Logg inn med Facebook eller Google!

Noen inntrykk fra Kardamili 2010

Started by Athina, 10. Jun 10, 18:09:42

Previous topic - Next topic

Athina

Årets første hellastur er unnagjort, og det ble noen bilder som vanlig :icon_smile:
Synes det er fint å dele noen av dem med andre som er glade i det greske. Her er først et utvalg fra en liten spasertur oppover mot landsbyen Petrovouni. Herfra er det flott utsikt ned mot Kardamili og havet. Turen går gjennom vakker natur på en flott gammel eselsti. Vel nede i Kardamili igjen, går vi strake veien til Annas koselige kafeneion midt i hovedgata :iconbiggrin:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Ole

Herlige bilder som vanlig, Athina!
Bare et par små spørsmål: Hvor stor er egentlig Kardamili? Jeg har sett tusenvis av bilder derfra, men jeg har aldri klart å danne meg et bilde av størrelsen på byen. Du har vel ikke et bilde som viser hele byen fra litt avstand??

kaka

Så kos å se steder jeg nettopp har gått, - og har blitt så glad i!
Og du klarte fange disse skjøre sommerfuglene som samler seg på de store, hvite blomsterkronene. Flott, Athina
KariK

Athina

Quote from: \"Ole\"Herlige bilder som vanlig, Athina!
Bare et par små spørsmål: Hvor stor er egentlig Kardamili? Jeg har sett tusenvis av bilder derfra, men jeg har aldri klart å danne meg et bilde av størrelsen på byen. Du har vel ikke et bilde som viser hele byen fra litt avstand??

Takk, Ole og kaka!
Jeg er nok litt opptatt av detaljer, ja :icon_smile: , men her er et par bilder som viser mesteparten av byen. Den er ikke stor, nærmest en landsby med noen få hundre innbyggere.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

brit

Så koselig med gjensyn Athina. Vi gikk nok litt på de samme stiene. Flotte bilder fra et herlig sted......som vi har lyst til å besøke igjen.

Athina

Takk til deg, brit :flower:
Vi gikk nok på de samme stiene, ja :icon_smile:
Håper å få se flere av dine og Eriks bilder også!
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

filhellener

Så h e r l i g e  bilder, Athina  :cheers:
Kari

Erik

Tusen takk for de fine bildene,Athina. Noen steder kjenner jeg igjen, andre steder tenker jeg hvordan er dette bildet tatt? Hvor er  vi nå? Beundrer bildet av de spesielle sommerfuglene. Jeg har aldri sett slike før. De var så skye og når man trodde at en skulle klare å få et bilde av dem så forsvant de. Jeg tror de sitter på en skjermplante som heter \"Vill gulrot\". De er imponerende å  se hvor mange fotomotiver det kan være i og omkring Kardamili.

Athina

Takk, filhellener og Erik!
Alle disse bildene er tatt på veien mellom Kardamili og Petrovouni :icon_smile:
De sommerfuglene var spesielle, ja. Jeg kan heller ikke huske å ha sett slike før. Fint å få vite navnet på de store  plantene med hvite blomster. Lurte litt på det. Nesten på hver eneste blomst satt det to,tre av disse sommerfuglene.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Athina

Kardamili er et fint utgangspunkt for turer til andre landsbyer i området. Busstilbudet er meget begrenset, så da blir det til at vi bruker taxi noen ganger. En dag tok vi turen til tre små fjellandsbyer som ligger litt sydøst for Kardamili; Pirgos, Kastania og Milea.
 
I Pirgos ble vi møtt av flere skjønne, svartkledde koner som gav oss appelsiner, gresk kaffe og viste oss inn i et par kirker.

I Kastania er det fint å bare vandre rundt og nyte alle inntrykkene i denne helt spesielle landsbyen. Sitte ned på en kafeneion og være midt oppi det greske hverdagslivet...

Vi avsluttet med et herlig hjemmelaget måltid på en koselig taverna i Milea. Vi satt inne, fordi innehaveren mente det var for varmt å sitte ute. Og det var nesten som å være på kjøkkenet i et privat hjem. Det ble disket opp med forskjellige småretter og nydelig middag, virkelig god hjemmelaget vin og jordbær fra hagen til dessert. En flott opplevelse!
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

brit

Åh...så flotte bilder Athina! Neste gang vi tar en tur må vi leie bil slik at vi kan få besøkt flere av disse små koselige landsbyene.
Gleder meg til flere bilder jeg Athina.

marjana

Så mange herlige fristebilder!
Og så idyllisk det er overalt!
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...