Logg inn med Facebook eller Google!

Gyllene druvor

Started by Tommy, 19. Sep 08, 17:41:58

Previous topic - Next topic

Tommy

På Samos produceras det mycket gott o prisvärt vin, en sort heter Samena golden, ett vitt vin som rinner som honung i strupen till en god fiskmiddag. Kanske blev dessa druvor förädlade till denna nobla dryck ?

Hur som helst med den saken, här är en druvklase från Samos :-)



 :flower:  Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Torill

Det der så jo virkelig fristende ut Tommy :cheese: Så de virkelig så lekre ut i virkeligheten,eller er det litt filmtriks med i bildet :cheese:  :cheese:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Ole

Og for et bilde! Dette hadde gjort seg i fotokonkurransen! Se på druen nederst som har sol på seg! Og se på druene i bakgrunnen, nederst! Fantastisk!

Tommy

Filmtrix ??? Näe, det är bara fotoferat me ett makro-objektiv, kanske kan man kalla det filmtrix ??? vis man vill, men så är alla bilder av verkligheten ett filmtrix på sätt o vis :-).

Det enda som begränsar dig är din kamerautrustning o din egen fantasi, o fotografiska vilja.

Yamas py yamas  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Barbro

Nydelig bilde,Tommy,en kan jo kjenne smaken av druen bare ved å se på den :flower:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

kaka

Wow!! For et bilde!
KariK

Tommy

Tack för oppskattningen :-)

Bilden blev tagen på bar Pegasus, som ligger i utkanten av Pythagorio, ett trevligt ställe att inta något oppfriskande på.

 :flower: Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Katta

Quote from: \"Barbro\"Nydelig bilde,Tommy,en kan jo kjenne smaken av druen bare ved å se på den :flower:

Enig med deg Barbro. Fristende bilde.

Mixelite

Quote from: \"Tommy\"Det enda som begränsar dig är din kamerautrustning o din egen fantasi, o fotografiska vilja.

Knallbilde Tommy! Har vi enda bedre i vente siden du ikke har spart dette til fotokonkurransen?  :cheers:

Makrofototografering er morsomt, og sikkert det eneste som kunne påvirket meg til å bevege meg fra kompaktkamera til større saker. Drømmen er å fotografere en vanndråpe med refleksjoner i seg, men _da_ må man nok over i makrolinser.

Jeg tror generelt fotografen er viktigere enn utrustningen.  Bare se på bildene i forumet. Knallbilder av alt fra enkle kameraer til store utrustninger.

Tommy

Quote from: \"Mixelite\"
Quote from: \"Tommy\"Det enda som begränsar dig är din kamerautrustning o din egen fantasi, o fotografiska vilja.

Knallbilde Tommy! Har vi enda bedre i vente siden du ikke har spart dette til fotokonkurransen?  :cheers:

Makrofototografering er morsomt, og sikkert det eneste som kunne påvirket meg til å bevege meg fra kompaktkamera til større saker. Drømmen er å fotografere en vanndråpe med refleksjoner i seg, men _da_ må man nok over i makrolinser.

Jeg tror generelt fotografen er viktigere enn utrustningen.  Bare se på bildene i forumet. Knallbilder av alt fra enkle kameraer til store utrustninger.

Käre Mix, fotografering kanske kan jämföras med att pröva o fånga livet självt, en hiskelig oppgave, ikke sant ? Men lyckas det inte är det ju likaväl en skojig hobby  :compress:

En kompakt digitalkamera räcker gott o väl för o ta hyggliga bilder, o det ser vi ju många fina exempel på både här o där.

Men det är utan tvivel så att om man som jag är intresserad av att uttveckla sitt bildspråk med hjälp av kameran, så är systemkameran fortfarande outstanding, ellers ville ju ikke de professionelle fotograferna bruke dem.

Därom är all diskussion överflödig :-)

Så klart vill jag sända in bilder till fotokonkurrensen, men om andra liker dem är ju vanskelig o säja. Jag ser fram till att ta del av alla andra alster där, där brukar ju vara gott om goa bilder  :flower:

:-) Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mixelite

Quote from: \"Tommy\"Men det är utan tvivel så att om man som jag är intresserad av att uttveckla sitt bildspråk med hjälp av kameran, så är systemkameran fortfarande outstanding, ellers ville ju ikke de professionelle fotograferna bruke dem.

Därom är all diskussion överflödig :-)

Jeg fant ikke frem til de bildene jeg ville vise for å argumentere mot argumentet ditt, men jeg fikk en link til noe som var like bra, om ikke bedre. Jeg er ikke enig med deg og mener disse bildene er et godt argument mot:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-6468-7844

Tommy

Quote from: \"Mixelite\"
Quote from: \"Tommy\"Men det är utan tvivel så att om man som jag är intresserad av att uttveckla sitt bildspråk med hjälp av kameran, så är systemkameran fortfarande outstanding, ellers ville ju ikke de professionelle fotograferna bruke dem.

Därom är all diskussion överflödig :-)

Jeg fant ikke frem til de bildene jeg ville vise for å argumentere mot argumentet ditt, men jeg fikk en link til noe som var like bra, om ikke bedre. Jeg er ikke enig med deg og mener disse bildene er et godt argument mot:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-6468-7844

Käre Mix, vi tränger verkligen ikke vara eniga här. Men vill du verkligen finna ut hur det förhåller sig föreslår jag att du vänder dig till ett forum där det finns andra fotointresserade amatörer, och där även yrkesfotografer är verksamma och kan delta i argumenteringen. Jag tränger inga argument mer, jag nöjer mig med bilderna jag tar med min kamera.

 :flower: Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...