Logg inn med Facebook eller Google!

Endelig tur igjen…

Started by Fia, 06. Sep 21, 16:48:14

Previous topic - Next topic

Fia

Er overlykkelig for at det blir en Hellas-tur i år  :yeah:  - det er tre år siden sist! Vi kommer til Athen med Norwegian kl. 20:50 lørdag kveld denne uka, og skal ha morgenflyet til Paros kl. 08:00. Natten skal tilbringes på flyplassen, spreke som vi er... NOT! ;) Har prøvd å finne en tråd om «bekvemmeligheter» på flyplassen, og med det mener jeg bare et par gode stoler. Mener å ha lest en tråd om dette en gang, men finner den ikke nå!  ;) Veldig takknemlig hvis noen vet! 😊
Den som er lei av å reise er lei av livet...

JanBe

Vi skal ha samme opplegg, bare at vi reiser et par dager før, torsdag kveld fra Norge, med ankomst rundt 01:15 og avgang videre til Paros kl 06:00 fredag morgen. Vi har reist mange ganger på denne måten og prøvd å "overnatte" på flyplassen. Vi har aldri funnet noen gode stoler, har vi vært heldig så har kanskje noen av de ordinære stolene vært ledige. Kanskje lettest å finne nede i ankomsthallen, nær der hvor innenriksflyene har utgang. Men mange ganger har vi bare måtte sette oss ned på gulvet og prøve å slappe av så godt som vi kan der.

Denne gang blir det ikke så mange timene å vente for oss, så jeg tipper vi blir værende mesteparten av tiden oppe i området rundt Burger King. Et annen mulighet er kanskje å finne seg noen stoler en i av flere kafebarer på flyplassen. Det er dog noen år siden vi gjorde dette sist og med de nye drifterne av flyplassen har det kanskje kommet nye muligheter..........

Fia

Den som er lei av å reise er lei av livet...

Runar Solvik

Quote from: JanBe on 06. Sep 21, 17:34:30Vi skal ha samme opplegg, bare at vi reiser et par dager før, torsdag kveld fra Norge, med ankomst rundt 01:15 og avgang videre til Paros kl 06:00 fredag morgen. Vi har reist mange ganger på denne måten og prøvd å "overnatte" på flyplassen. Vi har aldri funnet noen gode stoler, har vi vært heldig så har kanskje noen av de ordinære stolene vært ledige. Kanskje lettest å finne nede i ankomsthallen, nær der hvor innenriksflyene har utgang. Men mange ganger har vi bare måtte sette oss ned på gulvet og prøve å slappe av så godt som vi kan der.

Denne gang blir det ikke så mange timene å vente for oss, så jeg tipper vi blir værende mesteparten av tiden oppe i området rundt Burger King. Et annen mulighet er kanskje å finne seg noen stoler en i av flere kafebarer på flyplassen. Det er dog noen år siden vi gjorde dette sist og med de nye drifterne av flyplassen har det kanskje kommet nye muligheter..........

Jeg vet ikke hvordan det er med Aegwan/Olympic, men når vi har landet på natten og skal fly videre om morgenen så har jeg alltid booket med Sky Express og da har vi hatt tilgang til loungen på flyplassen i Aten. Stille,fredelig og god plass samt at man har tilgang til litt forfriskninger. Man sover jo aldri helt godt uansett på en flyplass men det har vært bedre der enn andre steder på flyplassen.

Fia

Strålende, vi skal også fly med Sky Express. Takk for tipset!  :)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

JanBe

Endelig tilbake på flyplassen i Athen. Alt gikk veldig raskt og greit ved ankomst, selv om det kom 2 fly samtidig. Verre var det med Burger King. På grunn av korona så er den ikke lenger døgnåpen, den åpner faktisk ikke før kl 10:00 i morgen formiddag, ble vi fortalt i informasjonen. Det er lite reisende her nå i natt, så det var ikke noe problem å finne en ledig benk, selv om de omtrent er umulige å sove på. Vi skal dog bare være her i ca 2 timer (til kl 04:00) til før vi går og sjekker inn på flyet til Paros.......

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...