Logg inn med Facebook eller Google!

Øyhopping

Started by egan, 10. Apr 09, 17:50:25

Previous topic - Next topic

Gro

Quote from: \"ofriis\"
Quote from: \"Gro\"
Quote from: \"ofriis\"Vær også obs på at BalticAir flyr til Aten via Riga.
Det kan være verd å studere for de skal visst være gode på pris.
-Ottar

Men her er det veldig kort tid til flybytte ( kun 35 min)... Jeg tror jeg vil prioritere andre muligheter neste gang. Vi måtte vente i mange timer på neste fly, da vi var 10 min forsinka fra Norge. Og hjem igjen var det et stress uten like for å rekke det, måtte sjekke inn på nytt for å få bordingpass i Riga. Prøv heller KLM er min annbefaling.

Hei Gro, ventetiden avhenger hvor man reiser fra. Fra Tromsø til Aten har man 1 time og 40 minutter i Riga. Hvordan var det forresten å reise med Baltic Air, tenker å service og standard på fly etc?

 :cheese:


Hmm... synes ikke den er lett å svare på. Jeg reiser med mange ulike flyselskaper og mitt generelle intrykk er at den servicen du vil ha må du betale for selv i større og større grad... og dette er helt ok for meg. Personalet var veldig hyggelige og greie. Man måtte betale for alt man ville ha av mat og drikke, men det må du vel snart med alle flyselskaper snart? Og det er helt ok for meg. Så lenge sikkerheten blir ivaretatt. Det er vel et dillemma, når vi ønsker billigere flyreiser. Standarden på flyene var helt ok, sikkerheten kan ikke jeg utale meg om. Flyplassen i Riga var nok ikke noe å skrive hjem om... men helt ok.
Dette var nok ikke et veldig klargjørende svar, men uten å kunne grunngi det bedre så står ikke dette flyselskapet øverst på min prioriteringsliste, det er mer en personlig følelse enn faktakunnskap som ligger til grunn.  :blackeye:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

lakenrumpa

Heisann.
Vi reiser fra rygge flyplass (moss) direkte til athen og deretter direkte ut til øygruppen kykladene.
Vi har øyhoppet to ganger før på kykladene, og har ikke bestilt rom på forhånd. Bare tatt båten ut og der står det folk på havna med plakater og vil booke deg. Noensteder er det bookingbyrå på havnen med bøker med bilder av de forskjellige hotellene (det på havnen på santorini var kjempebra, og på syros er det en liten \"boks\" det sitter en mann inni som hjalp oss).
Kun ETT sted har vi hatt problemer, og det var serifos... kom dit sent på kvelden, jeg var gravid i 3. mnd og vi fant ikke et eneste ledig hotellrom. tilslutt ryddet sønnen i et hus rommet sitt for oss og vi fikk være der i 3 netter :-) så  ting ordner seg alltids, men var en litt sjokkartet opplevelse å ikke få rom.

I år reiser vi med vår 15 mnd gamle datter, og turen er delvis planlagt siden vi trenger kjøkken på rommet og barneseng. Men antiparos tar vi på øyhoppers vis uten å bestille :-)

Siste innlegg i forumet

Syros mai 2024
by marjana | 19. May 24, 17:21:27
Hei fra Ermoupolis! Tok direktefly til Athen i mor...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...