Logg inn med Facebook eller Google!

Båttur langs Acheron-elva fra Parga

Started by Tjorven, 29. Sep 10, 17:01:12

Previous topic - Next topic

Tjorven

Hyggelig at du vil være med videre, filhellener   :flower:  Det er jo ekstra artig når man har vært med på en slik tur selv, og samtidig få mimre litt. Som du sier er det en helt spesiell tur, som både Torill og jeg er glade for å få oppleve.

Det var deilig med litt sol og bad da vi kom til Lichnos-stranda, men først måtte vi ha litt mat i kroppen. Vi ble anbefalt en av tavernaene der av skipperen, og lunsjen var fortreffelig. Midt under måltidet kom skipperen bort til bordet vårt, og tok tak i Torill bakfra. Han skremte nesten \"livskiten\" av henne, og fikk en trøsteklem, før han forsvant bort til neste bord.

Han var forresten litt av en type, denne fyr\'n. Underveis på vei til elva, ble det jo også litt sjøsprøyt, og jeg fikk meg en skikkelig dusj. Så jeg flytta meg over til setene midt i båten, og rota nedi badebagen etter håndduken min. Før jeg rakk å snu meg, hadde han lagt fleecejakka si på det våte setet. Og mens jeg satt bøyd over bagen, grep han meg rundt livet med begge hender, løfta meg høyt opp, og satte meg ned igjen oppå jakka si. Jeg ante ikke ordet av det, før jeg sprelte i lufta som ei annen \"tøydukke-Anna\"   :clown:  Det var visstnok litt av et syn, og i tillegg så jeg nok ganske sjokkskada ut også   :blob7:   De andre fikk fikk litt ekstra underholdning, og vi knakk jo bare sammen i latter hele gjengen etterpå.

\"Det der skulle ha vært filma\", mente et et engelsk par mellom latterkulene. Vel, jeg er glad det gikk så fort at noen slapp å få det foreviga, for å si det sånn   :colors:

Her er noen flere bilder, dog ikke av overfor nevnte episode   :evil4:
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Det blir jo alltid liv rundt deg, Tjorven!
Morsomt å lese om dere begge. Skipperen ser jo ut som han kunne, - jeg vet ikke helt hva- , med hodet til Toril. Kraftige never! Men han ser jo snill ut, da. Kanksje han er typen som \"liker å skræmm folk!\"?

Forresten, skikkelig fin hårpynt du har fått deg, under lunsjen :cheese:
KariK

Tjorven

Quote from: \"kaka\"Forresten, skikkelig fin hårpynt du har fått deg, under lunsjen :cheese:


Hehe   :colors:  Ja, ikke sant. Ser ut som jeg har pønta meg med en palmekvist, men her lyver nok bildet litt  ;)

Jeg skal love deg at det var kraft i nevene på skipper Pascal, og vi fikk oss noen overraskelser begge to fra den kanten, selv om det ikke var vondt ment.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Etter noen deilige timer på Lichnos, tok vi siste turbåt tilbake til Parga kl 18.00. Da hadde det blåst opp enda mer, og bølgene gikk ganske høyt. Føreforholdet vises ikke så godt på bildene (sjøen) men det vugga skikkelig og sjøsprøyten sto. Torill og mitt problem var at det var vanskelig å få tatt bilder, ellers var alt bare moro, men ikke for et par andre damer. De var både redde og uvel, stakkars   :pale:  og var veeeldig glade da de kunne sette beina på landjorda igjen.

Her er siste dose fra utflukten vår:
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Godt dere ikke lot dere skremme av bølgene  :blackeye:
Fint bilde med Parga i bakgrunnen!
KariK

Tjorven

Tusen takk for følget, og hyggelige, positive kommentarer, kaka   :flower:
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

Takk for fine bilder, Tjorven  :flower:

- jeg ventet egentlig på flere bilder jeg, målet for vår tur den gangen var ruinene av Nekromantion og oraklet der.

Men vi avsluttet også med deilige bad på Lichnos :-)
Kari

Tjorven

Tusen takk til deg også, filhellener. Må nok skuffe deg der, dette var hele turen  ;)  Det er tydelig at det er flere typer turer. Vi så også at det ble arrangert turer til Nekromantion, orakelet m.m, men disse var med buss, mener jeg, og det var vi ikke interessert i. Vi ville på båttur, og da var dette midt i blinken for oss  :D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Johanne

Så fint å väre med på nok en tur med deg Tjorven! Mange fine bilder. Ja, at det alltid hender noe med deg på tur virker det absolut som - koselig er det å fölge med i alle fall og vilken fin tur dere hadde med en underhållende båtkaptein :)

Johanne :)

Tjorven

Så fint at du \"ble med\" og hygget deg på turen da, Johanne  :D  Joda, jeg begynner å bli vant med at ting skjer i feriene mine  ;)  Heldigvis er det ikke BARE uhell og sykdom, men også artige episoder. Og med en god dose selvironi og godt humør, går det som regel bra   :thumbright:
There are no strangers, only friends we haven't met.

Thodo

sett her å legg non plana førr årets tur te Parga ... ser frestanes ut me en slik båtur, så kansje vi bi å ta turn sjøl i år .. :-)

takk førr go inspirasjon .. :-D

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...