Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Koufonissi 2011

Started by Tjorven, 26. Jul 11, 15:13:52

Previous topic - Next topic

Tjorven

04. Aug 11, 18:17:43 #36 Last Edit: 09. Oct 11, 18:59:22 by Tjorven
Tusen takk for all ros, det er veldig hyggelig å ha dere med  :D  Og dere som skal dit i september har all grunn til å glede dere  ;)

Da fortsetter vi med litt \"taverna-liv\"  ;)  Første kvelden spiste jeg som sagt på Lefteris, og der traff jeg en hyggelig gjeng fra Romania. Jeg trodde først de var grekere, men der tok jeg feil. De jobbet alle på Koufonissi, og samla seg til søndags-middag. Etter at jeg var ferdig med min middag, kom vi i prat, og de inviterte meg til sitt bord. Det ble en veldig trivelig kveld i godt selskap  :D






The Captain
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Det så ut som dere koste dere, ja. Herlig fyr, the captain!
KariK

Tjorven

04. Aug 11, 18:54:14 #38 Last Edit: 09. Oct 11, 19:03:31 by Tjorven
En annen kveld spiste jeg på Melissa oppe i \"byen\". Jeg hadde hørt at det skulle være en taverna med meget god tradisjonell mat, og det stemte. MEN, for min del sto ikke deler av \"servicen\" i forhold til resten   :???:  Jeg la merke til ei eldre kone som jobba der (muligens innehaversken?) og så at hun mora seg stort med noen av gjestene, hun var rene muntrasjonsrådet...

Så kom hun bort for å dekke på bordet mitt. Først føysa hun bort hånda mi da jeg ville hjelpe med å feste papirduken. Da jeg spurte etter askebeger, kom hun med et surt snøft, og mumla: Åh, du røyker!! (på fransk!) Men askebegeret kom det, jeg fikk det slengt bortover bordet, og jeg måtte \"fange\" det, så det ikke gikk i gulvet   :shock: 
Etter middagen fikk jeg kake, også den \"servert\" slengende, på samme vis som askebegeret.

Aldri før har jeg fått en slik behandling på noe spisested, selv om jeg var både høflig og blid. Men på veien hjem, kjente jeg at harmen blussa opp i meg, og forbanna den \"fordømte kjærringa\" i mitt stille sinn   :evil: 
På tross av god mat og trivelig taverna-setting, bestemte jeg meg for aldri å spise der igjen, for slik vil jeg ikke behandles, enten det nå var pga røyken, enslig-blond-kvinne-syndrom, eller hva det nå måtte være   :roll:


Veggpryd på Melissa


There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

04. Aug 11, 19:40:03 #39 Last Edit: 09. Oct 11, 19:10:28 by Tjorven
Ja, det var hyggelig med selskap, kaka  :) 

Legger inn noen flere kveldsbilder med det samme. Mens jeg satt på Melissa, ble jeg underholdt av den lille gutten som lekte med et par puser. Dårlig billedkvalitet dessverre, men et hyggelig skue fra der jeg satt  ;)


Har du noe godt til meg, da ?


Kveld på balkongen


Kveldsstemning ved supermarkedet


Pusekos
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Fine stemningsbilder, Tjorven.
KariK

Anders

Ja, givende bilder. Et sted for meg og mitt reisefølge, tror du?

Diddi

Herlig gjensyn Tjorven! Synd med Melissa! Ligna mye på et sted vi spiste,men kan ikke huske det var en fisketaverna. Der vi spiste serverte ei yndig,gammel kone som alle smeltet for :grin: ....men stolene ser veldig kjent ut!!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Quote from: \"frudiddi\"Herlig gjensyn Tjorven! Synd med Melissa! Ligna mye på et sted vi spiste,men kan ikke huske det var en fisketaverna. Der vi spiste serverte ei yndig,gammel kone som alle smeltet for :grin: ....men stolene ser veldig kjent ut!!

Jeg tenkte heller ikke på at det er en fiske-taverna (før jeg så det på skiltet nå) jeg spiste lam der. Melissa ligger litt oppe i hovedgata fra supermarkedet på bildet over. Sikkert samme tavernaen, og ja - jeg smelta også for den \"yndige\" kona, før hun kom til bordet mitt   :mad:  Så vidt jeg kunne se, var det kun jeg som fikk smake \"servicen\" hennes, og kun jeg som satt alene...

Takk for hyggelig kommentar, kaka  :D
Anders, jeg tror nok både du og reisefølget vil trives på Koufonissi. Sikkert veldig rolig der i september også, men et deilig, avslappende sted å være. Ikke mye action, men perfekt for rolige dager  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

:-)
Nettopp fått en telefonisk påminning om at \"vi skal jo til Kimolos også!\".
Vi får se hva tiden og fergerutene bringer... fint å få dine erfaringer, iallfall.

Tjorven

Bare hyggelig, Anders  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Scheimpflug

Takk for sist Tjorven, det var på havna på SanTorini i 2009. Følger med på turen din.

Tjorven

Takk det samme, Sheimpflug! Det ble jo en koselig lunsj   :lol:  Så artig at du er her også, da   :mrgreen:  Har dere vært på Koufonissi?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...