Logg inn med Facebook eller Google!

Santorini-Skiathos/Karpathos-Karpathos/Skiathos-Santorini

Started by Stiffen, 21. Feb 09, 19:50:24

Previous topic - Next topic

Stiffen

Noen som vet hvordan denne reisen lar seg gjennomføre? Er det lange avstander og blir det dyrt i så fall? Setter pris på alt av svar.

Svein~B

Quote from: \"Stiffen\"Noen som vet hvordan denne reisen lar seg gjennomføre? Er det lange avstander og blir det dyrt i så fall? Setter pris på alt av svar.

Billigste voksenbillett Santorini-Karpathos koster 28,30 €.

Skiathos-Santorini er umulig for meg å finne ut nå, for det går ikke ferjer der nå om vinteren. Om sommeren pleier det å gå ferjer den strekningen. Jeg tipper 50 € ut fra avstanden.

Mellom Santorini og Karpathos går det ferjer 2-4 ganger pr. uke. Jeg husker ikke hvor ofte den ferja fra Santorini til Skiathos gikk sist sommer. Jeg tipper at den går to ganger pr. uke. Noen andre som husker?

Det er lange avstander, ja. Turen fra Santorini til Karpathos tar ni timer og det er det korteste av de to strekkene.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Mikke

....Förr om åren gick Lane Lines med två färjor mellan Pireus och Karpathos, och en hel del andra öar,Kreta (Sitia,Agios Nikolaus) Rhodos,Thira,Chalki,etc... d.v.s en gick moturs/motsols och en båt gick medurs/medsols. Jag for en gång mellan Karp och Pireus, det tog ca 24 timmar och vad det kostade vet jag inte men det var runt 40 Euro eller så....
Tyvärr har visst Lane Lines slutat gå och just nu går CA-lines med ännu äldre fartyg, enligt Andreas Diakidis...dock förhandlas det fortfarande med Lane Lines, så sista ordet angående färjor är nokk aennu ikkje sagt... :D
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Stiffen

[/quote]Billigste voksenbillett Santorini-Karpathos koster 28,30 €.[/quote]

Du snakker her om ferje eller? Kom nemlig over billig reise, men hvis det blir så langt og krunglete er det kanskje bedre å prøve å få fly litt nærmere disse øyene.... Vet du om flyplasser som generelt er billigere i disse områdene?

Svein~B

Quote from: \"Stiffen\"
Quote from: \"Svein~B\"Billigste voksenbillett Santorini-Karpathos koster 28,30 €.

Du snakker her om ferje eller? Kom nemlig over billig reise, men hvis det blir så langt og krunglete er det kanskje bedre å prøve å få fly litt nærmere disse øyene.... Vet du om flyplasser som generelt er billigere i disse områdene?

Jeg snakker om ferje, ja. Så vidt jeg vet går det ikke fly mellom nevnte øyer.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

brit

Det ser ikke ut for at den ruten blir enkel nei!

Har nettopp funnet ut at det  høsten 2008  gikk en ferge fra Sporadene, i alle fall fra Skopelos til Santorini. Den gikk på lørdager. Pris pr. person med lugar 64E.Går innom Syros,Paros og Naxos. Men ferje fra Santorini til Skiathos( Sporadene) klarer jeg ikke å finne nå.
Mulig den fergen kom fra Thessaloniki?

Svein~B

Quote from: \"brit\"Det ser ikke ut for at den ruten blir enkel nei!

Har nettopp funnet ut at det  høsten 2008  gikk en ferge fra Sporadene, i alle fall fra Skopelos til Santorini. Den gikk på lørdager. Pris pr. person med lugar 64E.Går innom Syros,Paros og Naxos. Men ferje fra Santorini til Skiathos( Sporadene) klarer jeg ikke å finne nå.
Mulig den fergen kom fra Thessaloniki?

Det stemmer. Ferja går mellom Heraklion på Kreta og Thessaloniki, men jeg mener at den er innom både Santorini og Skiathos på veien. Det jeg ikke husker er om den gikk bare én eller flere ganger pr. uke. Jeg mener at Daliana har gått den strekningen og at det har vært en hurtigbåt som gikk den strekningen. Det jeg ikke husker er om begge gikk samme sesong og om de gikk flere ganger pr. uke.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

brit


Stiffen

Hei igjen, og takk for mange gode svar. Ser ut til å bli vanskelig den ruten der. Søker litt rundt på nettet nå etter andre billetter, og ser at det ikke trenge å bli så dyrt likevel. Vi planlegger to uker totalt, en uke på Skiathos og en uke på Karpathos. Hvor bør vi lande og dra hjem fra av følgende steder? Som dere forstår er min greske geografi helt gresk ;-)

- Rhodos
- Kreta (Chania)
- Kos
- Korfu
- Athen

Finner relativt rimelige flybilletter hit, så planen blir å ta båt ut til øyene.
Er disse ferjene dyre og hva vil bli den korteste og enkleste reiseruten? Trenger ikke være samme flyplass vi lander og drar hjem på.
Setter virkelig pris på alt av svar.
Dere er alle utrolig hyggelige som gidder å svare på disse masete spøsmålene ;-) Tusen takk for hyggelig svar fra bl.a. Brit, Anne, Torill og Svein

Tommy

Ska ni nödvändgtvis resa med båt ???? Annars ta er från Skiathos till Athen med buss o ta ett flyg, alternativt båt från Piraeus då... det är nokk det enklaste alternativet, tror jag.... Eller åt andra hållet, men det är en udda resrutt ni valt, helt klart...
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...