Logg inn med Facebook eller Google!

Kambos/Votsalakia

Started by Svein~B, 27. Jul 08, 10:27:56

Previous topic - Next topic

Turid

Jeg var i Votsalakia sommeren 94 i to uker. Da besøkte vi også Kambos et par ganger. Jeg husker at stranda var steinete og ikke så veldig innbydende der vi bodde, så vi kjørte til en strand et par tre kilometer vestover. Jeg mener å huske den het Psilli Ammos og jeg tror Pythagorionlover har lagt inn endel bilder derfra i det \"gamle\" forumet.

Selve Votsalaki var vel ikke stedet med den helt store greske sjarmen akkurat. Iallefall ikke den gangen. Det var noen hoteller, tavernaer og butikker langs en relativt støyende vei. Vi ønska vel oss aldri noen gnag tilbake dit...... Det ble heller andre reisemål som fristet mer og som hadde langt mer å tilby av sjarme og genuinitet og fine strender.

Samos som øy derimot er jo mangfoldig og har masse flott å by på og det fins sikkert mange steder der som er flotte å besøke. Bare naturen der er jo en opplevelse i seg selv.
Det er etter regn at fuglene synger!

Svein~B

Ja, Psilli Ammos er nydelig. Det er to strender på øya (eller tre?) som heter det, hvorav ei ligger noen få kilometer vest for Votsalakia. Jeg skal poste bilder av den senere i en annen tråd.

Jeg oppfattet ikke veien som veldig trafikkert, men det var ikke akkurat høysesong da jeg var der. Jeg var der ganske tidlig i juli. Jeg mener stedet har sjarm, selv om det ikke passer til det bildet vi har av det \"typisk greske\".

Her er stranda på østsida av Votsalakia. Her er det finkornet, lys sand iblandet en god del stein. Deler av den lange stranda består mest av grus, men for det meste er det sand iblandet stein.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her ender den lange stranda rett ved Estiatorio Votsalakia som er bygningen dere ser. Det er den restauranten som jeg vil anbefale i Votsalakia. Jeg prøvde ingen andre, så jeg kan ikke si at den er mye bedre enn de andre, men jeg var i hvert fall veldig fornøyd både med mat, drikke og service pluss at det var en helt nydelig utsikt.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Votsalakia ligger på en liten høyde ved enden av den lange stranda, men Star Tour bruker det navnet som fellesbetegnelse for hele området.

Her er litt av sentrum i Votsalakia. Her er det forskjellige slags butikker, blant annet supermarked, og minibank.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her er stranda like vest for Votsalakia sentrum. Her er stranda mye smalere og det virker på meg som det er enda mer stein her enn det er på østsida. Likevel, naturen på vestsida er mer spennende, synes jeg. I Kambos er det jo helt flatt.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Torill

Ser herlig ut SveinB! Sandstrender er ikke alt. Gleder meg til å besøke Samos!!!
Ingen kan alt - alle kan noe.

Svein~B

Quote from: \"Torill\"Ser herlig ut SveinB! Sandstrender er ikke alt. Gleder meg til å besøke Samos!!!

Jeg er helt enig, Torill, men for noen har sanden og vannet en del å si, så derfor nevner jeg det.

Her er hovedveien, like vest for Votsalakia sentrum. Jeg står med ryggen mot vest og tar bilde mot sentrum.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Sånn ser det ut inne på Estiatorio Votsalakia, den restauranten som jeg vil anbefale. Det er god mat, god service og fin utsikt. Beliggenheten er ved enden av den lange stranda. Det går trapp opp fra stranda. I tillegg er det inngang fra baksida som er midt i sentrum. Det er også en bar vegg i vegg med restauranten.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Anne

Her kunne jeg sitte kjenner jeg, med litt god mat og noe godt i glasset. Jeg er svak for tavernaer som ligger ved vannet. Det er noe med lyden, lukten,stillheten og stemningen. :cheers:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Svein~B

Quote from: \"Anne\"Her kunne jeg sitte kjenner jeg, med litt god mat og noe godt i glasset. Jeg er svak for tavernaer som ligger ved vannet. Det er noe med lyden, lukten,stillheten og stemningen. :cheers:

Det er jeg helt enig i, Anne  :-)

Her er litt av utsikten fra Estiatorio Votsalakia. Som jeg har sagt i en annen tråd, er denne stranda enorm.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her er vi på stranda rett nedenfor der jeg bodde i Kambos. Bildet er tatt østover, så det viser den østligste delen av den lange stranda. På andre siden av høyden ved enden av stranda, ligger nabobyen Ormos. Som dere ser er det fin, lys sand, noe grus i vannkanten og noe stein her og der. Det er solsenger og parasoller, ellers ingen fasiliteter. Det ligger tavernaer spredt langs hele stranda, men i dette området er det langt mellom butikkene.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her står jeg omtrent samme sted, men har snudd meg og tar bilde vestover. Byen vi ser midt i bildet er Votsalakia. I den retningen blir det tettere og tettere mellom tavernaene og butikkene.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...