Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Leros, juni -08

Started by Tjorven, 30. Jun 08, 14:36:55

Previous topic - Next topic

Tjorven

Her pøser regnet ned, så jeg mimrer meg heller tilbake til Leros  :bom:

REISEN
Flyet til Kos skulle gå kl. 23.45 fra Gardermoen, men pga tekniske problemer kom vi ikke avgårde før i ett-tida om natta. Helt greit for meg, det betydde mindre ventetid på båten fra Kos til Leros for min del. Før avgang fikk jeg hilst på Yannis og kona, og Xristina med sitt følge som skulle med samme fly. Hyggelig :)

Fant en taxi som skulle kjøre meg til havna, og ble satt av utenfor en taverna som holdt på å åpne. Hvorfor sjåføren stoppa akkurat der og ikke kjørte meg helt bort til der Dodekanese Express skulle gå fra, vet bare han... Etter en god frokost og kaffe, var jeg våken nok til å drasse med meg Mr.Heavy (kofferten min)  :bounce:  bort til båthavna.
Katamaranen var grei, sjøen blank og rolig, og etter 1, 1/2 time var jeg i Agia Marina, der båten la til.

Der sto Markos med minibussen som kjørte meg til mitt bestemmelses-sted Angelika Studio i Alinda  :drunken:

STUDIO ANGELIKA

Look look, :cyclopsani:  sa Markos, og pekte da vi nærma oss, lolooda, flowers!  :flower:
Og jeg så, nøt synet og snuste inn duften av denne fargerike blomsterfloraen som omringa Angelika.
Joda, jeg hadde valgt riktig og bildene hadde ikke løyet: Jeg var i Edens Hage  :flower:  :flower:  :flower:
På terrassen sto fru Areti og tok imot meg. Markos bar Mr.Heavy opp trappene og Areti viste meg inn til mitt nye hjem for 2 uker framover.

Ok? spurte hun med stolthet i stemmen, og åpna balkongdørene.
Ok? Dette var ikke ok, det var helt supert! Rommet var smakfullt innreda og en vase med hvite liljer ønska meg velkommen :)
Ute på balkongen sto en benk og bord i blått, og den vakre utsikten var innramma av et rosa-lilla blomsterhav. Jeg måtte bare sette meg rett ned og nyte dette paradiset jeg var kommet til  :cheers:

Men trøttheten seg på etter all reisinga, og jeg senga ble neste stopp. Hadde tenkt meg en liten lur bare, men våkna ikke før i kveldinga!!!
På terrassen ble jeg servert Ouzo av Areti, som hadde sin egen teori på  mitt gode sovehjerte: Oxygen, it\'s the oxygen, sa hun og slo ut med armene.

Tjorven  :colors:  (som kommer med mer i neste kapittel. Med pc som henger seg opp og program som ikke svarer, tok det sin tid å få skrevet dette :( )
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...