) med krydder, oljer og utstyr. Det ble storhandel av ulike krydder.

Mine neste øyer er Sifnos og Syros, men Naxos har levert nok til et gjenbesøk.

Så hyggelig med en slik rapport :)
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...