Logg inn med Facebook eller Google!

Parga i 2011 eller 2012 hvis man kan spå fremtiden

Started by Heidrun, 15. Sep 11, 18:00:14

Previous topic - Next topic

Thodo

i dag er det bare 56 dager igjen til vi setter kursen mot syd ... :-))

Ingeborg

Hei!
Vi var i Parga for første gang i fjor sommer, og hadde ikke noe å sammenligne med men, vi likte oss godt vi, bortsett fra at det var utrolig kaldt i vannet  ??? Litt skuffa over det og vi lurte på hvorfor det var det akkurat der. Vi var på dagsturer både til Paxos og Lefkas og der var det jo deilig badevann....
Ellers synes vi Parga var idyllisk, og ble møtt av mange hyggelige mennesker! Og mye god mat  ;D Riktignok litt trangt imellom enkelte barer og restauranter, skal man være kritisk.
Og det var mye liv og røre på havnepromenaden, riktig det, men ikke verre enn at vi syns det var trivelig med litt liv.  Men vi reiste dit i slutten av juni så da er det kanskje litt roligere enn senere på sommeren...?

Meze på restauranten Sakis var en fonøyelse og kan anbefales  ;) :


Parga sett fra borgen:


Rosévin på stranda....da er det FERIE  8)


Ellers anbefaler vi en tur til Paxos. Der skulle jeg gjerne vært noe lengre enn bare et par timer. Gjerne en overnatting, minst...
Her fra den nydelige innseilingen:

og fra en bakgate:


Vi var med Captain Hook og hans mannskap til Paxos:


Etter 2 uker på Parga følte vi nok at vi hadde sett det som skulle sees, men hvem vet, kanskje kommer vi tilbake  på en snarvisitt en gang 8)
God tur til Parga  :)
"Aldri så galt at det ikke er godt for noe"

Diddi

Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Thodo

Jada .. om nøyaktig 7 uker nå så sitter vi i Parga ... reiser med Ving og skal bo på Baywatch ... skal si man kjenner reisefeberen i kroppen nå som det er mindre enn 2 måneder til avreise ... og ikke nok med det, jeg hadde flaks i Vings påskekonkurranse også gitt, så dermed dumpet det et gavekort fra Ving ned i postkassa mi .... blir starten på høstens eller neste års reise det vet jeg ... :-)

Thodo

i dag har vi så smått begynt å pakke koffertene ... og på torsdag drar vi sørover til Drammen. Der skal vi besøke mine gamle foreldre og jeg skal ta min kjære med på en liten omvisning på steder hvor mine barne-/ungdomsår ble tilbragt ... gleder meg litt til å se meg om i Drammen etter så mange år borte derifra. Men det vi gleder oss aller mest til er å komme ned til Parga mandag den 4. juni ... :-) ... så nå er det bare en uke igjen sååååååååå ........ gleder oss noe veldig som sagt ... rapport med masse bilder vil komme her på forumet etter at vi er kommet hjem igjen ....... ha en fin helg, og en enda mer fantastisk sommer til alle dere Hellasreisende her inne ... klem fra Thodo og hans bedre halvdel ... :-)

Thodo

HURRA!! ... nå drar vi .... utfyllende rapport kommer etter st.hans ........... kos dere så lenge ... klem fra Thodo ... :-)

gerda

Vi har kun gode minner om Parga, og reiser ned i høst for 10 gang. Flotte og gjestfrie folk. Vi har blitt kjent med mange lokale gjennom disse åra, og blir møtt med et stort smil og klem når vi er tilbake! Vi går masse turer, til Anthoussa, Borga over Anthoussa, og følgt stien til toppen av fjellet ovenfor Parga. Nydelig utsikt. Du kan gå over til Lichnosstranda, super tur, og vandre oppi olivenlundene over byen! Fin båttur til Korfu i høst, og dagstur med buss til Albania......osv. God mat i bakgatene og på Nafsika og ikke minst hos Theodor på Gemeni! Lykke til! Og....ikke minst å få bo hos skjønne Maria på Baywatch!!Finst ikke maken!! Kan sterkt anbefales!!
0gerda

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...