Logg inn med Facebook eller Google!

Hellasforum, - og Hellasforum

Started by kaka, 09. May 12, 18:50:15

Previous topic - Next topic

kaka

09. May 12, 18:50:15 Last Edit: 17. Mar 14, 15:06:31 by kaka
Jeg lot meg lokke inn på Facebook i en kritisk (nede-)tid for oss som "går på Hellasforum".

Jeg har etterhvert vennet meg til FB, - men blir aldri glad i det, slik jeg er i Hellasforum her inne.

Aktiviteten på Hellasforum / FB har etterhvert tatt seg voldsomt opp.

Det stilles spørsmål om hvor vi skal, og svarene renner inn.
Det strømmer på med fine bilder,-
og , i det hele tatt.

Jeg tenker oftere og oftere:
Hvorfor kan dere ikke ta dette inne på selve Hellasforum :hjerte: , - hjemme, - i stua, liksom.
Det er jo så veldig mye triveliger her inne!!
og bildene er mye artigere å se her inne.

Jeg begynner å bli alvorlig bekymret for at FB nå skal overta som den mest aktive arenaen.
Det synes jeg ville være fryktelig trist.

Dette var mitt lille hjertesukk, - og jeg er fullt klar over at det ikke er første gang temaet nevnes.
Men, i dag ble det "for sterkt", med masse flotte bilder jeg gjerne ville nytt i tråder her inne, - i " i gromstua" "

Dette åpnet jeg denne tråden med for en god stund siden, men den sporet etterhvert helt av ifht hva jeg ønsket å si noe om.

Jeg opplever at hjertesukket mitt er minst like aktuelt i dag, som da jeg skrev dette sist.
Argumentet om at man MÅ via FB for å gjøre andre oppmerksom på dette forumet, er jeg etterhvert svært usikker på om holder i lengden.
Det jeg nå er redd er i ferd med å skje, er at det har blitt "gravet" et nytt/alternativt utløp fra en rik kilde (= Hellasforum her inne ), - og at det nye utløpet kan forårsake at den opprinnelige kilden tørker ut.
Det er fortsatt mange fine, og informative tråder her inne, men dersom tilsiget stadig blir mindre regner jeg med at interessen for forumet også blir mindre
Begynner å merke det for egen del og savner veldig det livet som en gang var her inne.
Gammelt tema, tatt opp mange ganger, men likevel...

Dette var det jeg gikk og tenkte på i blåsten i dag. Jeg håper inderlig at jeg tar feil, men er redd jeg ikke gjør det.
KariK

karri

09. May 12, 19:02:27 #1 Last Edit: 09. May 12, 19:05:46 by karri
Kunne ikke sagt meg mere enig i det du sier, Kaka!! Jeg er ikke på FB selv, vil heller ikke inn i det, så håper ikke folk "glemmer" HellasForum! (Jeg har bevisst ikke latt meg bli dratt inn i FB, vanskelig å stå i mot når det dras i alle kanter) Men foreløpig er jeg fornøyd med HF ;D
HELLASFORUM ER STEDE(T), DER JEG FÅR GLEDE :hjerte: :hjerte:
KARRI

IngeS

Hva med Hellasforum på FB hvor bare administrator kan skrive? Altså en ren reklameside for det riktige Hellasforumet.
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

karri

Quote from: IngeS on 09. May 12, 19:15:38
Hva med Hellasforum på FB hvor bare administrator kan skrive? Altså en ren reklameside for det riktige Hellasforumet.

Jeg er for all reklame  :)  (Når det gjelder Hellasforum)
KARRI

Diddi

Det samme har slått meg om dagen,kaka!!! Ikke med måte hvordan det der strømmer på med kommentarer og bilder  :(
Syntes det er VELDIG trist,selv om det er god reklame for "gromlandet" vårt  :hjerte: Kan være mange syntes de kan slenge inn en kort, og mer uhøytidelig kommentar på face-for så å få respons fort !!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Anders

Jeg vil nå FLEST mulig... det gjør jeg best via FB...  det å nå noen BEST mulig gjør jeg kun via Hellasforumet... jeg ser egentlig ikke aktiviteten på Facebook som noe problem?

Anders

Dessuten... Inge er vel den som har oppdaget det oftest... jeg har lest på forumet lenge før de fleste andre har tenkt å stå opp. Og jeg sjekker ofte innom om dagene. Skjer det noe interessant så hender det at jeg kommenterer... men det er altså Hellas-relatert. Ferie-i-Hellas-relatert. Når naboen legger ut bilde av det sist ankomne barnebarnet skjer det på FB... når andre forumister hinter om sine daglige sysler eller fritidsaktiviteter skjer det på FB... fordi de snakker til sine "venner" som ikke har noen spesiell interresse av Hellas. Men alle man kan "lokke " inn på FB-forum er potensielle Hellas-reisende... og er det ikke det vi vil?

Diddi

Er vel ikke der "problemet" ligger heller  ??? Det jeg tenker på er at aktiviteten øker på FB,mens den her er ganske sparsom i forhold. Tenker på at vi kjempet en sår kamp for å få HF åpnet igjen,og da er det jo ganske trist hvis FB overtar. Er flott å få flere til Hellas,men grunnen til at jeg søkte til HF i sin tid,var for å få info om de forskjellige stedene i Hellas. Da er det jo flott med masse nye bilder og impulser her på forumet også. Er sikker på at mange av medlemmene har mye på kistebunnen å dele med oss  ;) men kjemp din kamp videre du,Anders!! Din innsats er vel ikke betalt med penger  :)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Anders

Tyrkia-fantast i KIWI-kassen... truet med at jeg måtte betale ekstra for snusen... :-)


Riitta

Har inte haft så mycket och bidra med sista tiden :-\ Hoppas att jag har mycket och berätta om efter resan till Chios och Samos snart :)

Riitta

Anders

Der sa du det, Riitta... de store bidragene på denne årstiden består vel helst i ønsker og drømmer og lengsler...

Tjorven

Quote from: kaka on 09. May 12, 18:50:15
Jeg lot meg lokke inn på Facebook i en kritisk (nede-)tid for oss som "går på Hellasforum".

Jeg har etterhvert vennet meg til FB, - men blir aldri glad i det, slik jeg er i Hellasforum her inne.

Aktiviteten på Hellasforum / FB har etterhvert tatt seg voldsomt opp.

Det stilles spørsmål om hvor vi skal, og svarene renner inn.
Det strømmer på med fine bilder,-
og , i det hele tatt.

Jeg tenker oftere og oftere:
Hvorfor kan dere ikke ta dette inne på selve Hellasforum :hjerte: , - hjemme, - i stua, liksom.
Det er jo så veldig mye triveliger her inne!!
og bildene er mye artigere å se her inne.

Jeg begynner å bli alvorlig bekymret for at FB nå skal overta som den mest aktive arenaen.
Det synes jeg ville være fryktelig trist.

Dette var mitt lille hjertesukk, - og jeg er fullt klar over at det ikke er første gang temaet nevnes.
Men, i dag ble det "for sterkt", med masse flotte bilder jeg gjerne ville nytt i tråder her inne, - i " i gromstua"




Jeg er så hjertens enig i det du skriver, kaka, og deler bekymringen over at Hellasforum på FB skal "overkjøre" SELVESTE Hellasforum. Har man et slik flott forum som dette, syns jeg det er synd, unødvendig og "ødeleggende" ifh til det opprinnelige, som er HER. Hvorfor kan ikke alle Hellas-etusiaster samles på ett sted, så alle kan få dele og glede av de erfaringene, bildene og infoen vi sitter inne med???
Jeg er ikke på FB selv, og har heller ingen intensjoner om å være der. (Ble "lurt" til å opprette en konto engang etter massivt press, men har kun vært innpå et par ganger)
Jeg syns Inge sitt forslag var veldig bra. Siden FB blir brukt av så mange, er det et ideelt sted for Ole å markedsføre Hellasforum der, og på den måten få FB'erne derfra over hit.
Jeg har tidvis følt meg som en ensom ulv når jeg tidligere har luftet slike tanker, så takk til kaka for at du tar opp dette igjen. Det virker som om bekymringa mi over at HF's avdeling på FB er i ferd med å få overtaket, så la oss heller samles her, på ett sted  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...