Logg inn med Facebook eller Google!

Inntrykk og opplevelser, Kykladene september 2011

Started by Anders, 04. Oct 11, 00:34:55

Previous topic - Next topic

Ole

Godt å høre at dere likte dere der, det gjorde jeg også. Og mye å se.....en uke eller to strekker ikke til! Ble det noen båttur rundt øya, eller vil du vente med å avsløre hva som skjer??

Anders

Neida... ble nok ingen båttur. Tror faktisk ikke de båtene gikk før den dagen vi dro der fra? Det blåste ikke noe sånn voldsomt, så de kunne sikkert gjort det, men det var liksom ikke noe "marked" for det...?

Riitta

Ser fint ut där :) Följer med spänning på fortsättningen också :)

Riitta

Anders

Her noen bilder fra den daffeturen tilbake til lunsjbordet... blir jo litt prøving og feiling for å se hvornår "server-error" oppstår. Jeg syns faktisk den der "havne-stripen" i Adamas var ganske attraktiv... åpen, men samtidig såpass intim at man fikk kontakt med den. Og vi opplevde det absolutt som om det var en "slaraffensøndag" for de lokale... masser av folk som satt rundtom og pratet og koste seg.















og hvordan var det nå igjen med den der parkering/stoppforbudt-greien... var det noe vi måtte ta hensyn til, liksom?














Atle

Quote from: Anders on 07. Oct 11, 19:38:43
, og så vel nærmest ut som en bygdetulling der jeg stadig vekk brukte albuene for å hipse shortsen opp igjen! 


Er det noe jeg ikke har fått med meg Anders? Alvheim er ikje det ei bygd  ;D

Ellers så skriver du strålende som altid  :juble:
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Anders

Quote from: Atle on 08. Oct 11, 08:10:43
Quote from: Anders on 07. Oct 11, 19:38:43
, og så vel nærmest ut som en bygdetulling der jeg stadig vekk brukte albuene for å hipse shortsen opp igjen! 


Er det noe jeg ikke har fått med meg Anders? Alvheim er ikje det ei bygd  ;D

Ellers så skriver du strålende som altid  :juble:


hehe... svært så eplekjekk du var idag da!  ;D
og bor ikke du i den der ufjelge bygdebyen litt lengre nedi røysa?  ;D

men joda... Alvheim er en bygd... en ganske liten en, sådan... og det er nok en og annen her som anser meg som den lokale tulling (jeg fisker jo ikke, en gang!) Men den store forskjellen er jo at her er ikke belte så påkrevd... man går stort sett i termodress uansett!

Men kjekt hvis du finner noe du liker :-)

Atle

Quote from: Anders on 08. Oct 11, 10:55:15
Quote from: Atle on 08. Oct 11, 08:10:43
Quote from: Anders on 07. Oct 11, 19:38:43

man går stort sett i termodress uansett!



Hehehe jepp i slaget idag Anders, men termodress? trodde det helst gikk i lange kvide unik der ude i havet  :P
Fra spøk til alvor, Er altid en stor fornøyelse og lese dine beretninger men ikke altid eg klarer og holde meg med et lite sleispark :)
Håper ikke det tas alvorligt opp.
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Anders

Nei, kjære vene... du har da sett meg i fri dressur noen ganger, og vet vel at jeg har et relativt avslappet forhold til det alvorlige i tilværelsen :-)
Tror til og med at du kan finne et par andre forumister som vil underskrive på det!
Og bare kjekt å få med noen kommentarer underveis, så fortsett med det :-)

Anders

Man kan si hva man vil - og det gjør man vel også? - men det er fint lite annet her i verden som er bedre enn å nyte livet"¦ hånden i været, de som har noen bedre forslag!

Jeg nøt (er det egentlig et akseptabelt ord?) livet på harde livet. Satt på Ταωερνα Î"ΙÎ'Î"ΚΟΣ og mente bestemt at stort bedre kunne jeg ikke ha det der og da. Reisefølget hadde nettopp fått servert den første (av mange!) Cæsar-salater underveis, og selv følte jeg for å driste meg til en Ham&Cheese-toast. Man måtte jo ha mat, om det ikke var av den dristige sorten.

Egentlig ventet vi på bussen. Jeg lo litt for meg selv og tenkte at dette måtte da være verdens beste buss-skur? Ikke bare fikk man servert vått og tørt av hyggelig betjening, man hadde også liv og røre rundt seg og satt i en svalende skygge som gjorde de seksogtredve gradene til noe mer akseptabelt "tyve-talls"-aktigt. Og fortsatt var det mindre enn firogtjue timer siden vi landet på Santo"¦

En lett lunsj i Hellas har en tendens til å dra i langdrag. Der kom jo en kurv med mye brød i"¦ der kom en skål med noe sennepsaktig kryddersmør (men det var godt!)"¦ der kom oliven og der kom nøtter"¦ en mugge med vann i tillegg til den flasken vi bestilte"¦ til buss-skur å være ble det jo rene festmåltidet!

Bussen kom aldri. Senere hen fant vi et oppslag med noen forståelige tegn på, og aksepterte vel det innlysende selvfølgelige i at bussen slett ikke kan gå så ofte midt på en søndag som den gjør de andre dagene"¦ det får da være måte på service overfor turistene!

Men det gjorde ikke noe. Vi satt jo bare der. Gumlet og mumlet og hadde det godt. Salaten var visst av det umåtelige slaget"¦ diger og variert og innholdsrik"¦ jeg tusket til meg noe egg og krutonger og prøvde å ikke se for skyldbetinget ut over min egen magre bestilling. Rundt oss gled folk til og fra"¦ i langsomt, behagelig søndagstempo. De globus-aktige akvariene var tildekket, ellers kunne de vel servert nykokt fisk"¦ Mythos'en smakte helt fortreffelig"¦ og taxi-stasjonen lå jo der like foran oss"¦

Vi takket av og dro til Plaka.

Riitta

Bra sätt och vänta på bussen som inte kommer :D

Riitta

Tjorven

Og så er det en så beskrivende typisk første-dags-feeling ; man har hele ferien foran seg, og skitt på om ikke bussen går. Vel, man gidder knapt irritere seg over om ikke bussen går akkurat når den skal uansett i ferien, mens her hjemme.... :(
Trodde forresten det var en gjeng lampeskjermer utafor en butikk borti der, før jeg oppdaga det var barkrakker   ;) 
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Og det er noe jeg vil anbefale alle andre å gjøre også. Å dra til Plaka. Plaka på Milos, altså. En snadder-plass. Såpass snadder at vi dro opp dit igjen et par dager senere også. Det skulle vel borge for kvalitet? (smiske smiske  :-[ )

Taxien kostet 8 euro. Sjåføren var hyggelig og pratsom og hadde det ikke altfor travelt. Så det gikk i akkurat passe tempo til at vi fikk sett oss litt om. Tror det var det han ville også, for han pekte og forklarte og sa han var veldig stolt av øyen sin og alltid ville bo der. Dessuten hjalp det at vi var norske, for da ble det aldri noe problemer med betalingen"¦ "people norvijia pay good all time, is good".

Det gikk jo i noen svinger og sånn oppover, men vi fikk iallfall et lite overblikk over øyen etter hvert. Jeg tenkte at Milos var mindre enn jeg hadde trodd"¦ et par dager senere tenkte jeg at den var MYE mindre enn jeg hadde trodd!

Husene langsmed så velstelte og fine ut. Klassisk kykladisk, sukkerbiter overalt. Ikke spesielt mye søppel eller ting til forfalls"¦ veien holdt bra standard og vi så noen eksempler på at trafikkreglene ble fulgt"¦ så veldig høyt opp var det jo heller ikke, mer sånn "skrått-og-langvilligt-opp" enn "bratt-full-fart-opp""¦ den ti-femten minutters bilturen gjorde veldig mye for å gi oss et godt inntrykk av Milos.

Resten tok Plaka seg av.


Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...