Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven og Sisi på Lipsi, høst 2011

Started by Tjorven, 24. Mar 12, 19:54:01

Previous topic - Next topic

Tjorven

Artig å ha deg med, G-T  ;D Du må nok vente litt før vi kommer oss til Chora, men jeg håper du (dere) henger med likevel  :D I morgen har jeg nemlig tenkt å ta dere med på en litt spesiell aften, iallfall for Sisi og meg. Vi havna midt oppi det, og veldig gøy å få være med på. Ingen vanlig "Tjorven-episode" altså, dette var en hyggelig opplevelse  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sisi

Glæ dåkker! Vi ble bokstavelig talt kasta inn i det! Sammen med en vi kaillt engelskmainn! Ta det fra en trønder.

karri

KARRI

Tjorven

På vår andre dag på Lipsi fanga Sisi opp denne seansen på kaia: Kystvakt-båten med full besetning la til kai, og ut kommer to menn. Det var en prest i full mundur, med følge. På kaia sto det en ventende bil og tok dem med videre. Det var tydeligvis prominente personer som ankom øya!






Det skulle nemlig feires bryllup på Lipsi denne lørdagen (det fikk vi vite på "Super'n" dagen før) men stort mer visste vi ikke. Lite ante vi da  ;D.... Vel, dagen gikk sin gang, og vi gikk ut for å spise utpå kvelden. På vei tilbake passerte vi tavernaen på Kalypso, og her var det tydeligvis noe spesielt på gang. Tavernaen har åpne innganger fra gata, og vi måtte jo ta en smugtitt  ;) Her var det bryllupsfest, ja. Jeg fikk lurt meg til et bilde fra dansen, der bruden svinger seg. Spennende.




Så gikk vi på "The Rock" for å avslutte kvelden der. Trodde vi   ;D  Men Rock ligger ikke mange meterene fra Kalypso, og vi hørte liflige gresk musikk da vi kom ned på gata. Vi klarte ikke å styre oss, og gikk for å ta en titt på begivenheten en gang til. Utenfor tavernaen sto fortsatt "engelskmannen" (han var egentlig tysk, men snakka engelsk uten den "kjente" aksenten) som også var der første gang vi passerte  ::)  Nå var festen i full gang, og jeg snek meg litt nærmere inngangen i håp om å få knipsa et bilde til   :P  En av gjestene fikk med seg dette, så jeg pekte på kameraet med spørrende gest om det var greit. Da reiste han seg, kom bort til oss og hilste. "Kom inn, kom inn," sa han. Vi nølte litt, men han forsikra oss om at vi var hjertlig velkommen. DA nølte vi ikke lenger  ;D  og ble dermed henvist til baren for å få noe å drikke. Tyskeren var nærmest sjokkskada  :o  Han hadde jo stått der i lange tider, og så kom vi  ;)

Så slik havna Sisi og jeg i bryllup   ;D  Og flere bilder ble det, de kommer straks   ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

KARRI

Tjorven

Så hyggelig at du vil være med, karri  :) Da fortsetter jeg.


Dette ble litt av en opplevelse! Vi fikk hilse på brudeparet, og bruden hadde nå skifta fra brudekjole til aftenantrekk, en drøm av en kjole. (Høres vel helt Jan Thomas ut  ;)  men hun var så nydelig!) Orkesteret holdt koken til lagt på natt, og de akkompagnerte til såvel dans som til diverse annen underholdning. Det var dansing på bord og oppvisning på annet vis   ;D Og vi fikk litt bakgrunnsinfo for bryllupet.
Bruden er i slekt med Kalypso-familien (som driver både taverna, hotell og Super'n) og brudgommen er også fra Lipsi. Men familien hans bor i Australia, og vi fikk vite at han bare kunne få gifte seg med sin utvalgte dersom han flytta tilbake til Lipsi  ;D


Et flott og lykkelig brudepar

Er hun ikke vakker?

Orkesteret holdt det gående, men har har vokalisten tatt seg en liten pause

Ellers var han i gang og veldig engasjert

Brudeparet med nærmeste familie svinger seg

mens andre foretrakk å danse på bordet, godt oppmuntret av fiolinisten og gjestene rundt.

Her musiserer han for brudens (eller var det brudgommens?) far



Fortsettelse følger......











There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Oi, dette MÅ ha vært litt av en opplevelse :) Og selvfølgelig vil jeg være med dere videre, Tjorven :D (Bruda så ut som en gresk gudinne)
KARRI

Greece-Traveller

Fantastisk opplevelse - men, det er nettopp slike overraskelser du kan få i Hellas !

;D

Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Tzasiki


kaka

Så gøy! - og visst var brura vakker, ja  :) (og brudgommen en fjern slektning av Sylvester Stallone?)
KariK

Tjorven

Takk for følget så langt, karri og G-T  :D og som du sier G-T, det er slike overraskelser man gjerne opplever i Hellas  ;D Dette var stort for oss, og vi ble tatt så vel imot. Ingen reagerte negativt på at vi var der (heller tvert imot) og vi ble "overøst" med ouzo fra han som hadde overoppsynet med drikkevarene. På disken hadde han ei skrivebok der han satte en strek for drinker som ble servert  ;) Men det var ikke snakk om å ta betaling! Hvordan, eller om, han hadde full oversikt aner jeg ikke, for det var stadig folk som kom og forsynte seg selv bak disken  :D  Her får jeg både klem og ouzo, og vi har blitt gode "busser"  ;D







Noe søtt å bite i?



Denne gjengen skapte mye latter med sin spesielle ringdans. Plutselig var det en i midten som svingte med en slags pisk, og dermed slang de seg ned på gulvet, så opp igjen til nye piskeslag  ;D





Vi takker for opplevelsen med denne dekorasjonsbuketten fra bryllupet





There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Ja, visst var vi heldige, Tzasiki, men om brudgommen var i slekt med Stallone, tviler jeg på ,kaka  ;) 
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...