Logg inn med Facebook eller Google!

Fine steder rundt Paleochora

Started by Ninette, 07. Jun 11, 22:22:53

Previous topic - Next topic

Ninette

Ferierer du i Paleochora, på sørvestkysten av Kreta, er det mange fine steder å besøke, enten til fots, med leiebil eller en kort taxitur.

Første stopp på veien er Azogires. Landsbyen kalles også the Paradise Village. Dette navnet har landsbyen fått for sin skjønnhet og ikke minst sin sjarme.

Landsbyen er liten, det bor bare noen få mennesker her. Noen lokale som har klort seg fast til tross for fraflytting over mange år, Lucky, en ungdom som har gitt landsbyen håp og til slutt noen utlendinger som har funnet ut at dette virkelig er \"Paradise Village\". En tur til Azogires anbefales på det varmeste.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Ninette

Lucky er en ung greker som sammen med familien har vendt hjem fra USA. Han er en driftig mann som virkelig har satt Azogires på kartet.

Lucky driver Alfa Taverna, et lite hotell med fem-seks rom og et eiendomsfirma. Da vi var der i mai hadde han ingen eiendommer for salg, alle boliger var solgt.

Lucky har mye kunnskap om landsbyens og området rundt. Han er hjelpsomheten selv, og guider gjerne besøkende rundt.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Ninette

Alfa tavarna ligger midt i landsbyen. Tavernaen er kjent for sin gode omelett, laget av mor Sofia.

Det er alltid aktivitet på tavernaen, som er et samligspunkt for både lokale og andre besøkende.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Heidrun

Slike tavernaer utenfor allfarbvei bare elsker jeg. så jeg må nok besøke dette stedet en gang
Yamas til livet og til

Ninette

Quote from: \"Heidrun\"Slike tavernaer utenfor allfarbvei bare elsker jeg. så jeg må nok besøke dette stedet en gang

Det bør du absolutt gjøre, Heidrun.

Og for de som ikke har vært i Hellas om vinteren, kan jeg fortelle at bildene fra Azogires er tatt sist nyttårsaften, altså 31. desember. Det var grønt og frodig, med modne appelsiner på trærne og masse markblomster.
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Roger

Lilleput Reiser har utflukt opp i den landsbyen med Lucky som guide i området rundt landsbyen. Det er også et lite leilighetskompleks der hvor det er mulig å få leid et rom der for 25€ pr. natt for de som vil være interessert i det.  :D
Roger

Ninette

12. Jun 12, 23:00:58 #6 Last Edit: 12. Jun 12, 23:06:23 by Ninette
Lucky har til sammen åtte rom på sitt lille hotell. Rommene har svært enkel standard, men hotellet er likevel sjarmerende for de som har sansen for en litt rustikk stil.

Rommene i seg selv har ingen kjøkkenfasciliteter, men på bakkeplan er der derimot et hyggelig felleskjøkken som står til gjestenes disposisjon. Her er det også en veldig hyggelig patio.

Azogires er forøvrig en landsby helt utenom det vanlige. Den er full av historie, og det har, i følge Lucky, skjedd mange overnaturlige ting der.

Og sist, men ikke minst, Lucky er også en helt spesiell person - og han skal ha all ære for å ha satt denne fraflyttende landsbyen på kartet!

Er du i Paleochora anbefales en tur innom Azogires!

Her kan du lese mer om Azogires, the X-files village http://www.cretegazette.com/2009-08/azogires-xfiles.php
Rundtomkring - Ekte turglede
www.rundtomkring.no

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...