Logg inn med Facebook eller Google!

Ny leksak :-)

Started by Tommy, 15. Feb 11, 21:15:52

Previous topic - Next topic

Tommy

I somras kraschade jag min Pentax K100d och har sedan dess mest förlitat mig på \"kameran\" i min i-phone, men NU har jag slagit till med en ny kamera, ikke nån systermkamera denna gången, utan en så kallad bridgekamera med inbyggd kraftig zoom o bildstabilisator o grejer. En Pentax X90 http://www.letsgodigital.org/se/25890/pentax-x90/

Så huka er i bänkera, gubar o kärringar, för nu laddar jag om  :cyclopsani:  :lol:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Ole

Grattis! Det er sikkert et knallkamera! Jeg kunne tenke meg et slikt, eller noe lignende.

Tommy

Quote from: \"Ole\"Grattis! Det er sikkert et knallkamera! Jeg kunne tenke meg et slikt, eller noe lignende.

Ja tack Ole det ska bli skoj att bli kameraburen igen  :cyclopsani:  Fördelen med typen är ju att man slipper hasa med olika objektiv o byta o klydda, den har ju både makro o tele inbyggt så att säja, å har fått hyfsade omdömen i tester vad jag kunnat se, och priset var bra så jag slog till som det heter :-)
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

ouzolina

Tillykke med det nye kamera - det ser rigtigt godt ud. Vi må se nogle skud fra dig...
Skopelit på deltid

Greece-Traveller

Gratulerer med nytt kamera, Tommy - spesifikasjonene ser ut til å være helt fantastiske !

Selv holder jeg meg til Canon EOS 550D med 6 forskjellige linser (men, bruker som regel en 18 - 270 mm når jeg reiser, og med en Olympus kompakt med 18X optisk zoom som tilleggskamera).

Canonkameraet gir også førsteklasses videoer i fullt HD-format med skarpe bilder og god lyd.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Mikke

Grattis Tommy! :thumbright:
 Det blir välan kuligare än att fota me telefonen!
Förstår att du saknat en redi kamera,som du brukade fota med den som pajade....och visst är det kanon (!) att slippa hålla reda på flera linser....
Själv håller jag på att bekanta mej med min \"nya\" begagnade Canon Powershot SX20IS, och det är livat värre....  :diabloanifire:

Mikke :pottytrain1:
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

xristina

Gratulerer, Tommy! Jeg er storfornøyd med mitt Pentax kd20, og har også sett på dette kamera. Blir spennende å høre dine erfaringer. :-)

Diddi

Så jo veldig fint ut det kameraet der.

Er så vanskelig å vite hva man skal velge :readingxxx: Har også lyst på et mer omfattende kamera,men det må ikke være for stort.

Har sett på dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=624117&cks=ASS&assoc=26FB581C-3DAA-4F6A-AEA0-8720D71DBD87#info
Dette er årets modell.2010 modellen koster 1500 kr mindre.

Noen som kjenner til denne typen hybridkamera? Har prøvd ungenes Canon speilreflex,og det føles for stort .....er også uviss på om jeg vil forstå meg på et slikt kamera :thumbright:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tommy

Jaa där är mycket \"leksaker\" att välja bland i butikera o från tillverkarna
( å alla prövar de att överträffa varann ) , i mitt fall var det bara så att plånbokens storlek fick avgöra i förhållande till \"behovet\" och 3000 svenska pix för apparaten tror jag är okey. Huruvida förväntningarna stämmer överens med verkligheten återstår att se  :cyclopsani:  

Men bildrapporter å allmänt intryck här lär det bli  :doubt:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Mixelite

Gratulerer Tommy!
Selv er jeg på jakt etter noe tilsvarende i stedet for mitt som har flere linser, så det blir spennende å se hvordan fotograferingen går. Til mitt behov må jeg ha et kamera som er god på sportsfotografering. Lommekameraet mitt, Panasonicen som er god på mye, rekker ikke å reagere før folk har passert. Det er litt kjedelig å bare ha bilde av bakskjermer fra trialløpene ;-)

Heidrun

Quote from: \"Mixelite\"Gratulerer Tommy!
Selv er jeg på jakt etter noe tilsvarende i stedet for mitt som har flere linser, så det blir spennende å se hvordan fotograferingen går. Til mitt behov må jeg ha et kamera som er god på sportsfotografering. Lommekameraet mitt, Panasonicen som er god på mye, rekker ikke å reagere før folk har passert. Det er litt kjedelig å bare ha bilde av bakskjermer fra trialløpene ;-)



Da må du nok ha speilrefleks Mixelite.
Men det er bra at man trives med nytt kamera. Synes desverre kameraet til Tommy blir alt for enkelt. Men man skal kjøpe kamera etter behov
Yamas til livet og til

Mixelite

Quote from: \"Heidrun\"Da må du nok ha speilrefleks Mixelite.
Men det er bra at man trives med nytt kamera. Synes desverre kameraet til Tommy blir alt for enkelt. Men man skal kjøpe kamera etter behov

Jeg er veldig fornøyd med mitt Olympus E-410, bortsett fra at jeg må bytte linse hele tiden for å kunne ta de bildene jeg ønsker. Det må da være mulig å få et kamera som funker uten linsebytte?

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...