Logg inn med Facebook eller Google!

Bilder fra Kardamili

Started by Magnolia, 15. Jan 08, 20:30:05

Previous topic - Next topic

Tjorven

Herlige stemninger  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Jeg blir så inspirert når jeg ser at så mange fortsatt følger meg på mine vandringer.
Jeg klør i fingrene og har lyst å pakke kofferten med det samme. Skulle veldig gjerne vært her akkurat nå.

Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

dagstaalesen@hotmail.com

Fantastisk vi skal til Peloponnes 3 uker i juni (KARDAMILI/STOUPA/AGIOS NICOLAOS ) å med de bildene du viser oss får man jo lyst til å reise nå.
Dag.

Magnolia

Tusen takk, Dag. Det er alltid hyggelig å få god respons på bildene jeg poster. Mani generelt og Kardamili spesielt har fått en stor plass i hjertet mitt. Jeg "oppdaget" stedet i mai 2002, og har deretter vært fast gjest vår og høst hvert år. Jeg forstår at vi har vært der samtidig også. Vi var i alle fall på samme landsbykveld i Thalames en gang. Holder dere til i Stoupa eller Agios Nikolaos?
Kanskje vi får hilst på hverandre i juni. Jeg reiser nedover i slutten av mai. Nå har vi mange uker å glede oss til sommer, sol og herlig gresk ferieliv. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Magnolia



Parallelt med hovedgata går en smal vei, nærmest en sti. Det er så fredelig å ferdes her, og jeg tar gjerne denne snarveien når jeg kommer ned fra mine fjellturer.
Når sola steiker, er det godt med en liten pause i skyggen i tunnelen.



Blomster i hovedgata.



Hotell Anniska.



Mer gresk idyll.



Granatepletre i full blomst.



Kveldssola forgyller landskapet.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Magnolia

I kveld tar vi en tur ned til stranda mi, Gialos. Der er det liv og røre fra tidlig morgen til sent på kvelden.



Vi nærmer oss.



Tidlig om morgenen er det god plass.



Ikke lenge etter blir det mer liv.



Sterke albanere gjør klar for glade badegjester.



Lunsjpause i tavernaen. God utsitkt til stranda -



- begge veier.



Noen nyter fremdeles det siste dagslyset, men andre gjør seg klar til kveldens konsert.



Herlig gresk musikk lyder inn i fløyelsnatta......
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Magnolia

Noen litt annerledes bilder. :)



Ikke langt fra hotellet mitt, på vei mot Gamle Kardamili, finner vi en gammel vannpost.





Frodig.





En gammel brønn?



Blomstrende mur.



I omårdet finner vi svære eukalyptustrær og majestetiske sypresser.



Med tårnhus i bakgrunnen.



"Hvor mange meter er det til toppen?"
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Katherina

 :kd66:Takk, Magnolia, for alle de vakre bildene dine fra vårt felles ferieparadis!  ::) Mange, utrolige mange minner kommer fram i tankene og en god lengsel. Helt utrolig, men om 20 dager er jeg tilbake i disse vakre og sjarmerende omgivelsene.!  :)

Tjorven

Det er nesten litt rart å tenke på at i august 2007 hadde jeg stranda "di" helt for meg selv i 3 uker! Kun få ganger var det ett og annet menneske der. Og det selv om tavernaen lå rett ovenfor den gang også  ??? Og ikke en solstol i sikte. Men helt greit for meg  ;) Jeg hadde mange fine stunder der, samt tid for ettertanke mens skogbrannen herja like ved. Kanskje derfor jeg husker strandtilværelsen min der ekstra godt. Stille og rolig (bortsett fra flyene som henta vann og gikk i skytteltrafikk over meg) men sitter samtidig igjen med en slags god vemomod, om man skjønner.. Den stranda ble liksom et fristed midt oppi alt som skjedde akkurat da.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Jeg gleder meg med deg, Katherina, og venter i spenning 7 uker fram i tid. Da er det min tur. :)

Ja Tjorven, det er rart hvordan ting forandrer seg. De første årene jeg var i Kardamili var Gialos-stranda bare en samling steiner. Det var sjelden vi så folk der. Riktignok lå det en liten kafe  like over veien, men der var det heller ikke mange gjester. Så flyttet "Country Chef" ned, og det ble livlig med det samme. Nå er det så absolutt mi favorittstrand, kanskje også pga av kort gåavstand fra hotellet. Dessuten er det jo et hyggelig vertskap der da. :)
Jeg skjønner godt at du har spesielle minner fra denne stranda. Brannen i 2007 har satt dype spor i mange av oss. Jeg kom ned akkurat da de avsluttet slokkingen. Kan tenke meg at du opplevde det som skummelt. Jeg har kjent bitte litt på følelsen, jeg også. Det var et år eller to senere. Da brant det lenger sør. Vi satt på stranda og så på helikopterne som kom og hentet vann. Må innrømme at jeg ble litt engstelig for at brannen skulle komme nærmere.
Håper i alle fall at du har gode minner fra Kardamil.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Tjorven

Det ble en helt spesiell form for ferie, reiste alene og var på "alerten" til og med i drømme. Likevel sitter jeg heldigvis igjen med mange gode minner, møter med hyggelige mennesker, trivelig bosted og en koselig by  :)  Og ei deilig strand  8) Jeg klarte heldigvis å nyte ferien også  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Magnolia

Så ble det litt bildeterapi denne våren også. Det er koselig å mimre litt og glede seg til ny ferie.
Jeg avslutter for denne gang med noen bilder fra Gamle Kardamili.



Vi nærmer oss.

















Utsikt fra Gamle Kardamili mot fjellene.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....