Logg inn med Facebook eller Google!

Magnolias Athen-bilder.

Started by Magnolia, 30. Mar 09, 21:55:51

Previous topic - Next topic

kaka

Ja, lysten på Athen har ikke blitt mindre i det siste! Må jo dit også, - snart!
KariK

Magnolia

Quote from: \"bengalow\"Det är så sköna bilder du visar, Magnolia, från \"min stad\". Det ger mig riktiga rysningar av längtan. Första gången som jag gick där var jag 18 år, och jag trivdes från första stund. Tänk så fort tiden går - jag känner mig inte som 18 nu, kanske mer som 20... Sedan dess har jag varit där mååånga gånger, men det är alltid kul att återse på bild. Vad heter hotellet som ni bodde på?

Takk for gode ord, bengalow. :)
Hotellet vårt heter Adrian og ligger i Adrianougata i Plaka. Mer midt i smørøyet kan en ikke komme, tror jeg. Vi hadde kort avstand til det meste vi ønsket å besøke.
Det var forholdsvis dyrt å bo der, med tillegg for utsikt mot Akropolis. For oss var det perfekt. Dette oppholdet fikk jeg som en gave, og det er en av de flotteste gavene jeg har fått.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Ingrid

Herlige bilder, Magnolia  :flower:  :flower:

Magnolia

Quote from: \"Tommy\"Så till er som ännu inte opplevt något av pulsen o stillheten i denna mångfacetterade gryta av då o nu, förr o sedan, säjer jag bara \"Just go ahead now, and do it\"  :flower:

Amen.

Tommys formulering om Athen er strålende. Det synes som byen tilbyr det meste. Jeg forstår alle som er begeistret for denne byen og jeg skal tilbake, det er sikkert. Jeg har så vidt åpnet lokket på ei skattekiste og fått et glimt av juvelene. Athen må utforskes videre. :)

Tusen takk til dere alle for hyggelige tilbakemeldinger. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Thera

Oi :) Denne tråden har jeg ikke sett før nå.. Vidunderlige bilder, Magnolia!
..Don`t dream your life, live your dreams..

Magnolia

Tusen takk, Thera. :)
Det gleder meg at dere har glede av bildene mine. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Athina

Er så glad for bildene fra Athen, Magnolia :flower:
Det som er tatt fra Agora mot Akropolis (fra nestsiste bildeserie) er mitt favorittbilde, pluss nærbildet av valmuene. Håper du har mer på lager :icon_smile:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Tommy

Quote from: \"Magnolia\"
Quote from: \"Tommy\"Så till er som ännu inte opplevt något av pulsen o stillheten i denna mångfacetterade gryta av då o nu, förr o sedan, säjer jag bara \"Just go ahead now, and do it\"  :flower:

Amen.

Tommys formulering om Athen er strålende. Det synes som byen tilbyr det meste. Jeg forstår alle som er begeistret for denne byen og jeg skal tilbake, det er sikkert. Jeg har så vidt åpnet lokket på ei skattekiste og fått et glimt av juvelene. Athen må utforskes videre. :)

Tusen takk til dere alle for hyggelige tilbakemeldinger. :)

Detta är en ung man som ska få se mycket av Athen från o med i höst o framåt ett år, jag hoppas du ursäktar om jag smyger in en bild av honom här Magnolia, men det gläder mig förståss att han ska plugga på universitet i Athen o bo där under ett år, vilket jag så klart tänker utnyttja genom att med min faderliga omsorg \"våldgästa\" honom så ofta jag kan :D. Det är min yngste son Joakim som på bilden här avnjuter en måltid i Plaka då vi var där för ett par år sedan.



Fortsätt o lägg ut bilder från Athen Magnolia, den staden kan man aldrig få för mycket av  :flower:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Magnolia

Jeg takker og bukker igjen og gleder meg over at dere fortsatt er med. :)

Joda Athina, jeg har noen bilder igjen fra Athen, men tenkte jeg skulle ta meg en liten påskeferie. Kommer sterkere igjen etter påske.

Til Tommy må jeg si takk for koselig bilde. En staut kar det der. :) Du får ønske ham lykke til med studiene når den tid kommer.
Nå kan du ha mange gode grunner til Athen-turer framover. Ikke for det, man trenger i grunnen ikke en eneste god grunn til å dra dit.
Athen ligger der som en stor magnet, og den magnetiske tiltrekningen er grunn god nok.

Legger ved et utsiktsbilde fra verandaen vår i dagslys.

Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Nydelig bilde, - igjen! Vakker utsikt, både den nære og fjerne.
KariK

Magnolia

Tusen takk, kaka. Du er alltid så positiv i dine kommentarer. :)

Utsikten fra verandaen var vakker. Den første kvelden satt vi og lyttet til noen som spilte  bouzouki i nærområdet. De spede tonene nådde oss og fikk oss i den riktige stemningen. Det var ennå lyst og temperaturen var akkurat passe til at vi kunne kose oss i skyggen på den lille verandaen. Sola gikk ned over byen, og vi ble oppmerksomme på at lyskasterne på Akropolishøyden ble tent. Først var lyset ganske svakt, men ble nesten umerkelig sterker og sterkere. Vi ble bergtatt og helt oppslukt av scenarioet som utspant seg foran øynene våre. Dette var som den flotteste teateroppsetningen. Vi merket ikke at mørket etter hvert omsluttet oss. Der, foran oss, lå Akropolis fullstendig opplyst. Et lite eventyr som vi passet på å få med oss hver kveld. :)

Siden vi er midt i påskehøytiden, tar jeg med noen bilder fra ei lita kirke ikke langt fra Akropolis.







Gresk påskefeiring.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

kaka

Den kveldsopplevelsen du beskriver hørtes veldig betagende ut. Skulle gjerne ha hatt med meg det.
Fine bilder fra den beskjedne kirken også. Annerledes inngangsparti enn de vi er vant til å se.
 Det er vel de honningbrune lysenes kveld imorgen (oversatt til norsk påske)?
KariK

Siste innlegg i forumet

Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...