Logg inn med Facebook eller Google!

Overnatting i Kini, Syros

Started by Athina, 07. Jun 09, 11:58:24

Previous topic - Next topic

Athina

Er det noen som kan anbefale et OK bosted i Kini? Trenger ingen luksus og heller ikke svømmebasseng. Foretrekker heller små, enkle og litt hjemmekoselige bosteder.
Men en privat balkong er viktig, gjerne med havutsikt, men ikke noe krav. Har sett litt på Voutsinou og Argo. Begge ser greie ut, men førstnevnte ser ut til å ha en beliggenhet litt oppe i høyden. Dermed finere utsikt...

Tar gjerne imot tips og råd, også info om prisnivå. Vi vil trenge to rom/studios, da vi er tre voksne personer. Tidspunktet er ca. 5. - 11. oktober.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

bengalow

Markos Rooms är nog alldeles utmärkt för er, nästan nede vid hamnen. Jag vet inte om de har så stora balkonger, jag har inte bott där själv, men de har en kringbyggd gård, som ser mysig ut när man tittar genom porten. Om du letar i insändarna så kommer du att hitta en berättelse från en av medlemmarna som bodde där hela vintern, och han trivs utmärkt där!
Argo ligger alldeles förträffligt, ett stycke i från hamnen. Det är vårt \"stamställe\", men jag tror att dom stänger i början av oktober. Finns det gäster så stänger dom inte förrän \"siste man\" har rest. Rekommenderas.
Jag tror jag vet var Voutsinou ligger, rätt upp för backen till vänster om hamnen. Måste vara bra utsikt därifrån, men som sagt vi brukar bo på Argo.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Athina

Takk for raskt svar, bengalow, det er flott å få opplysninger fra noen som har vært der :flower:
Da får vi se om det blir Argo, Markos rooms eller Voutsinou. Kanskje oktober er en dum tid å reise til øyene på, men vi får håpe at ikke alle bostedene har stengt for sesongen når vi kommer :icon_smile:
Har du peiling på prisnivå på f.eks. Argo, bengalow?
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

bengalow

Nu var det ett par år sedan vi var där, och vad jag kommer ihåg så låg priset på 35-40€ vid förhandsbokning. Då hämtar och lämnar han vid hamnen i Ermoupolis. Giannis, som ham heter, och Stavroula sköter stället mycket bra - rent och fint. Jag tror att Markos rooms är billigare. Han som bodde där i vintras var magnetroll. Jag tror att du kan skriva till honom för att få helt aktuelle priser på det boendet!!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Athina

Quote from: \"bengalow\"Nu var det ett par år sedan vi var där, och vad jag kommer ihåg så låg priset på 35-40€ vid förhandsbokning. Då hämtar och lämnar han vid hamnen i Ermoupolis. Giannis, som ham heter, och Stavroula sköter stället mycket bra - rent och fint. Jag tror att Markos rooms är billigare. Han som bodde där i vintras var magnetroll. Jag tror att du kan skriva till honom för att få helt aktuelle priser på det boendet!!

Takker og bukker, bengalow :cheers:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

filhellener

Voutsinou har flott og sentral beliggenhet i Kini, en fhv bratt bakke opp til huset gjør utsikten ekstra fin  :sunny:
Vi hadde en to-roms leilighet i 2 etg, her er noen bilder :









Rett til havs kan man også se fra Voutsinou  :iconbiggrin:



Vi bodde der rundt 20 juni 2006 jeg mener å huske at vi betalte 50, eller
v a r  det 60 euro, vi var 4 personer i leiligheten.

Når det gjelder Marcos, jeg har ikke bodd der, så tror jeg ikke det kan være særlig utsikt derfra...? - men s o m det blomster der, her er et bilde jeg tok da jeg gikk forbi.
Kari

bengalow

På bild 3 - upp till höger, och bild 4 - precis i mitten, ser man Argos... Kini är inte större. Ett lugnt skönt ställe.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Athina

Mange takk for bilder og info, filhellener og bengalow :flower:
Er spent på hva vi velger. Kanskje Kini blir vel stille i oktober? Selv om jeg liker de rolige stedene, er det jo koselig om man har noen grekere rundt seg og ikke blir sittende HELT alene på tavernaene :cheers:
Kanskje Magnetroll kan skrive litt om det...
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

bengalow

Det behöver inte bli för tråkigt i Kini. Väldigt ofta kommer det busslaster med greker från Ermoupolis bara för att äta och fira på tavernorna där, och jag har aldrig upplevt att man inte får vara med i deras danser. Tvärtom. dom tycker det är kul med lite \"nytt blod\"!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...