Logg inn med Facebook eller Google!

Psirri, Athen

Started by Ole, 24. May 07, 16:37:59

Previous topic - Next topic

Gro

Quote from: \"bengalow\"Centralmarknaden ligger på samma gata, bara åt andra hållet ca 200 meter. Fortsätter du uppåt kommer du till Omonia - där skall du hålla hårt i väskan. Det är trängsel där och ficktjuvarnas tillhåll....

Takk igjen Bengalow :flower:
Hva heter det sentralmarkedet på gresk om jeg vil spørre etter veien?
Skriv gjerne utale også :-) Mente du at det lå i samme gate som Psirri? eller Athina Street?
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Ole

Sentralmarkedet ligger på Athinas.

Tommy

Gläd dig Gro, åt Athen i allmänhet o bland annat Psirri i synnerhet, där finns en hel del att kika på, bland annat gallerier o små butiker av olika slag, förutom nattlivet med alla matställen o musikklubbar som blommar opp framåt aftonen.

( ett par av bilderna i collaget är från Psirri, de andra är från loppmarknaden i Monastiraki, som är beläget bara ett stenkast från Psirri )

Go tur till Athen :-)

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Gro

Quote from: \"Tommy\"Gläd dig Gro, åt Athen i allmänhet o bland annat Psirri i synnerhet, där finns en hel del att kika på, bland annat gallerier o små butiker av olika slag, förutom nattlivet med alla matställen o musikklubbar som blommar opp framåt aftonen.

( ett par av bilderna i collaget är från Psirri, de andra är från loppmarknaden i Monastiraki, bara ett stenkast från Psirri )

Go tur till Athen :-)


Takk Tommy :flower:
Jeg har klikka meg gjennom mange av trådene fra Athen i dag, bla denne som du har henta dette bilde fra. Føler nesten jeg kupper forumet med min reiseglede i dag :cheers: Flott denne bildekolasjen du har laget  :cheers:
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Tommy

Kuppa på du bara ;-) , vi är nog flera här som vill dela din glädje o känner igen oss i din nyfikenhet inför att få upptäcka Athen lite mer ingående....  :bounce:  

Glöm ikke bort att du också ska till Kardamili bara :D

Åter igen Go tur  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

bjorn

ingenting slår Psyrri eller gazi om natten, men først etter ca 23,da livner det til.
favoritter;
1:Villa Mercedes i Gazi
2;El Pecado og Destijl i Psyrri

Gresk clubbing på sitt beste

Gro

Quote from: \"bjorn\"ingenting slår Psyrri eller gazi om natten, men først etter ca 23,da livner det til.
favoritter;
1:Villa Mercedes i Gazi
2;El Pecado og Destijl i Psyrri

Gresk clubbing på sitt beste

Jeg reiser denne gangen med min datter som er 17, snart 18 og da er vel jeg for gammel og hun for ung for dette området etter kl 23 ;-) men vi skal nok klare å finne noe som vi begge kan like :flower:  og vi har jo altids baren på toppen av Attalos som flere her har nevnt som koselig og god stemning :cheers: Hadde vært veldig koselig å finne en restaurant med litt levende musikk :-) Sånn som vi har sett i trådene fra Skiatos gjengen og Kardamilli gjengen. Tenker jeg får bruke kvelden på resten av Athen trådene så finner jeg nok noe:-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

bjorn

Neida, datteren din er ikke for ung og du er aldeles ikke for gammel.
Tror det faller i smak for dere begge.
I oktober arangerte jeg et seminar i Athen, og da dro vi alle sammen (kvinner og menn fra 20 til 60 år) till disse plassene. alle trivdes utmerket. Det er stor kontrast til Plaka/Monastirakis uteliv hvor Mythos ,souvlaki og gresk salat dominerer. ( ikke noe galt om dette altså, så jeg ikke blir uglesett igjen,,,)Grekerne er tross alt dannede og inkluderende så dere vil trives utmerket.
I Gazi og Psyrri ser dere det typiske utelivet stort sett slik det er for athenerne.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...