Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor vil du IKKE dra når du skal til Hellas?

Started by Ole, 04. Oct 07, 06:00:16

Previous topic - Next topic

Liv

Quote from: \"Gro\"
Quote from: \"Liv\"Jeg skal aldri tilbake til Skiathos...i hvertfall ikke frivillig.....
eneste stedet i Hellas som jeg overhodet ikke har likt meg.
helt enig med deg! Eneste stedet jeg ikke har noe lyst tilbake til. Men har jo lært med alderen at alle steder blir bra om man beveger seg bort fra turistmaskinene:-) Men akkurat Skiatos tror jeg ikke jeg gidder gi noen ny sjanse :brilsmurf:

Dette var faktisk godt å høre ;-)
(Jeg fikk nemlig så mye pepper her fordi jeg skrev jeg ikke vil tilbake til Skiathos.)

Gro

Quote from: \"Liv\"
Quote from: \"Gro\"
Quote from: \"Liv\"Jeg skal aldri tilbake til Skiathos...i hvertfall ikke frivillig.....
eneste stedet i Hellas som jeg overhodet ikke har likt meg.
helt enig med deg! Eneste stedet jeg ikke har noe lyst tilbake til. Men har jo lært med alderen at alle steder blir bra om man beveger seg bort fra turistmaskinene:-) Men akkurat Skiatos tror jeg ikke jeg gidder gi noen ny sjanse :brilsmurf:

Dette var faktisk godt å høre ;-)
(Jeg fikk nemlig så mye pepper her fordi jeg skrev jeg ikke vil tilbake til Skiathos.)
Ja så dette da jeg leste videre i tråden her... men regner med du \"står den av\" ;-) men det er jo det som er så deilig at vi har forskjellige ønsker og prefferanser, og Hellas har jo noe for alle. Nå skal jo jeg gi Kreta en ny sjanse i år, selv om jeg hadde sverga at jeg ikke skulle tilbake... den kjerleiken den kjerleiken, hva den får oss til å gjøre:-) Men jeg har som sagt lært at rett bortenfor den verste turistmaskin, kan det finnes mange små vakre skatter av noen steder som gjør meg lykkelig:-) Grunnen til at jeg kjøpte Kretadøgn av Tove Nilsen den gang den kom ut, var jo nettopp fordi jeg ble nyskjerrig på hva det var hun så som ikke jeg så. Så nå gleder jeg meg faktisk til Kreta turen min:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Liv

Quote from: \"Gro\"... regner med du \"står den av\" ;-)
men det er jo det som er så deilig at vi har forskjellige ønsker og prefferanser, og Hellas har jo noe for alle.

Så nå gleder jeg meg faktisk til Kreta turen min:-)

Ja, \'\'står den av\'\' har jeg gjort for lenge siden. :-)

Ja, er det ikke flott at vi er ulike!

Kretaturen syns jeg du skal glede deg masse til.  :cheers:
Kreta er ei så stor øy at den har noe for alle.

imagine

Jeg finner igjen et av mine favorittreisemål (Rhodos) her hos mange, men det viser vel bare hvor forskjellige vi er.

Den plassen jeg ikke kan tenke meg tilbake til er Kos.

Frost

Har ikke vært så mange steder i Hellas foreløbig, og har oppdaget utrolig mange steder jeg har lyst til å besøke. Derfor kommer jeg neppe til å reise til Platanias flere ganger.

Hellasfrelst

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Riitta\"Till Dassia kommer inte jag heller och återvända till,men till Korfu skulle jag kunna tänka mig igen :bom:

Riitta

Helt enig. Det som er litt merkelig er at Kontokali like sør for Gouvia er et ganske koselig sted, skikkelig ekte gresk, og jeg vil varmt anbefale Hotel Telesilla selv om jeg ikke har bodd der. Vi spiste noen lunsjer der, blant annet fordi vi måtte dit for å vaske klær. Det ligger et vaskeri der, rett ved hovedveien fra Korfu by og nordover. Så hvis jeg bare skal være på Korfu ei natt eller to, så skal jeg bo der. Hvis jeg skal være lenger, så vil jeg antakelig bo på Agios Giorgos sør på vestkysten.

Jeg vil si at både Gouvia og Dassia er utpregede partysteder selv om Dassia faktisk selges som familiested av Ving. Ifølge noen reisehåndbøker, så er Dassia mer livlig enn Gouvia og det stemmer mer med mitt inntrykk. Jeg synes heller ikke strendene i det området er spesielt fine, strendene på nord og vestkysten er mye finere.

Så moro å se at noen skriver om Kontokali og Hotel Telesilla på Korfu.
Vi reiste på vår første Hellas-tur med selskapet Sun Stop i 1990 og bodde på det hotellet i 14 dager.
Skikkelig trivelig landsby, hotell og personale. Det pluss øya i sin helhet gjorde vel sitt til at jeg på den turen ble......Hellasfrelst.
i zoi ine tora - livet er nå

tonetamara

Ä va på Samos-90. Da va ä ganske ung ...o de va itj så my for mej där da syntes ä, nu kainn ä tänk mä å reis dit igjen nånn gång kanske....

Kos va ingen höydare syns ä. Dit ska ä itj reis tebake te.

bipbap

Det er ikke noe sted i Hellas jeg ikke vil dra.
Det finnes som regel mye bra med de fleste steder, men holder meg unna turistmaskinenene. F.eks Laganas og Argassi på Zakynthos var grusomme turistmaskiner, men øya forøvrig var fantastisk.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...