Logg inn med Facebook eller Google!

Høst-Visit til Tilos og Nisyros 2011 !

Started by Diddi, 21. Jan 12, 23:25:41

Previous topic - Next topic

Diddi

17. Feb 12, 21:46:28 #60 Last Edit: 17. Feb 12, 21:49:46 by frudiddi
Så har vår siste dag på Tilos for denne gang kommet,og det ble en liten ekstra runde med kamera  :)











Her er det mopedutleie  ;)..og supermarkedet til Marina!!








Noen bilder rundt torget....




















Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Diddi

Marina kjørte ned bagasjen vår,og da er det bare å vente på fergen som skal ta oss til enda en ny øy her i øyriket :-* :-* Det er en veldig varm dag,men vi koser oss på bryggekanten  8)





Ja, så er det bare å si bye,bye Tilos  :'( :'(







Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Ingrid

Hei frudiddi, jeg så denne tråden først nå. Og har virkelig K O O O S T meg med lesingen og alle bildene fra kjente og kjære Tilos.
Vi var der høsten 2010 og falt helt for denne nydelige øya. Vi har vært på de samme stedene også ser jeg ( kanskje ikke så rart, øyas størrelse tatt i betraktning)....
La inn fotoreisebrev derfra som du kanskje har sett....
Lengter tilbake til Tilos, en av mine favorittøyer.

Diddi

Takk for det Ingrid! Jo, din tråd har jeg lest opp til flere ganger vet du ;D . Enig med deg-Tilos er ei flott øy! Mange skandinaver
der ,spes Svensker  ::) Vi var vel stort sett over hele øya,men det går jo ganske fort  ;D Vi kan nok godt tenke oss tilbake dit en gang,men enda har vi heldigvis maaange usette steder igjen i Hellas  :-*
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

filhellener

Quote from: frudiddi on 16. Feb 12, 23:09:57
Så artig å høre filhellener ;D Greace-Traveller la inn et lignende bilde på side 2. Er jo HELT ufattelig at det endre seg slik,på såpass kort tid.
En Rhodos familie hadde slått seg ned omtrent på den tiden tror jeg,og var nesten en "mafia" som eide veldig mye av butikker,bakeri, bensinstasjon,hoteller mmm. Vi bodde hos den ene Marina. Hun var vel grei nok,men var en hard forretningskvinne.Vi misforsto nok hverandre litt,men fikk en ganske ubehagelig opplevelse med henne. En "jentunge" på billett- kontoret var egentlig skyld i det hele. Jeg bestille rom etter båttider på nettet,men uthevet CA med store bokstaver. Når vi skulle sjekke fergetidene videre,svarte hun meget UHØFLIG og surt at mine var helt feil.Da endret vi bestillingen av rom på Nisyros,og henvende oss til Marina. Det var ikke hennes problem sa hun,og dere kan IKKE reise før.......Jeg sa hun kunne jo tipset oss da vi kom,men hun kunne jo IKKE fergetidene  :o :o
Jeg regnet jo med at vi måtte betale kanskje fullt,men måten hun oppførte seg på var ikke hyggelig. Det verste var at dagen etterpå oppdaget de at mine tider var rett :-[ Det hadde jo blitt høst/vinterruter  :bang:
Ja,ja...det var en god lærepenge for oss i hvert fall. Neste tur bestiller vi ingen rom på forhånd(vi gjorde det den gang pga vi var to par,og de andre helt ferske på Hellas). Men god tur Filhellener-gleder meg til nye bilder fra Tilos  :hjerte:

Takk for "god tur" ønsket  :)
Ingen god opplevelse du/dere  hadde på Tilos med  bookingen/misforståelser, frudiddi, heldigvis er det sjelden slik skjer i Hellas! - og man lærer som du sier  :)

Vi bodde på "Anna Studios" - også med kjempeutsikt, sist vi var på Tilos ( 2005) det stedet eies også av denne storfamilien fra Rhodos som du nevner.
Mike, som vi leide av, var en veldig høflig og hyggelig ung mann, og han var veldig stolt over alt familien hadde "utrettet" på øya og ga oss anbefalinger om hvor vi fikk ordent a l t, også utfluktsbåter ( i tillegg til det du nevner)
Vi hadde og forhåndsbestilt, men vi spiste og handlet på de stedene vi selv ønsket, selvfølgelig, og noen båtutflukt tok vi ikke.
Jeg sa til ham at v i ønsket å støtte de s m å familieeide stedene på øya, da fikk jeg igjen høre hvor mye familien hans hadde gjort for de lokale / standarden på øya, men hele tiden var han likevel blid og høflig  :)
Siden vi skal reise så sent på sesongen kommer jeg ikke til å booke på forhånd jeg heller, helst vil vi bo hos Paraskevi, som i 1993  :) , men det er mulig hun har avsluttet sesongen før vi kommer.

Nå ser jeg fram til å bli med deg til neste øy  ;D 
Kari

Diddi

21. Feb 12, 10:02:14 #65 Last Edit: 21. Feb 12, 10:04:38 by frudiddi
Så koselig du følger med filhellener! Var i kontakt med han Mike noen ganger,han virket veldig koselig:)

Ja,nå ankommer vi Nisyros,og har bestilt rom på Hotel Porfyris i Mandraki. Vi var ganske spente,men dette viste seg og være et veldig trivelig hotell, med utrolig hyggelig vertskap.





Vi tok det ganske rolig første dagen,så oss litt rundt i den spesielle byen, som på en måte var todelt,en som var beregnet på turister som var på dagsbesøk til vulkanen,og den andre delen som var genuint gresk. Fant oss en liten badevik i sentrum hvor vi alle tok en liten ettermiddagslur:))

Vakkert skue fra terrassen første kvelden ;D


Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Greece-Traveller

Jeg er spent på hvordan Nissyros har forandret seg på de årene som er gått. Jeg var der sist i 1991..... Da var det ingen hoteller slik du viser nå.

http://tinyurl.com/ceyueu


Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

kaka

Lovende, frudiddi (jeg vet hvilken del av byen jeg ville ruslet rundt i  :) )
KariK

Diddi

Quote from: Greece-Traveller on 21. Feb 12, 12:53:24
Jeg er spent på hvordan Nissyros har forandret seg på de årene som er gått. Jeg var der sist i 1991..... Da var det ingen hoteller slik du viser nå.

http://tinyurl.com/ceyueu


Sier du det? Ja,da kom nok det hotellet rett etterpå,for det virket ikke så veldig nytt !.....men vet jo ikke!!
Det var flere hotell nede ved ferjeleiet også,men der var det ikke så fristende å bo!
Først og fremst er nok dette en øy hvor som de aller fleste besøker for kun en dag,og det er veldig synd,for her var det masse å oppleve. Øyboerne var hyggelig og smilende. Følte vi ble en dem etter et par dager  :) ...men det lønte seg å oppholde seg på den "rette" biten av byen!
Øya hadde fine veier,og mange fine byer å besøke. For ikke å glemme vandringsstier  ;D Bare en ting manglet,og det var en "bedre" strand. Visst fikk vi badet,og hotellet hadde basseng,men mange vil nok savne  en fin sandstrand.
Dette var først og fremst en øy for opplevelser,og gode,hyggelige måltider. Ikke noe sted for de som er ute etter fest og " barløyper". Men den atmosfæren man følte på det lune torget, under et kjempetre,tror jeg man skal lete lenge etter!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Diddi

Neste morgen er vi klare for tur :hello: :hello:
Her kommer noen bilder på vei ned til mopedutleieren ! Dette er i retning mot fergeleiet....





Dette var et yndet motiv for turistene,skikkelig evetyrhus!










Dette er den første mopeden vi skal ha. Vi skulle komme tilbake etter et par-tre timer å få en med større motor!



Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tzasiki

Jeg er fortsatt med på "tur" selvfølgelig! ;D   Nå er det ekstra spennende med tanke på en "ukjent" øy, Nisyros. Har selv tenkt å besøke øya en gang!!Jeg synes det er ekstra spennende med steder som ikke "alle" har besøkt!. Nisyros har en litt spesiell geologi, med tanke på calderaen/vulkanen - så jeg ser fram imot å høre om dere var ved kraterne.  Antar at dere bodde i Mandraki, ser så koselig ut der, jeg gogglet i går kveld og så øya på "you tube" også. Øya er en frodig og grønn øy og har terrasser med oliven-, fiken - og mandeltrær som kontrast til det underlig grå og gule månelandskapet i kraterne leser jeg. Et besøk er ikke fullstendig uten en utflukt til vulkanen, spennende!. Landsbyen Lies ser også fin ut.  Øya passer ypperlig for fotturer!!. Jeg sier bare mer, mer..  ;D

Diddi

22. Feb 12, 16:24:13 #71 Last Edit: 22. Feb 12, 16:31:24 by frudiddi
Hyggelig at du følger med på tur,Tzasiki ;D Stemmer det du skriver,og ja vi var ved vulkanene,og selvfølgelig stort sett over alt ellers på øya!

Første stopp denne dagen ble i nabobyen til Mandraki,den lille fiskelandsbyen Pali,som ligger ca 4 km fra hotellet.Her var det en intim stemning,med fiskebåter,samt noen turistbåter.Flere tavernaer,et par "supermarkeder",bakeri,mopedutleie mm.
I ytterkanten var det en fin sandstrand,med ganske sort sand og trær hvor man kunne finne skygge. Vi ruslet litt rundt,og storkosa oss.





























Til slutt de aller vakreste med dagens middag....


Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...