Logg inn med Facebook eller Google!

Spisesteder på diverse steder

Started by Heidrun, 22. May 09, 07:37:43

Previous topic - Next topic

xristina


Anita

Quote from: \"Ole\"Flott initiativ, Xristina!

Jeg oppfordrer også de som legger inn info om spisesteder å legge ved et bilde. Bilder sier ofte mer enn 1000 ord.....

Edit: Samtidig oppfordrer jeg alle til ikke å kommentere spisestedene. Da blir det umulig å finne noe nyttig info etterhvert. Var jeg slem nå? :smile:

Du er ikke slem Ole  :flower:

Hvis en skulle ha med kommentarer om hvert spisested ... ville det bli et \"salig rot\"  :compress:

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anita

Skal legge ut en anbefaling om To Karnagio også (hvis ikke Heidrun allerede har gjort det  :cheese:) ... har visittkort med kart og adresse som skal scannes inn + bilde av Restauranten ... men scanneren streiker .. må vente til gubben kommer hjem.

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Heidrun

Gjør det du Anita.
Skal følge opp denne tråden og komme med anbefalinger etterhvert som jeg får summet meg. Mitsos i Aghia Marin må med. Det samme med den lille restauranten under trappen i Chania. Ja det er egentlig mange å forholde seg til
Yamas til livet og til

ofriis

Jeg vil nå si at jeg egentlig ikke kan huske når tid vi sist fikk dårlig mat på Kreta, der vi ferdes. At det er ting man ikke liker er greit, og noen er jo mer \"avanserte\" enn andre, men standarden er stort sett upåklagelig. Det kan nok avhenge av sesongene, og kanskje går det over stokk og stein for noen i den mest hektiske tiden.
Når man trives ekstra godt på et spisested og besøker det ofte, så er det lett å bli dus med de som jobber der. Vi har blitt tilbudt retter som ikke sto på menyen, det var slikt som de kokte til seg selv. Spedgris \"fra fjellene\", kokt i en gryte med krydret tomatsaus, var utrolig godt. En annen gang hadde kelneren holdt av en porsjon til meg av en rett han visste jeg likte.
På spørsmål om jeg kunne få lam i sitronsaus (som jeg var blitt anbefalt å prøve),  fikk jeg til svar at det var bare å bli enige om en dag så laget de det. Det var på Kaliston, ved bystranda i Rethymno.

En gang opplevde vi å høre at en kelner på en restaurant på havnepromenaden i Rethymno slengte ufine bemerkninger etter et par som ikke ville slå seg ned der. Slikt frister ikke til flere besøk, uansett hvor god mat de måtte ha.

For øvrig vil heller ikke jeg generalisere, men vi går ikke på de mest prangende stedene.
The farther one travels / The less one knows

xristina

Din erfaring har jeg også, ofriis. På mitt stamsted har jeg spist utrolig mye deilig mat som ikke står på menyen. Det er det beste... :-)

Anita

Quote from: \"Heidrun\"Gjør det du Anita.
Skal følge opp denne tråden og komme med anbefalinger etterhvert som jeg får summet meg. Mitsos i Aghia Marin må med. Det samme med den lille restauranten under trappen i Chania. Ja det er egentlig mange å forholde seg til

Restauranten under trappen er vel Ela Tavrna du mener?

Der var vi også en kveld.... nydelig mat  :flower:

Web Page Name

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Heidrun

Helt riktig Anita. En Quiz uten å være Quiz dette. Ela taverna sammen med To Xani i er mine 2 desiderte favoritter i Chania. The well of the Turk er også en meget god restaurant
Yamas til livet og til

filhellener

Quote from: \"Heidrun\"The Well of the Turk er også en meget god restaurant

Jeg hadde akkurat tenkt å spørre om dere kjente stedet, og selvsagt gjorde du det Heidrun :icon_smile:

Vi ble anbefalt \"The Well of the Turk\" av resepsjonisten på \"Tereza\" og ble veldig godt fornøyd.
Siden det var en fhv kjølig aprilkveld satt vi inne og der var det spesielt :icon_smile:





Kari

fjordline

Jeg har kun vært 2 ganger i Hellas tidligere.

 På Samos opplevde jeg ingenting negativt, maten og servicen var helt topp, og endte med at vi spiste på samme sted 7 dager på rad. Her opplevde også vi at vi fikk anbefalt en rett som de lagde kun til oss dagen etter  :flower:

På Rhodos ifjor var det både og. I gamlebyen der de praiet deg på gata var maten både kald og dyr.
I byen gjorde vi og den erfaringen at der de hadde innkastere var maten mindre innbydende, dvs. ikke noe grønt til pynt på maten. Feks. jeg bestilte schnitzel med soppsaus, og det var det jeg fikk.
Der det var fullt av folk og der vi kunne studere menyen uten å bli kastet inn var maten god og innbydende. Der fikk man servert salat og grønnsaker til maten.
Resultatet var også her at vi gikk tilbake til 2 restauranter 3 ganger på hver.

Heidrun

Gleder meg til å sette meg ned på retsturant Mitsos på Onsdag etter at Norge har knust Nederland 4-0 og innta en god middag. Først Viking 14 og deretter Mitsos som ligger rett ved hverandre i Aghia Marina
Yamas til livet og til

Siste innlegg i forumet

Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Syros mai 2024
by kaka | 20. May 24, 21:46:28
Ja, det var dyrt! Men ellers virker det som du har...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...