Logg inn med Facebook eller Google!

Mating av katter i Hellas, ja eller nei?

Started by Katta, 12. Jan 08, 16:00:35

Previous topic - Next topic

Riitta

Jag brukar inte heller mata vid restauranger, men har vi katter vid där vi bor så händer det att jag köper kattmat :cat:

Riitta

Eureka

Jeg mater aldri katter og hunder - holder meg helst så langt unna de som jeg kan,ihverfall når vi er ute og spiser.

-POE-

Katter och tiggarbarn är väl ingen fara jämfört med storfeta tyskar i för små badbrallor, insmorda i den evigt stinkande coccosoljan. Dom matar jag aldrig!

//PO ;-)
//PO

Barbro

Quote from: \"-POE-\"Katter och tiggarbarn är väl ingen fara jämfört med storfeta tyskar i för små badbrallor, insmorda i den evigt stinkande coccosoljan. Dom matar jag aldrig!

//PO ;-)
Fantastisk kommentar,POE :laughing1: ..På vegne av alle katter og hunder i Hellas.. :love7: !
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

marjana

Meget bra sagt PO!
Dessuten så bor disse kattene og hundene i Hellas, så det er vi som er på besøk hos dem, og vi kan godt gi dem litt tilbake i form av mat.

Skjønner også de som ikke liker mange katter rundt tavernabordet, men vi kan vel mate dem på et bedre egnet sted utenfor tavernaene.

En annen ting som er fint å gjøre er å gi penger til organisasjoner som tar seg av ville katter og hunder i Hellas. Dyrene blir gjerne kastrert, vaksinert og forhåpenligvis gitt nye hjem.
Glika i zoi

brit

På Skiathos finnes det et slikt sted som tar seg av hunder og katter og prøver å finne hjem til dem. Skiathos dog shelter.
Fikk lyst til å legge inn et bilde tatt på Taverna Ta Kimata på Skopelos i september.

Tjorven

100 poeng til PO\'s kommentar :cheers: Hvordan kan man la være å gi mat til disse tillitsfulle skjønne skapningene som med hode på skakke titter opp på deg? Jeg gjør ikke noe stort nummer av det, men lar det falle litt mat her og der. Er jeg i tvil,spør jeg kelneren om det er ok, vet jo at det er delte meninger om slikt. Men Barbros ide skal jeg sannelig huske. Lurt å mate dem litt unna.
På Karpathos fant jeg (eller omvendt) en herreløs hund som ingen brydde seg om. Den var sannelig ingen vakker skapning, men jeg klarte ikke å motstå ham så jeg ga han litt mat. Takken var at jeg hadde ei vaktbikkje som passa på meg hele tia. Det var veldig trist å reise fra han, så jeg håper inderlig noen andre tok litt vare på han etterpå.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Riitta

På Kalymnos finns det en frivillig organitation som tar han om hundar och katter. Veterinär kommer med jämna mellanrum och kastrerar och ser till djuren.  
Dom har förstås stort behov av bidrag. Inte bara pengar, utan man kan ta med sig tex. torrfoder, halsband och liknande och lämna där om man vill.
Har tänkt och göra det i sommar. Man kan ju inte släpa med sig hur mycket som helst,men kanske bidra med lite pengar och lite annat :cat:

Riitta

Sjøløve




Jeg har matet kattene i Hellas mer enn en gang, men ikke ved tavernabordet.  
Men -POE- er inne på noe, hva er verst, sololjeglinsende tyskere eller tiggende katter ?

Dette bildet har jeg tatt på Skiathos.  
Det virket som det var et fast sted hvor det ble lagt ut tørrfor til kattene.

Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Sigbjorn

Vi var i Parga i 2006, og på Coop\'en der hadde de et system hvor en kunne kjøpe kattemat og legge i en kasse slik at en av de som arbeidet der, eller noen andre kunne mate kattene. Om sommeren har kattene  det nok godt, for da er det turister der som bruker av sin overflod til å mate kattene. Det kan være verre om vinteren. Grekerne er nok ikke vant til den overfloden vi turister omgir oss med.

En interessant ting vi oppdaget på Kreta er at der finnes det en egen katterase der.

Vi nordmenn er kjent med Norsk Skogkatt som er en norsk katterase. Andre katteraser som er knyttet opp mot bestemte land er f.eks Britisk korthår, Maine Coon, Russian Blue, Cornish Rex. Alle disse er \"anerkjente\" katteraser.

På Kreta finnes det en rase villkatter som kun finnes på Kreta, og hvis jeg ikke husker helt feil, heter denne rasen \"Felis silvestris cretensis\"

Sigbjørn
Δεν πειραζει

Bjørg

Katter under bordet på tavernaen hører med. De får alltid smake på det jeg spiser - men jeg kjøper ikke kattemat og deler ut- der går grensen!!
Men jeg tar hensyn til mine medreisende og eventuelle reaksjoner fra nabobordene. Man får føle seg fram på hvert enkelt sted. Kelnerne har også ulike forhold til kattene...
Er ikke bekymret for vinteren. Det fins da mus og fugler i Hellas - som her hjemme. Der har nok næringsvett og tar seg en tur på kaia om det skulle knipe.
Hundene får få mat av sine eiere - i alle fall ikke av meg. Heldigvis er det ikke så mange løsbikkjer å se i Hellas som enkelte andre steder i verden...
Hislen katteelsker :kitty:

IngerMarit

Jeg mater også katter. Synes utrolig synd på mange av dem. På Samos i høst synes jeg det var mange av kattene som var i en elendig forfatning, mer enn før om årene. Flere så nærmest blinde ut og måtte lide av en eller annen øyesykdom. Som ei ung jente sa til meg for noen år siden: hvis de bare kan bli mette en dag så har jeg gjort noe for dem.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...