Logg inn med Facebook eller Google!

Kreta

Started by Gyda, 13. Jan 14, 10:13:40

Previous topic - Next topic

Gyda

Hei

Vi er en familie på 5, to voksne og 3 barn i alderen  7-14. Etter mange gode tips her i fjor reiste vi på en fantastisk tur til Hellas i fjor. Da prøvde vi øyhopping. Supert. I år ønsker vi en annen variant og ønsker tips om hvor det er lurt å reise til  på Kreta? Tenker da på flyplass og bosteder. Noen som har noen tips?

JohnS

Kreta kan by på det meste, for ikke å si alt, men det hadde vært greit å vite litt mer om deres ønsker for å tipse om konkrete steder eller områder:  Liv og røre/fred og ro, "strandunger"/"bassengunger", by/landsby.   Aktiv ferie/avslapping.   Historiske steder? Shopping?  Leiebil tilgjengelig? Andre ønsker, interesser eller prioriteringer
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Kristian

Hva med "Øyhopping" på Kreta.

Rimelig fly til Heraklion eller Chania:

1-3 uker med leiebil til alle de historiske stedene: Fra Knossos til 2 Verdenskrig

Les på forhånd og ta med dere lesing av Beavors  bok om angrepet på Kreta.
Kristian/Planer er til for å utsettes

polyanna

Quote from: Kristian on 13. Jan 14, 15:41:54
Hva med "Øyhopping" på Kreta.

Rimelig fly til Heraklion eller Chania:

1-3 uker med leiebil til alle de historiske stedene: Fra Knossos til 2 Verdenskrig

Les på forhånd og ta med dere lesing av Beavors  bok om angrepet på Kreta.




Hadde vært artig å høre om dine erfaringer, Kristian, regner med at du har prøvd dette som du anbefaler?

Å bil-loffe med tre småbarn i den alderen- til historiske steder-i varmen høres krevende ut, men vi er jo så forskjellig

Gyda

Ja hva er vi ute etter, gjerne en leilighet som vi kan ordne det meste selv, men vi liker at det skjer litt så gjerne i nærheten av  resturanger og ikke så langt fra hav, men gjerne også basseng. Vi har noen venner som skal være i Platanias området, er det lange avstander, hvordan er det med buss/ taxi/ leiebil. Vi er ute etter shopping, litt historie til far og bading og vannaktiviteter til barna....vet ikke om det var klarere? Bestiller dere direkte gjennom noen som leier ut, eller hva har dere best erfaring med. Brukte booking. com i fjor og har gode erfaringer med det. ;) ;)

JohnS

Jeg tror jeg ville anbefale Agii Apostoli, 3-4 km utenfor Chania.  Et ganske rolig område, med flere fine strender, to av dem veldig avskjermede "laguner" hvor jeg tror det aldri er noen fare for understrømmer.  En del gode restauranter i området, og to store supermarkeder (Lidl og INKA).  Lokalbuss 3 ganger i timen til Chania med liv og røre, restaurantutvalg så det holder, og shoppingmuligheter.  Oppe på hovedveien (5 min å gå) går det flere busser i timen ut mot Platanias.  Bussen tar kanskje 10 - 12 min. dit.

Vi har reist charter med Apollo dit flere ganger og bodd på Hotel Flamingos, et trivelig leilighetshotell med basseng, og meget hyggelig vertskap.  Men vi har også tatt rutefly og bodd på flere andre hoteller i området.

At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Gyda

Det hørts ut som noen hyggelig steder, har du bestilt direkte fra hotellet, eller har du brukt noen andre selskaper. Fins det noe nettside i forhold til leiligheter som noen kan anbefale på kreta? ;)

carin

Som du sjelv sa, var du fornøjd med booking.com, så søk der om du ikke vil ta charter.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...