Logg inn med Facebook eller Google!

En uke på vakre Symi, mai 2012

Started by Athina, 01. Jul 12, 00:58:21

Previous topic - Next topic

Aud Ingrid

Vi var på Symi for første gang nå i juni 2012, og falt pladask! Fire dager denne gangen, men vi skal tilbake; sannsynligvis til neste år, samme tid. Mye å se på, flott turterreng og ikke minst; de deilige båtturene ut til strendene.

Vi bodde på Symi Garden; et fargerikt bosted med en hjelpsom og hyggelig vert. Anbefales  :)


Athina

Quote from: Aud Ingrid on 10. Jul 12, 14:00:41
Vi var på Symi for første gang nå i juni 2012, og falt pladask! Fire dager denne gangen, men vi skal tilbake; sannsynligvis til neste år, samme tid. Mye å se på, flott turterreng og ikke minst; de deilige båtturene ut til strendene.

Vi bodde på Symi Garden; et fargerikt bosted med en hjelpsom og hyggelig vert. Anbefales




Jeg falt også pladask og føler at jeg må tilbake til Symi, helst så fort som mulig ;D
Lurer på om det var her dere bodde? Vi la merke til dette stedet som så både fargerikt og koselig ut:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Athina

Da var det på tide med en tur oppover Kali Strata, den gamle trappegata (300-400 trinn) som går opp til Chorio.

Det var mange interessante hus og litt ruiner å se, og da vi hadde kommet et stykke oppover, så vi en dame som vinket oss opp til seg. Hun satt i trappa med baljer og poser fulle av tørkede urter som hun pakket i små poser og gjerne ville selge oss. Men først bød hun på vann i plastbeger og kaker fra en eske hun hadde på lur. Vi måtte sette oss i trappa for en prat og kjøpte selvfølgelig med oss både kamille, timian, oregano, basilikum og salvie. Dette var nok en aldri så liten turistfelle, men greit nok ;D
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tjorven

Ja det var litt av en trappetur  :P Jeg tok trappene nedover for 14 år siden (fikk mopedskyss opp til gamlebyen  ;) ) Tror nok jeg må satse på buss eller taxi neste gang... men utsikten er flott. Og den "turistfella" dere møtte på var vel ikke den verste å havne oppi  ;D Herlig å følge deg på Symi, Athina!!!
There are no strangers, only friends we haven't met.

Athina

Quote from: Tjorven on 13. Jul 12, 23:14:09
Ja det var litt av en trappetur  Jeg tok trappene nedover for 14 år siden (fikk mopedskyss opp til gamlebyen  ) Tror nok jeg må satse på buss eller taxi neste gang... men utsikten er flott. Og den "turistfella" dere møtte på var vel ikke den verste å havne oppi  Herlig å følge deg på Symi, Athina!!!


Takk, Tjorven, da kjenner jo du også Kali Strata og gamlebyen  :blomst:
(Og den turistfella var egentlig ganske grei, ja ;D)
Det var veldig koselig å gå rundt på måfå i de smale gatene i Chorio:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Anders

Symi har iallfall fått plass på listen når jeg skal ut på den stoooore øyhopperturen... :-)
Kjempefine bilder!

karri

Flott, flott, flott !! Liker spesielt godt de "slitte" motivene  :hjerte:
KARRI

Athina

Quote from: Anders on 15. Jul 12, 12:49:07
Symi har iallfall fått plass på listen når jeg skal ut på den stoooore øyhopperturen... :-)
Kjempefine bilder!



Tusen takk, Anders :)
Symi anbefales varmt! Jeg må også tilbake, bl.a. for å utforske Chorio mer og ta en tur til Pedi som ligger i bukta nedenfor Chorio.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Athina

Quote from: karri on 15. Jul 12, 13:20:26
Flott, flott, flott !! Liker spesielt godt de "slitte" motivene  :hjerte:

Takk skal du ha, karri! De slitte motivene er mine favoritter også :)
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

bengalow

Underbara motiv på dina bilder, Athina! Jag tyckte om barnamnet "Jean&Tonic" speciellt mycket, men undrar vem Tonic är...?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Tjorven

Herlig! Nesten godt å se at ikke alt på Symi er like "shaina" og nyoppussa  ;) for de gamle avskalla husveggene har absolutt sin egen sjarm  :-* Vakkert på hver sin måte. Jeg MÅ tilbake, sukk...... 
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Stadig fullt av vakre motiver her.

Veldig fristende!
KariK

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...