Logg inn med Facebook eller Google!

Rapport fra min første tur til Parga .. :-)

Started by Thodo, 22. Jun 12, 23:56:19

Previous topic - Next topic

Thodo

Som jeg lovet før vi dro nedover så vil jeg her legge ut en rapport om våres fantastiske tur til Parga ..  ;D
Men først; det hører med til historien at Lisbeth, min kjære samboer, hadde vært i Parga før så hun hadde drevet litt resurch (eller hva det nå heter) på forhånd ..  :o

Mandag 4. juni var dagen da vi endelig skulle dra nedover til Hellas og Parga, jeg hadde fått en sms fra Ving et par dager i forveien om å møte opp tidligere, ca. 4-5 timer, på Gardermoen. Dette gjorde vi selsagt, for vi ville ikke gå glipp av vår velfortjente ferietur til sol og varme. Vel fremme på Gardermoen så gikk det utrolig fort å komme seg igjennom sikkerhetskontrollen på tross av lange køer og vekterstreik. Så når tiden endelig var kommet så bar det rett i flyet og sørover for full maskin. Skal si det var i hvertfall en som satt forventningsfult å lengtet etter at flyet skulle lande i Preveza .. Kunne det være Thodo kansje? ..  ;D 8)

Endelig fremme så ble vi tatt i mot av en smilende og søt Dansk representant fra Ving, som viste oss inn på den bussen vi skulle ta til Parga. Heldigvis så skulle vi bo på Baywatch, så dermed slapp vi å bli med bussen rundt hele Parga før vi kom til hotellet vi skulle bo på.



Bilde av Baywatch (i midten) og vi hadde leilighet nr.3 øverst til venstre .. Det var et flott lite hotel med alt hva man behøver for å klare seg gjennom ferien. Og Maria, som eier og driver Baywatch, er ei søt dame som gjør alt hun kan for at gjestene hennes skal ha det best mulig.



Første vi gjorde var å dumpe koffertene i leiligheta og på med badetøy ... så bar det så fort som mulig ned til "bystranda" eller Krioneri beach om dere vill  8) .. og siste mann ut i vannet måtte spandere første Mythos ... :-)
Og der lå vi å plaska og kosa oss til solen forsvant og det var på tide å finne dusjen og et sted å spise ... :-) ... Å jada, om det var noen som lurte så ble det nok unge herr Thodo som måtte betale for første øl'n ..  ;)

Etter at vi hadde spist, tråkket vi litt rundt i gatene for å oppleve Parga by night ... vakkert, vakkert, vakkert og høflige vakre mennesker ...  ;D



Så var det bare å tusle hjemover ... nyte en boks cola på balkongen mens vi spilte et slag yatzy også ......... natta .. :-)

.................................................................................................

Neste dag var det spådd 14,9 millimeter regn, men det var opphold og overskyet når vi stod opp ... rask tur til butikk og bakeri for å kjøpe inn litt frokost, så nøt vi en bedre frokost på balkongen imens vi diskuterte hva vi skulle gjøre i dag ...  :D
Valget falt på en spasertur til Valtos for å ta en titt der. Vi hadde ikke med badetøy for som sagt det var overskyet og en kald vind lekte seg med å blåse bølger på havet slik at steiner og alt annet som befant seg i umiddelbar nærhet av det våte ellement skulle få seg en kalddusj når bølgene slo mot land .. :D
Vi tuslet bort til moloen på andre siden av Valtos og tittet på båtene. Mens vi stod der så så vi at regnet kom sigende opp i fra Lefkas, så vi tuslet bort på Tango Club og tok oss en fruktsalat med is og honning mens vi ventet på at regnet skulle nå land ... Jaggu var det spådd 14,9 millimeter regn, men at alle 14,9 skulle komme i løpet av en liten time hadde jeg aldri trodd ... artig opplevelse det også .. :-) Det fossa ned så det randt svære elver tvers igjennom Tango Club, men 10 minutt etter at det stoppet å regne så var veier og alt tørt ... 8)


Fortsettelse følger .... og inntil da, så kan dere lure på hva en nordlending sier når hun er på turistbesøk i et kloster ... he he he he ... :-)

JohnS

Vi har også bodd på Baywatch, og det er ikke for ingenting at dette hotellet flere år har blitt rangert som det aller beste av danske Tjæreborgs gjester, i konkurranse med hele Tjæreborgs hotellutvalg world-wide, inkl. luksushoteller som i utgangspunktet er i en helt annen divisjon enn Baywatch.   Og det er ikke tvil om at det i stor grad er fortjenesten til Maria, et fantastisk menneske som virkelig kan det der med å skape trivsel!
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Thodo

Heia godtfolk,

Det har skjedd en masse i livet våres etter sistgang jeg skrev her ... Beklager at det ble en slik brå slutt på reiseskildringa i fjor ... :-) .. Men jeg kan jo fortelle at det vår alles kjære nordlending klarte å tyte ut av seg når vi stod i det største klosteret i Meteora var: fy fan førr en hælvettas utsekt ... :-) ... Men på en annen side, hu er jo tross alt en ekte nordlending ... :-)

Samtidig vil jeg gjerne fortelle dere alle sammen, at i år har vi lagt turen til Parga og Baywatch til månedskiftet august/september ... Nytt kamera blir med på turen og forhåpentligvis så vil også "reisebrevet" bli ført med en ny og bedre penn i år ... :-)

Så da gjenstår det bare å ønske dere alle en riktig god sommer og noen fine herlige ferieuker i Hellas ... :-)

Sommerklæmz fra nord ... :-)

Tjorven

Nå fikk jeg meg en god latter, en ekte nordlending fornekter seg ikke, og den utsikten gjorde tydeligvis inntrykk  ;D
Det var en koselig smakebit på reisebrevet ditt, Thodo, så det blir artig å få en mer utfyllende rapport etter årets tur  :) Jeg var der selv i månedskiftet august/september for noen år tilbake (samt et par ganger tidligere) Siste gangen ble det litt for folksomt for lille meg, men selve Parga er jo like vakker, og menneskene veldig hyggelige  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...