Logg inn med Facebook eller Google!

Kini, Syros

Started by Athina, 30. Nov 09, 22:10:19

Previous topic - Next topic

Athina

Kyklade-øya Syros ble et nytt og hyggelig bekjentskap for oss denne høsten.
Vi reiste dit med ferje fra Piraeus i kveldingen 29. september. Vi hadde en fin tur med Nissos Mykonos, og etter 3 timer og tre kvarter på sjøen, kunne vi gå i land i Ermoupolis i 10-tida på kvelden.
Vi hadde booket hotell på forhånd, og Yiannis fra Hotel Argo i Kini stod på kaien og ventet på oss.
Kini er en liten fiskerlandsby på vestkysten av øya, bare 10-15 minutter med bil fra Ermoupolis som ligger på østkysten.
Det ble 9 vidunderlige dager på Syros, der vi vekslet mellom rolige, idylliske Kini og herlig, gresk hverdagsliv i \"storbyen\" Ermoupolis. En liten tur til naboøya Tinos ble det også.
Her er noen bilder fra Kini:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

filhellener

D E T  var lengtebilder for meg, Athina, vi har og bodd på Argo!  

Kini er d e i l i g og bildene dine er f l o t t e   :love10:
Kari

Magnolia

Jeg har sagt det før og sier det igjen - nydelige bilder med herlig stemning. :)
Dette er herlige bilder å drømme seg bort i...........
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

marjana

Fint å se bilder fra Kini fra høsten!
Naboen deres på bildet er også et hotell/studios/rooms, som heter Aspoperitis. De fleste gjestene der er faste greske gjester år etter år, men det er alltid rom for andre hyggelige mennesker.
De lager alltid en fest for gjestene sine i løpet av oppholdet. Det er gresk grillmat på huset, og alt er litt unna rommene, så ikke røyk og sang forstyrrer. Det er litt \"hippieaktig og kunstnerisk\" der oppe, men jeg fikk stor respekt for paret som driver stedet.

Det var nok deilig og rolig i Kini på den tiden ja Athina. I sommer, i juli/august, var det flere folk enn noen gang i Kini med bil, og på stranda masse folk. Flest greske ferierende i år. Og de dobbeltparkerte, så den store bussen ikke kom forbi, og tutet og tutet til noen flyttet den ene bilen. Bare mas i Kini!
Glika i zoi

Hellasfrelst

Så morsomt å se de fine bildene dine fra Kini, Athina. De vekker gode minner.

Vi bodde på \"det koselige nabohuset\" Aspoperitis i 14 dager i juli 2007. Vi hadde balkongen i 2. etg. bak den flotte røde bougonvilleaen på hjørnet. Så vi hadde utsikt mot Argo (innimellom blomstene) og syntes det var et koselig nabohus.
Rommene der var litt spesielle og kunstneriske ja. Bl.a. var kjøkkeninnredning og bord under speil av murstein, sengene var oppmuret, og den ene veggen var skikkelig knall grønn.
Vi hadde gode dager i lille Kini, og vi gikk flere dager kyststien til den fine stranda Delfini, og farta ellers øya rundt på scooter. Og vandringen fra Ano Syros og ned var et must, bare så synd at vi valgte en dag med godt over 40 grader, vi rant nesten bort i nedoverbakkene.
 :flower:
i zoi ine tora - livet er nå

Athina

Mange takk, filhellener, Magnolia, marjana og Hellasfrelst :flower:

Tenkte nok at det koselige nabohuset var et hotell, men så ingen navneskilt, så var ikke sikker :icon_smile:

Interessant å høre hvordan Kini kan være i høysesongen, marjana! Ikke rart at innbyggerne holdt en STOR fest en kveld/natt for å feire at turistsesongen var over, så nå kunne de endelig hvile :cheers:

Gøy å høre at vi har vært i samme område, Hellasfrelst! Vi gikk også stien til Delfini, det kommer noen bilder fra den turen litt senere. Først noen bilder til fra Kini:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Nå har jeg koste meg, Athina!
KariK

Athina

Bra det, kaka! :flower:

Hellasfrelst: Bodde du virkelig der bak den frodige bougainvilleaen på hjørnet? (Første bilde i forrige bildeserie). Det så bare så kjempekoselig ut :icon_smile:

Og filhellener, du har jo også bodd på Argo. Verden er ikke stor :icon_smile:

Da tar vi en tur til stranda Delfini som ligger ca. én km nord for Kini. Det går en fin sti dit langs kysten. Litt bratt ned mot klippene ved sjøen enkelte steder, men stort sett ok.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

marjana

Så fine bilder, og så flott at du viser veien! Jeg er faktisk rørt til tårer.
Tusen takk!
Glika i zoi

bengalow

Vi har bott hos Giannis o Stavroula alla gånger vi varit i Kini, och det är minst 5....jag känner igen rummet, där har vi bott 2 gånger!! Jag tillåter mig att lägga in en av mina favvis-bilder från Delfini



Ägarna till restauranten på Delfinistranden bor bara 100 meter från Argo. När du på väg från hotellet svänger till vänster ner mot \"Minimarket\"\" så är det det stora 2-våningshuset på högra sidan. Väldans rara människor
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

marjana

Men, for folk som er i Kini om sommeren, så har de en bar som er mot stranda, rett mot fontenen, der kan man få friskluft/en dusj som sprayer kaldtvann så det ser ut som en tåke, og kalddampen er i ansiktet.

Om sommeren i Kini er det så mye salg av solbriller, saronger, Kina-massasje, alt på stranda. Atenerne nyter dette. Jeg synes dette er påtrengende.
Glika i zoi

marjana

En kommentar til når det gjelder å stenge for vinteren: De går hjem og teller penger, og så spiller de poker om stablene av penger de har tjent. Hvis det er noe igjen, så er det ut på tavernaene igjen, som åpner i november, desember. Bare spør rundt på Syros, eller se hva som skjer.
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...